Rövid interjúnkban bemutatkozik a marketing gyémánt díjas Plus Creative Agency. Simon Zoltánt, a cég ügyvezető igazgatóját kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?
Mint minden piaci szereplőnek, nekünk is kihívásokkal teli időszak volt a pandémia. Amikor berobbant az első hullám, akkor az ügyfeleink jelentős része behúzta a féket, emiatt számos kampányt kellett leállítanunk és sajnos nem egy ügyfelünk szüntette meg velünk az együttműködést. Amint a gazdaság és vele együtt a szektorunk újraindult, a cégünk története legnagyobb növekedését könyvelhette el. A pandémia előtti szintünkhöz képest több mint kétszeres növekedést sikerült elérnünk mind ügyfél, mind csapatlétszámban. Azt látjuk, hogy a pandémia óta a vállalkozások sokkal gyorsabban reagálnak mindenre, mint azelőtt. Sok ügyfelünknél látjuk azt, hogy sokkal gyorsabbak a kampányok és a döntések, és néha még kicsit merészebbek is a megszokottnál.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
A covid felgyorsította a cégek digitalizációját, ami azzal is járt, hogy azok is az online megoldások felé fordultak, akik korábban ezt elképzelhetetlennek tartották. Az egyik nagy kihívás volt, hogy edukáljuk ezeket a vállalatokat/vállalkozókat, hogy felkészülten vágjanak bele az online kommunikációba, és egy megfelelő stratégia mentén tudják kialakítani a kampányaikat, természetesen velünk közösen.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
Büszkék vagyunk arra, hogy a szokásos social tartalomgyártás és a PPC kampányok mellett a kiszervezett marketing szolgáltatásunk iránt is nagy érdeklődés mutatkozik. Ez számunkra azt jelenti, hogy egyre több vállalkozás gondolkozik komplett marketingstratégiákban, és nem csak 1-1 szolgáltatást szeretne kiszervezni.
Emellett a legnagyobb büszkeségünk a tavalyi évről az a Viberrel való közös együttműködés. Teljesen váratlanul ért minket a megkeresésük és nagyon hamar közös nevezőre jutottunk. Rövidesen mi lettünk a tartalom előállítói a több, mint 1 millió tagot számláló Viber Magyarország közösségnek. Ez hatalmas szakmai előrelépés számunkra.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
Jelenleg azt látjuk, hogy egyre hangsúlyosabb lesz a tartalommarketing, aminek két egymástól nagyon eltérő változata lesz a meghatározó trend a jövőben. Az első a rövid videós tartalmak készítése, aminek az elsődleges platformja a TikTok lesz. Jelenleg ez a platform az, ami a leggyorsabban fejlődik és emiatt biztosan nagyon fontos felület lesz azon vállalkozás számára, akik B2C célközönséget céloznak meg.
A másik nagyon dinamikusan fejlődő formátum a podcast. Főleg a B2B célközönségnek kommunikáló cégeknek lesz ez egy nagyon fontos eszköz, amivel új csatornán keresztül érhetik el a célcsoportjukat.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Egy ilyen díj mindig egy remek visszacsatolás arra vonatkozóan, hogy jó az irány amerre tartunk. A Plus Creative Agency hamarosan 8 éves lesz, és ez idő alatt nagyon sok kampányt és projektet menedzseltünk, amelyeknél a legfőbb visszajelzés mindig az adott kampány eredményessége volt. A szakma oldaláról a mindennapi munka során ritkán érkezik feedback, épp ezért nagyon fontos nekünk a Marketing-gyémánt elismerés, mert ez egy kézzelfogható eredménye a munkánknak.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk