Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Sport | 2022. november 02.

Harmadszor adták át a Sportmarketing Awards díjakat

Idén először, igazán ünnepélyes keretek között a Puskás Arénában ismertük el a szakmai kiválóságait, példamutató klubokat és szövetségeket és a nagyszerű sportolókat.

Az idei évtől szorosan együtt dolgoztunk a PwC Magyarország Sporttanácsadói csapatával a kategóriák megújításán és a módszertan megalkotásán. A kategóriák meghatározásában nagy hangsúlyt fektettünk többek között a CSR-ra, a közösségteremtő erőre és a fiatalok bevonására. 3 kategóriában lehetett pályázni:

  • Legjobb sportszponzoráció
  • CSR - Az év akciója
  • A jövő legértékésebb sportolója

A fenti felsorolásból valamelyest kilóg A jövő legértékesebb sportolója. Ebben a kategóriában a sportági szakszövetségek jelölhettek maximum 2 fiatal sportolót a kiemelkedő utánpótlás és felnőtt eredményeik alapján, majd a felkért szakértői zsűri értékelte a pályázatokat olyan kritériumok mentén, ami előre vetítheti, hogy a fiatal sportolók közül, ki az, aki pár éven belül felkerülhet a Legértékesebb sportoló listára, vagyis személyes sportolói márkájában és marketingértékében nagy potenciált látnak.

A Legjobb sportszponzorációs és CSR - az Év akciója kategóriákban idén rekord számú pályázat érkezett hozzánk a legnagyobb hazai sportcsapatok, szövetségek és cégek részéről.

A Legértékesebb sportoló / sportcsapat / sportoló / parasportoló kategóriákban objectív scoring rendszerrel határoztuk meg a marketingértéket. Egyértelmű célunk volt, hogy a lehető leginkább minimalizáljuk a subjectív tényezőket és ne csak az online jelenlétet vegyük számba és értékeljük, hanem teljeskörű tényeken alapuló elemzést végezzünk a hazai top sportolókra. Az adatgyűjtésben és elemzésben segítségünkre volt a Neticle és Observer Médiafigyelő Kft., akiknek innen is köszönjük a közös munkát!

Az adatgyűjtést megelőzte egy workshop, ahol független szakértőket kértünk fel a módszertan validálására.

A végső elemzés az alábbi szempontok szerint történt, különböző arányban:

  • online megjelenések száma: az adott sportoló neve hányszor jelent meg az online térben
  • megítélés=véleményindex: az online térben a megjelenések milyen polaritásúak voltak és milyen arányban
  • közösségi média követőszámok: az adott sportoló összes social media csatornáinak összesített követőszáma
  • sajtómegjelenések száma: a top10 megjelenésszámú nyomtatott médium és a sporthíradók elemzése alapján
  • megismételhetőség az adott év eredménye mennyire volt megismételhető a jövőre nézve

Ezeken kívül volt két shortlisten alapuló díjunk:

  • Z generáció és sport - Légy részese!
  • Z generáció és sport - Az év példamutató social media creatora

Idén is átadásra került a Hűség-díj, amivel a sportot régóta és több területen átívelően támogató céget díjaztunk.

A Sportmarketing Awards 2021 eredményei:

Az év példamutató social media creatora:

  1. M4 Sport Tiktok admin
  2. Trunk Tomi
  3. Valter Attila
  4. Natasa Rybanska

CSR - Az év akciója:

Arany minősítés:

  • Magyar Úszó Szövetség
  • Ferencvárosi TC
  • Győri Audi ETO

Ezüst minősítés:

  • Hydro Fehérvár AV19
  • Seyu - MPB
  • Szentkirályi Magyarország

Bronz minősítés:

  • V30 Sport-és Élményközpont

A jövő legértékesebb sportolója:

  1. Vigvári Vince - Sportal különdíj, a Ringier Hungary médiavállalat felajánlása
  2. Nyikos Veronika
  3. Vigvári Vendel
  4. Udvardy Luca
  5. Mihalik András

Legjobb sportszponzoráció:

Arany minősítés:

  • Szerencsejáték Zrt.
  • Ferencvárosi TC - Retro Jeans

Ezüst minősítés:

  •  Allianz - Magyar Jégkorong Szövetség
  • MOL Nyrt.

Bronz minősítés:

  • Fitparádé
  • Benu Magyarország - Magyar Vízilabda Szövetség

Z generáció és sport: Légy részese!

  • Közönségszavazás: Trollfoci

Hűség díj:

  • MOL Magyarország

Legértékesebb sportoló:

  1. Szoboszlai Dominik
  2. Gulácsi Péter és Milák Kristóf
  3. Fucsovics Márton
  4. Hosszú Katinka
  5. Szilágyi Áron
  6. Kapás Boglárka
  7. Szalai Ádám
  8. Wili Orbán
  9. Valter Attila
  10. Liu Shaoang

Legértékesebb sportcsapat:

  1. Ferencvárosi TC férfi labdarúgás
  2. Magyar férfi labdarúgó-válogatott
  3. Telekom Veszprém
  4. Győri Audi ETO KC
  5. SC Pick Szeged
  6. FTC-Rail Cargo Hungaria
  7. MOL Fehérvár
  8. Ferencvárosi TC férfi vízilabda
  9. Magyar férfi vízilabda-válogatott
  10. Magyar férfi kézilabda-válogatott

Legértékesebb parasportoló:

  1. Illés Fanni
  2. Veres Amarilla
  3. Pap Bianka
  4. Konkoly Zsófia
  5. Kiss Péter Pál
  6. Ekler Luca
  7. Szvitacs Alexa
  8. Osváth Richárd
  9. Dávid Krisztina
  10. Krajnyák Zsuzsanna

Legértékesebb parasportoló:

  1. Vizicsacsi - Kiss Tamás
  2. Bereznay Dániel
  3. Raisy - Birgány Adrián
  4. Bluerzor - Subicz Dániel
  5. Eragonist
  6. Blazsán Patrik
  7. Gabinho - Szirtesi Gábor
  8. Deadfox - Böröcz Bence
  9. SirBoss - Mérész Ferenc
  10. Szentgyörgyvölgyi Örs

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk