Interjúnkban bemutatkozik a marketing gyémánt díjas RG Stúdió. Gere Alexandra online marketing menedzsert kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?
Cégünknél érezhetően megerősödött a kereslet az online marketing iránt a pandémia időszakában. Élesen emlékszem a napra, 2020. márciusában, amikor egy budapesti ügyféllátogatás során minden aznap meglátogatott partner rendkívül bizonytalan volt az azt követő időszakkal kapcsolatban, hiszen éppen akkor kezdett el egyre jobban kibontakozni a "covid pánik", ami bizonytalansággal és félelemmel töltötte el a cégvezetőket. Ezen a ponton bennünk is volt félelem, hogy mennyire vágják majd le a cégek a marketing költéseket az esetleges átcsoportosítások miatt. Hamar kiderült, hogy az online működésre való átállás nagy kihívás elé állítja a partnereket, és szükséges átformálni a tevékenységeket, újrarajzolni a digitális működést mind a hatékonyabb munkavégzést, mind pedig a márka kommunikációt és az értékesítést illetően. Éppen ezért meglévő partneri együttműködéseink is komplexebbek lettek ebben az időszakban, és új ügyfelek is megkerestek minket egy sikeres együttműködés reményében. Azóta is egyre erősödik a piac, rengeteg új webshop jelent meg, akiknek gyorsan és hatékonyan tudtunk jól értelmezhető bevételt generáléni, így az ügyfélkörünkben is folyamatos bővülés tapasztalható.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
A covid-helyzet miatt erősödő digitalizáció eredményeképpen számos új piaci szereplő jelent meg mind ügyfél oldalon, mind pedig versenytárs oldalon. Azok a vállalkozások, akik korábban fizikai üzletben értékesítették a termékeiket, kénytelenek voltak átállni az online értékesítésre, emellett pedig a munkaerőpiac is átalakult, és a kulturális szférából is érkeztek konkurens online marketingesek, kommunikációs szakemberek. A legnagyobb problémát mindkét oldalról a magas szakmai tudás hiánya és az edukálatlanság jelentette és jelenti a mai napig. Azok a vállalkozások, akik új szereplőként léptek az online térbe nem rendelkeznek kellő információval arról, hogy egy adott üzleti cél eléréséhez kapott ajánlatot hogyan és milyen szempontok szerint értékeljenek, sok esetben árérzékenyek, és ezáltal nem megalapozott döntést hoznak az együttműködések terén. Az RG Stúdió számára kiemelten fontos a magas szakmai színvonal fenntartása és az ügyfelek edukálása, ezért arra törekszünk, hogy a partnerek ne csak az általunk kiadott ajánlatok szakmaiságát tudják értelmezni, hanem komplexen átlássák a problémájukra adott megoldások értékét egy-egy ajánlat kapcsán. Mivel az utóbbi időben számos új online marketinges egyéni vállalkozó tűnt fel a piacon, érezhetően hígult a szakma. Ez a gyorsan, internetről felszedett tudásnak és a tapasztalat hiányának köszönhető, ami megnehezíti a helyzetünket a piacon.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
Kifejezetten egy megoldást nem tudnánk kiemelni, inkább arra vagyunk büszkék, hogy minden esetben olyan testreszabott stratégiai megoldásokat kínálunk, amelyek szerintünk a legjobban támogatják ügyfeleink üzleti céljait. Nincsenek dobozos termékeink, vagy sablon megoldásaink, viszont van egy 20 éves piaci ismeretünk iparágak széles területén, amit a jelenlegi szakmai tudásunkkal kombinálva rövid távon is értelmezhető eredményt biztosít a partnereink számára.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
Mivel az online marketing az a szakma, ahol folyamatos a változás a platformokat és azok eszköztárát tekintve, mindenképpen azt látjuk, hogy a cégeknek érdemes több lábon állni, és több csatornán jelen lenni, hogy rajtuk maradjon a fókusz. Emellett pedig egyre inkább erősödik a saját felületek és folyamatok szerepe is, hogy kevésbé legyenek kiszolgáltatva csak a közösségi média csatornáknak. A GDPR szabályozások által tapasztalható mérési problémák tekintetében pedig úgy látjuk, hogy a saját adatbázis listák építése jelenti a jövőt.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Számunkra ez egy visszaigazolás a szakmától arra vonatkozóan, hogy magas szakmai színvonalon szolgáltatunk partnereink részére, és hogy a célok eléréséhez érdemes komplex megoldásokban gondolkodni.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk