Piaci lejtmenetben minden döntés súlya nagyobb, hiszen kevésbé fér bele a hibázás okozta lemaradás vagy üzletvesztés. Azokat az eszközöket, amik segítenek a jobb és gyorsabb döntésekben, amik csökkentik a kockázatokat jól meg kell becsülni. Ezért értékelődik fel a versenytársak tevékenységének figyelése, így a konkurens reklámok nyomon követése is. A felaprózódott médiatérben ezt a korántsem triviális feladatot házon belül csak igen komoly erőforrásráfordítás árán lehet elfogadható megbízhatósággal elvégezni. Szerencsére az erre szakosodott cégek és szolgáltatásaik költséghatékony módon vállalják át a munka dandárját, hogy döntéshozók valóban a döntésekre koncentrálhassanak.
A versenytársak tevékenységének megismerése, az arra való megfelelő reagálás még akkor is fontos feladata egy vállalkozásnak, amikor jól mennek a dolgok. Szűkülő piacon különösen kellemetlen, ha valamilyen területen lemaradunk, vagy rossz ütemben lépünk, mert nem vagyunk naprakészek, például mert nem vesszük időben észre, hogy a versenytárs márkák mivel rukkolnak elő. A verseny persze számos dimenzióban értelmezhető. Lehet a klasszikus kotleri felosztást követve egy termékjellemző, árazási kérdés, disztribúciós- vagy épp marketingkommunikációhoz kapcsolódó aspektus.
Ez utóbbi az, ami elvileg könnyen beszerezhető és mindenki számára rendelkezésre áll, hiszen mi sem lenne egyszerűbb, mint tetszőleges reklámot észrevenni a médiában. Persze ilyet még a 10 millió marketinges országában is csak az mond, akinek még sosem kellett a hétfő reggeli értekezletre összeszedni egy közepesen hangos kategóriában akár csak 5-6 nagyobb versenytárs minden érdemi hirdetését és meggyőző módon állítani a brandes, trademarketinges és sales-es kollégák előtt, hogy az összes említésre méltó reklámot sikerült levadásznia.
Ahhoz, hogy naprakészek legyünk, figyelembe véve nem csak az online, de a TV-, rádió, sajtó, vagy épp közterületi hirdetéseket is, eltárolva az egyes hirdetések kreatívját, szlogenjét, megjelenési helyét- és idejét és számos egyéb paraméterét, kiszúrva, ha a kreatív ugyanaz, csak épp az akciós ár változott meg, mindezt megtéve valamennyi releváns konkurensünk összes márkája tekintetében elegendő, ha egy profi megoldást használunk.
Ilyen szolgáltatást kínál a Kantar Hungary Adscope terméke, amely testreszabható módon segít összegyűjteni a minket érdeklő reklámokat, de akár e-mailes figyelmeztetést is kérhetünk mondjuk a múlt héten a kategóriánkban publikált új hirdetésekről.
A Kantar szolgáltatását évek óta használják a vezető reklám- és média ügynökségek, de egyre több olyan márkatulajdons is érdeklődik felőle, akinek vagy nincs állandó ügynökségi partnere, vagy nem vesz tőle igénybe ilyen szolgáltatást.
Talán azért ismeri fel egyre több döntéshozó a hasonló megoldások előnyeit, mert amikor egyszerre kell naprakésznek lenni és spórolni a költségeken is, akkor nem mindegy, hogy heti sokórányi drága munkaórát egy csak félig-meddig jó eredményt ígérő bárkácsolásra szánunk, -akár csak egy külön gyakornokot dedikálva erre havi két- háromszázezerért-, vagy a jóval precízebb eredményt és egyben alacsonabb költségeket eredményező profi beszállító kész automatizált ajánlatát választjuk.
A cikk támogatója a Kantar Hungary Adscope szolgáltatatása
További információk: www.adscope.hu
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk