Az Euronics 5 éven keresztül stagnáló márka és imázsmutatók után 3 hónap alatt átírta a kőbe vésett céges és iparági sablonokat. Egy erősen árkommunikáció-vezérelt piacon imázskommunikációval előállni merész gondolat, de az eredmények magukért beszélnek. Ha te is hasonló helyzetben érzed magad, ez a cikk neked szól!
Nemzetközi háttér, sikeres magyar múlt. De mi hiányzik?
Bár ezt kevesen tudják, de az Euronics 100%-ban magyar tulajdonú kereskedőhálózatként 2001-ben csatlakozott a Euronics International Ltd.-hez, Európa legnagyobb nemzetközi beszerzési társulásához. A kezdetben Veszprém megyében működő cég hamar kinőtte a megye határait és mára már országszerte 65 áruházat üzemeltet. Bár az offline jelenlét összességében piaci versenyelőnyt jelent, a Pest megyei régióban alacsonyabb penetráció nehezíti a további növekedést. Az online vásárlás elterjedése és vásárlóerő főváros és agglomeráció koncentrációja folyamatos kihívásokat állít az Euronics számára. A 90 milliárdos árbevételű vállalat, 5 év árfókuszú kommunikáció után gondolt egy nagyot és teljesen meglepő fordulatot hozott egy új márkakommunikációs platform bevezetésével. A vásárlói elégedettcég növelése mellett az új platform kiemelt célja a márkapercepció radikális felülírása. Így született meg az Ez ennyi.
Halottad már a Gépek Sok Szeretettel szlogent? Ha igen, ha nem, már ne jegyezd meg! Ez ennyi.
5 év stagnálás után az Euronics búcsút intett a Gépek Sok Szeretettel imázsnak és 2024. áprilisában útnak indította az Ez ennyi platformot, mely a sallangmentes kommunikációra, őszinteségre és önreflexióra épít, mindezt egy csipetnyi humorral és szarkazmussal fűszerezve. A koncepció alapját egy friss nemzetközi IPSOS kutatás adja, melyben a legkevésbé szavahihető és megbízható munkaköröket vizsgálták globális szinten. Kiderült, hogy a marketing szakemberek utolsó előtti helyen szerepelnek. Bár ez az eredmény önmagában nem túl hízelgő, de remek alapot adott annak, hogy a platform a jelenlegi formájában életre keljen.
Marketingálom: 3 hónap alatt szlogenváltás
Az Euronics nagyjából a Gépek Sok Szeretettel platform indulásával párhuzamosan kezdte el vizsgálni a márkaimázs alakulását és azóta is szünetmentesen, rendszeresen kutatja le ennek változását. Az Ez ennyi platform esetében sem volt ez másképp: „Egy ilyen merész váltás, amely eltér a korábbi megszokott arculattól, mindig rizikóval járhat, ezért is volt kiemelten fontos a kampány elindítása előtti kutatás.” – mondta el Metykó Tibor, az Euronics Chief Customer Officere, maximális ügyfélélményért felelősigazgatója. „De mi hiszünk a változás erejében és abban, hogy ez a fejlődés mozgatórugója.” – tette hozzá a vezető.
A márkakutatás 2024 első negyedéves eredményei nagyjából megegyeztek az elmúlt évek trendjeivel, lényeges változást nem hozott a korábbi kampány. Több hónapos kemény munka után viszont áprilisban elindult az Ez ennyi platform, melyhez hatalmas reményeket fűzött az Euronics marketing csapata. A 3 hónapos bevezető kampány után, júliusban megtörtént a 2. hullámos márkakutatás, melynek eredményei önmagukért beszélnek.
Az Euronics top of mind márkaismertsége 15%-kal emelkedett, mely a hosszútávú célok tekintetében 3 hónap alatt nagyon szép eredmény. Top of mind reklámismertség országos szinten kétszeresére, Pest megyében ötszörösére nőtt. Reklámismertség kapcsán mind spontán összes említés, mind támogatott összes említés tekintetében ugyancsak soha nem látott végeredménnyel zárt a márka. Az új platform és a megfelelő kampánytervezésnek köszönhetően országos szinten háromszor annyian gondolják úgy, hogy az Euronics reklámjait látták a legtöbbet az elmúlt időszakban, ugyanez a mutatószám tízszeresére nőtt Pest megyében. Nagy titkot nem árul el a cég azzal, hogy nem háromszor annyit költött médiára mint korábban és a kommunikációs versenyhelyzet sem lett kedvezőbb ebben az időszakban.
Mindezeken felül a legnagyobb sikert a szlogenváltás eredménye hozta. Az Euronics reklámot látott válaszadók egyharmada szó szerint vissza tudja idézni a márka szlogenjét és mindösszesen 2%-a hivatkozott a régi szlogenre. A kampánykoncepció kidolgozása során nagyok voltak az ambíciók de még így is sikerült felülmúlni az elvárásokat.
Tovább a csúcsig
„Az elmúlt néhány évben a cég márkamutatói stagnáltak, nem voltak kiugróan jó eredmények. Bár az elmúlt három hónap nem elegendő ahhoz, hogy nagy következtetéseket vonjunk le, arra viszont mindenképpen alkalmas, hogy megmutassa az irányt, és megerősítse, hogy az új stratégiánk eredményes lehet. Célunk, hogy két éven belül egyértelműen az első választás legyünk minden vevő számára, aki műszaki termékeket keres.”
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk