A 100%-ban magyar tulajdonú KITE Magyarország a Figyelő TOP200 2024. évi listája szerint a 31. legnagyobb árbevételű vállalat. Tradicionálisan feladatuknak tekintik, hogy az okszerű és precíziós gazdálkodáshoz kapcsolódó eljárások és technológiák széles körű elterjesztésével közvetítsék az agrárinnovációt a gazdálkodók felé, elősegítve ezzel versenyképességüket, és felelősen hozzájáruljunk a gazdasági, környezeti és társadalmi fenntarthatósághoz. A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán Szabóné Dublinszki Andreával, a vállalat marketing és kommunikációs főosztályvezetőjével beszélgettünk.
Mit jelent számodra a marketing és mely szerepeit tartod a legfontosabbaknak?
A marketing egy rendkívül sokrétű terület, amely lényegében a vállalat minden pontján jelen van, ahol a szervezet kapcsolatba lép bármely érintettjével. Tapasztalataim szerint azonban sokszor csupán a marketingkommunikációval azonosítják, pedig a marketing ennél jóval szélesebb és összetettebb szerepet játszik a vállalat sikeres működésében. Segítségünkre lehet abban, hogy jobban megértsük a piac igényeit és elvárásait, és ezáltal pontosabban tudjunk reagálni – legyen szó kommunikációról, szolgáltatásról, termékfejlesztésről vagy éppen az együttműködések színvonalának növeléséről. Emellett számomra a marketing a bizalomépítésről is szól: arról, hogyan tudunk értéket teremteni és hosszú távú kapcsolatokat kialakítani a célcsoportjainkkal. A márkaépítés szintén kulcsfontosságú része, hiszen a márka hírnevének és hitelességének kialakítása hosszú távú sikerünk alapját képezi. Talán éppen ez a sokszínűsége és az, hogy egyszerre kell stratégiai szemlélettel gondolkodni és a napi működésben is aktívan jelen lenni, az, ami miatt szakmailag inspiráló és emberileg is közel áll hozzám.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?
Jelenleg három fő kihívás foglalkoztat. Az első, és talán legösszetettebb kérdés, hogy a marketing szerepét hogyan lehet a hagyományos értékesítéstámogatáson túlmutatva még szervesebben beilleszteni a vállalat működésébe, annak hosszú távú eredményessége érdekében. Fontosnak tartom, hogy a marketing érdemben hozzájáruljon annak az ügyfélélménynek a formálásához, amely az ügyfélút minden szakaszában megfelel partnereink elvárásainak. A másik fontos terület az adatvezérelt marketing eszközeinek mélyebb integrálása a működésünkbe annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló adatok segítségével még inkább személyre szabott, releváns ajánlatokat tudjunk biztosítani partnereink számára. Nem utolsósorban aktuális és sok szempontból izgalmas kérdés a mesterséges intelligencián alapuló megoldások fokozatos beemelése a marketingtevékenységünkbe. Kiemelten foglalkoztat, hogy ezek miként támogathatják a hatékony munkavégzést – a kampányoptimalizálásoktól kezdve egészen addig, hogy a növekvő médiazajban is figyelemfelkeltő és releváns módon tudjuk megszólítani célcsoportjainkat. A tartalomgyártással szembeni elvárások folyamatosan nőnek, ezért is tartom fontosnak az AI-ban rejlő lehetőségek tudatos és célzott kiaknázását.
Mi az az eredmény, amellyel elégedett lennél az idei év vonatkozásában?
Az idei év vonatkozásában akkor lennék elégedett, ha sikerülne az előzőekben említett célterületekhez kapcsolódó lehetőségeket alaposan feltérképezni, és ezek alapján előkészíteni a szükséges lépéseket. Kiemelt eredménynek tekinteném, ha a megvalósítást támogató alapköveket le tudnánk fektetni – legyen szó a marketing szerepének megerősítéséről a szervezeten belül, az adatvezérelt megközelítések elmélyítéséről, vagy a mesterséges intelligenciára épülő megoldások teszteléséről, bevezetéséről a marketing területen.
Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?
Egy 50 éves múlttal rendelkező cég marketingtevékenységének irányítása különleges feladat. Ha visszatekintek az elmúlt közel másfél évtizedre, arra az útra, amelyen a KITE marketing szervezete a létrejöttétől kezdve fokozatosan eljutott a jelenlegi szintjére, számos olyan eredmény és leküzdött kihívás van, amelyre elégedettséggel tekintek. A marketing szerepe a vállalaton belül az évek során jelentős változáson ment keresztül, és kétségtelenül jelenleg is aktuális ennek kérdésköre. Egy ilyen komplex szervezet marketing folyamatainak összehangolása folyamatos kihívást jelent, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a KITE tevékenysége alapvetően a személyes értékesítésre építkezik. Szerencsére kiváló kollégákkal dolgozhatom, akikre mindenben számíthatok, és a szakma iránti szeretet, a vállalat iránti lojalitás, valamint az együttműködés ereje sok helyzeten átsegít minket.
Ha konkrét projektet kell említenem, kiemelném a KITE zászlóshajó szolgáltatása, a PGR piacra bevezetésében való részvételt, melynek során értékes tapasztalatokkal gazdagodtam és szakmailag új megközelítések kialakítására is lehetőségem nyílt. A KITE 50 éves jubileumi évére is fontos állomásként tekintek, melynek során az új arculat kialakításától kezdve, külső és belső kampányokon át, partnereink és munkatársaink számára szervezett programokkal igyekeztünk méltóképpen megünnepelni ezt a fontos évfordulót – egy rendkívül intenzív és komplex időszak volt ez, amely komoly szervezést és együttműködést igényelt. Mindemellett számos egyéb projekt, kezdeményezés, együttműködés is formálta az elmúlt éveket, melyek tapasztalatait továbbvive csapatommal a jövőben is azon dolgozunk, hogy a marketingtevékenységünkkel aktívan hozzájáruljunk a vállalat fejlődéséhez és hosszú távú sikeréhez.
Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel számotokra a tagság?
Fontos számunkra, hogy aktív részesei legyünk egy olyan szakmai közösségnek, ahol lehetőség nyílik tapasztalatok megosztására, inspiráló párbeszédekre és a marketing különböző területein dolgozók közötti együttgondolkodásra. Értékesnek tartjuk, ha rálátást nyerhetünk más iparágak jó gyakorlataira, és mi is megoszthatjuk a saját tapasztalatainkat, megközelítéseinket. Hiszünk abban, hogy a szakmai fejlődés egyik kulcsa a nyitottság és az értékteremtő közösségi jelenlét.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk