Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2022. április 13.

Marketing Diamond: A Universum 8 Zrt.-t kérdeztük

Rövid interjúnkban bemutatkozik a kétszeres marketing gyémánt díjas Universum 8 Zrt. Tischler Márkot, a cég vezérigazgatóját kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.

Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?

Mi az elmúlt öt évben már kifejezetten streaming és digitális projekteket fejlesztettünk és valósítottunk meg, így egyáltalán nem ért váratlanul minket a helyzet, sőt... Már 2020-ban bővíteni kellett létszámban a csapatunkat a megnövekedett igények miatt. A pandémiás időszak jelentősen átalakította az ügyfeleink digitális jelenlétét több területen is, és egyre több projektbe vontak be bennünket is. Több kiemelt partnerünket ebben az időszakban szereztük, akik “békeidőben” az egyéb kreatív szolgáltatásainkra is igényt tartottak. Egyre több külföldi megkeresést kaptunk, abszolút látszik, hogy kiemelkedő kereslet van azokra a típusú szolgáltatásokra, amiket mi adunk. Az idei évben pedig tovább tudjuk erősíteni a céget még több kompetenciával, új senior kollégákkal.

Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?

Az elmúlt években rohamosan fejlődtünk, így a legnagyobb kihívás az volt, hogyan alakítsuk át a folyamatainkat, hogy a megnövekedett igényeket ki tudjuk szolgálni, illetve a jelentős létszámnövekedés miatt hogyan tudjuk a szellemiségünket, kultúránkat átadni az újonnan érkezőknek. Ezeknek a tapasztalatoknak köszönhetően a kreatív, digitális és hagyományosabb marketing megoldásainkat már nem csak a marketing és sales departmenteknek tudtuk értékesíteni, hanem bejárást kaptunk a HR osztályokra is. Nagyon sok energiát fektetünk a kiemelkedő hozzáállású, szellemiségű és jól teljesítő csapattagok megtalálására és megtartására, így ezen a területen is sokat dolgoztunk, fejlődtünk. A kiváló közösség megteremtése a toborzással kezdődik.

Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?

Talán megint a projektjeink HR oldalát emelném ki. Korábban fejlesztettünk egy fél évig futó online entertainment kampányt az Amazon részére. Ebben nemzetközi színtéren kellett nagyon sokrétű feladatot teljesítenünk a gamifikáción keresztül, a havi több tíz órás élő adásgyártáson át a nemzetközi kommunikációig. A projekt során kifejlesztett új eszközrendszereket, metódusokat utána más hazai vonatkozású projektekben is használtuk, ami segített a fejlődő HR támogató üzletágunkat tovább erősíteni. A stratégiában nagy hangsúlyt kap a recruitment és employer branding kampányok fejlesztése, ezen a területen most főleg a digitális, saját fejlesztésű, játékosított webapplikációs megoldásokra fókuszálunk.

Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?

Úgy érezzük, hogy az ügyfeleinknél a marketing, sales és HR célok több tekintetben is összemosódnak. Ma már szinte nem valósítunk meg úgy marketing jellegű projektet, hogy abba valahogy ne csempésszünk be recruitment vagy employer branding elemeket is. Mindig igyekszünk többet adni, mint amit briefként megkaptunk, mert üzletfejlesztési oldalról közelítve látjuk, hogy mennyire szépen beilleszthető egy másik department igényeire választ adó megoldás is.

A digitális projektjeinkben egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a gamifikációs elemek, amikor tipikusan nem játékos, üzleti környezetbe kell olyan elemeket becsempésznünk, ahol szórakoztató formában motiváljuk a résztvevőket saját céljaik elérésében.

Ezeken kívül közel egy éve vizsgáljuk, hogy a blokklánc-technológiai elemeket – például okos szerződések, metaverzum vagy NFT megoldások – hogyan implementálhatjuk egy-egy vagányabb projektünkbe.

Abszolút úgy látjuk, hogy a trendi technológiai elemeket folyamatosan figyelnünk kell, jó ütemben és ízléssel kell beépítenünk a stratégiai szemléletű projektjeinkbe.

Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?

2016 óta fejlesztünk különleges digitális, kreatív és játékosított projekteket. Közel öt év alatt elértünk oda, hogy top 100-as magyar vagy akár top 10-es nemzetközi cégek is szívesen beépítik a megoldásainkat a kampányaikba, vagy már részt veszünk egy-egy marketingstratégia előkészítésben is, a szokásos kampány-megvalósítások mellett.

A Marketing-gyémánt díjjal megerősítést kaphatunk a szakmától is, és bizonyíthatjuk, hogy bár kis, fiatal ügynökség vagyunk, elhivatottságunk, ügyfélközpontúságunk, minőségi megoldásaink, arcpirító lelkesedésünk és szűnni nem akaró kíváncsiságunk miatt is érdemes számítani ránk.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk