Interjúnkban bemutatkozik a kétszeres marketing gyémánt díjas West Hungária Bau Kft. Szikszai Zsanettet, a cég marketing vezetőjét kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?
Az elmúlt 2 évben a legfőbb célkitűzésünk a szervezet működőképességének fenntartása, a folyamatos munkavégzés biztosítása, valamint a West Hungária Bau Kft. gazdasági stabilitásának fenntartása volt.
Mindezek érdekében számos döntést hoztunk, kezdve az egészségvédelmi intézkedésektől egészen a munkaidőre és a munkavégzés helyére vonatkozó ügyvezetői határozatokig, melyeknek köszönhetően minden projektünkön folyamatos volt a munkavégzés, és megrendelő oldalról is meg tudtuk tartani a bizalmat. Köszönhetően az időben meghozott egészségvédelmi és gazdasági intézkedéseknek a WHB minden munkatársa teljes munkaidőben és a tényleges munkavégzési helyén tudta elvégezni a rábízott feladatokat.
A kialakult helyzet ellenére a szerződéseinkbe foglalt véghatáridők egyik projektünkön sem módosultak, sajnos azonban voltak csúszások, mivel nagyon nehézkes lett az anyagbeszállítás, komoly építőanyag hiány sújtotta a piaci résztvevőket, valamint nagyon sok alvállalkozónk lényegesen kisebb kapacitással tudott jelen lenni az építkezéseken.
Még a megszokottnál is sokkal tudatosabb tervezést és logisztikai megoldásokat kellett alkalmaznunk, hogy a folyamatosságot meg tudjuk tartani.
Köszönhetően a WHB piaci helyzetének, a stabil anyagi háttérnek és az etikus piaci magatartásnak, sok esetben sikerült a beszállítónknál időben lekötni a nagy volumeneket, és olyan szállítási ütemtervekre leszerződni, ami mérsékelni tudta az anyaghiány és a szállítási késések okozta károkat. Ehhez azonban mind cégvezetői, mind beszerzési szinten szükség volt a szokásosnál is előrelátóbb tervezésre.
A személyes kapcsolattartás területén is gyorsan és hatékonyan kellett reagálnunk. A WHB tevékenységében komoly szerepe van a kivitelezői kooperációknak, ezek azok a megbeszélések a Megrendelőkkel, az esetleges konzorciumi partnerekkel, a műszaki ellenőrökkel és az alvállalkozókkal, ahol heti rendszerességgel zajlanak az egyeztetések a munkafolyamatokról, a kivitelezés fázisairól és a következő lépésekről. Ezeket a személyes találkozókat felváltották a videó konferenciák, Teams értekezletek, ezek technikai kiszolgálásához az IT osztálynak folyamatos készültségben, a megfelelő technikai eszközök biztosításával kellett készen állni.
Sokkal nagyobb szerepet kapott a marketing osztály és a HR osztály együttműködése, annak érdekében, hogy a munkavállalóink folyamatos tájékoztatást kapjanak. Heti rendszerességgel küldtük ki a közérdekű információkat, folyamatos volt a kommunikáció a vállalati célokról. Ennek köszönhetően sikerült stabilizálni a dolgozók biztonságérzetét, mely nagyon fontos volt a hatékony munkavégzés szempontjából.
Mi volt a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
Üzleti
- Az építőanyag hiány, a jelentősen megnövekedett szállítási határidők, a munkaerő hiány.
- A szerződéses kötelezettségeink teljesítése a megváltozott piaci körülmények között.
Marketing
- A zavartalan munkavégzés megerősítésére szolgáló kommunikáció.
- Partneri / alvállalkozói tájékoztatás.
- A vírus hatása egyes projektjeinkre, az építőiparra stb. – ezeket a témákat blog felületen (honlapon) és a social média felületeinken is folyamatosan, pozitív kontextusban kommunikáltuk.
- A követőszámok növelése.
- A közösségformálás.
- A márka egyedi előnyeinek, a szolgáltatások, szakértelem, márkaértékek ismertségének növelése.
- Az építőiparral kapcsolatos általános ismeretek bővítése, edukáció.
- A márka transzparenciájának erősítése a nagyobb projektek bemutatásával.
- A WHB, mint munkáltatói márka vonzóbbá és ismertebbé tétele.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
Általánosságban az, hogy a korábbi évekhez képest cégünk marketingtevékenysége jelentős átalakuláson ment keresztül. 2019 óta sokkal tudatosabb, az üzleti célokkal összehangolt, azokat támogató marketing stratégia mentén dolgozunk, hogy kihasználva az online marketing eszközeit, a vállalatról mutatott kép aktuális és pozitív üzenetekkel teli legyen.
Igyekszünk a social media felületek mindegyikét használni, illetve az ezek által nyújtott lehetőségeket kihasználni, ami, az építőipari piac összes szereplőjét tekintve újdonságnak számít.
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. hivatalos Facebook oldalát WHB Group néven indítottuk 2019. május 2-án. Az oldal követőszáma az indulást követően dinamikusan növekedett és mára már több mint 17 000 követővel rendelkezik. Emellett nagyon jó eredményeket értünk el az Instagram és LinkedIn oldalainkon, illetve folyamatosan dolgozunk a YouTube-csatornánk és a TikTok oldalunk erősítésén.
A konkrétumokat tekintve az a két kampány, amelyekkel az MDA pályázaton indultunk:
„Építsünk közösséget – Építsünk együtt”
A WEST HUNGÁRIA BAU Kft. Facebook közösségével együtt építünk fel egy virtuális élményvárost, amelyet az aktivitásban részt vevők szavazatai alapján alakítottunk ki.
A visszajelzések alapján a kampány nagyon sikeres volt, a játékosok / követők sokkal átfogóbb képet kaptak a cégünkről és tevékenységünkről, és kimondottan szerették, hogy részesei lehettek egy „nagy volumenű” építkezésnek. Ez a kampányunk az építőipari piaci szereplők összességét tekintve is egyedülálló aktivitás volt, a piaci versenytársak közül senki nem csinált még csak hasonlót sem a 2021. évben.
A WHB Rizsavi Tamás szemével
A Rizsavi Tamás fotóssal közösen lebonyolított kommunikációs kampány célja az volt, hogy a nagyközönség kicsit más szemszögből lássa a tevékenységünket, megismerjék mennyi munka egy-egy olyan gyönyörű épület, vagy monumentális létesítmény mögött, amit jártukban-keltükben látnak a saját környezetükben.
A kampány nagyon sikeres volt, várakozáson felül kaptuk a pozitív visszajelzéseket, és az a tény, hogy a WHB kampányt követően több piaci versenytárs is kezdeményezte az együttműködést Rizsavi Tamással, azt jelzi, hogy a kezdeményezésünk az építőipar újszerű, más szemszögből történő bemutatására számukra is követendő példa. WHB számára pedig visszaigazolás és motiváció, hogy mindig újabb és egyedibb kampányokat valósítsunk meg.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
Mindenképpen azt látjuk, hogy az online felületek térhódítása, köszönhetően a még fennálló pandémiás helyzetnek, növekedni fog. A fogyasztók média fogyasztási szokásai megváltoztak és folyamatosan változnak, ahogy az online tér is, ez a trend a jövőben véleményünk szerint tovább fog erősödni. Továbbá folytatódni fog az a jelenség is, amit már korábban megfigyelhettünk. A fiatal generációk egyre inkább mellőzik a Facebook-ot és az olyan platformokon lesznek elérhetőek és megszólíthatóak, mint a YouTube, az Instagram és a TikTok. Ezekhez a folyamatosan és gyorsan változó körülményekhez pedig alkalmazkodnunk kell.
A marketingtrendek változása mellett megfigyelhető, a fogyasztói szokások változása is. Ami egyik nap még érdekes és interakcióra sarkallja őket a következő napokban már nem, ehhez pedig alkalmazkodnunk kell. Továbbá a versenyszféra is arra késztet minket, hogy a marketing minden eszközét folyamatosan és célzottan használjuk a különböző platformok, különböző célközönségeinek, a megfelelően célzott kommunikációs stratégia segítségével.
Ennek köszönhetően a WHB az elsők között kezdte el használni a TikTokot, annak érdekében, hogy egy más, fiatalosabb célközönséget érjen el. Az ott közzétett könnyed stílusú tartalmak a mi munkánkat, legfőkképp a HR osztály tevékenységét támogatja hiszen a TikTok trendekhez integrált tartalmak segíti a Brand építését a különféle pozíciók bemutatásával és megismertetésével.
A YouTube-csatorna is fontos számunkra, hiszen az edukáció, a munkásságunk audiovizuális megjelenítése mellett, szintén remek lehetőséget kínál a jövő munkaerejének célzásában. A könnyen fogyasztható videós tartalmak szerepe biztosan növekedni fog a jövőben is.
Az Instagram szintén remek lehetőség arra, hogy kommunikáljunk a fiatalabb célközönséggel.
A Facebook az előbb említett felületekhez képest az idősebb korosztály megszólításra alkalmas, mivel elsődleges célunk a márkaépítés és az edukáció, így természetesen elengedhetetlen lesz számunkra a jövőben, hogy az ő social media fogyasztási igényeihez igazodva is osszuk meg tartalmainkat.
A LinkedIn-en való releváns szakmai tartalmak megosztása is kulcsfontosságú, mert az ott lévő speciális és szakmai tartalmakra kíváncsi követőink érdeklődését is fenn kell tartanunk és építenünk kell a jövőben is, mint a marketing eszközeink egy másik oszlopát.
Ezekből látjuk, hogy nem csak egy trendi, ismert márka esetében kell a brandet folyamatosan építeni minden platformon. Talán egy építőipari tevékenységgel foglalkozó vállalatnál még fontosabb, hogy a megfelelő platformokon a megfelelő kommunikációs stratégiát alkalmazzuk, hiszen munkáink sokszínűek és érdekesek, ezt pedig megfelelő kommunikáció mellett követőinknek is érdekessé tudjuk tenni.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Sokan gondolhatják, hogy az építőiparban nincs szükség marketingre, de ez nem igaz, nálunk is pont annyira fontos a profi marketing, mint például egy üdítőitalos cégnél, csak mi más eszközökkel érünk el az emberekhez.
Célunk, hogy munkánkkal mi is hozzájáruljunk ahhoz, hogy a magas színvonalú szakmai munkavégzés mellett a vállalat megjelenése bármilyen kommunikációs folyamatban korszerűséget, felkészültséget, profizmust mutasson és a WHB mint brand ne csak tisztelhető, de szerethető is legyen.
Ez az elismerés visszaigazolás mindarra, amit célként tűztünk ki.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk