Rövid interjúnkban bemutatkozik a háromszoros marketing gyémánt díjas Modernity Group Kft. Szabó Gabriellát, a Modernity és a Modernity Blog alapítóját kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?
Az elmúlt két év szerintem minden cég számára jelentős változásokat hozott, legyen az üzletileg pozitív vagy negatív. A hirtelen többszörösére növekedett webshop forgalomból adódó túlterheltség, a raktárak fenntartása, illetve az ezt érintő szektorok – pl.:szállítmányozás kiszolgálása – is rengeteg kihívás elé állította az adott cégeket, bár számukra ez inkább édes teher volt. Nálunk viszont nem titok, hogy jelentősen visszaesett az árbevételünk, ami kezd már rendeződni szerencsére, de még hosszú út áll előttünk. A működésünket jelentősen nem változtatta meg, hiszen a folyamataink egy kivételével ugyanazok maradtak. Az irodánkat cseréltük home office-ra, és az ott megszerzett tapasztalatokat beépítettük és hasznosítjuk a jelenben.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
Az egyik gasztromarketinges partnerünk prémium olasz és spanyol sonkák forgalmazásával foglalkozik, saját maga importálja a gyártótól. 2019 novemberében már láttuk, hogy ha határzár lesz Europában is, akkor összeesik a vállalkozása.
Belekezdtünk egy tudatos raktárkészletnövelésbe, amivel olyan járulékos feladatok is voltak, mint: segíteni több beszállítói útvonal kialakítását, folyamatos határzárfigyeléseket nyomon követni és az esetleges országok közötti szállítói partnerkapcsolatok kialakítását megteremteni.
Ebben a projektben számunkra is meglepő volt, hogy nem ez volt a legnehezebb feladat, hanem az, hogy használt, de jó állapotú, a jelenlegieknél nagyobb, hűthető rakodótérrel rendelkező autókat vásároljunk, és új hűtőkamrák kialakítására megfelelő, bérelhető helyiséget találjunk a számukra.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
Az elmúlt időszakból több projektünkre is nagyon büszkék vagyunk, nehéz egyet választani. A komplexitása miatt az Igényesférfi.hu rebrandinget és a hozzá kapcsolódó videós interjúsorozatot emelném ki.
Izgalmas volt látni, hogy mekkora szeretettel fogadták az új designt az olvasók, nagyon aktívan kommentelték és osztották meg a videós tartalmainkat. Több mint négy hónap után is szembe jön velünk egy-egy általunk készített videó új megosztása, ami egy tartalomkészítő számára mindig jóleső érzés.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
Mi 2019 óta gyártunk TikTok tartalmakat, de még mindig úgy érzem, néhány cégnél a TikTok számít jelenleg trendnek és jövőnek is, holott ez már több mint 2 éve a jelen, amiben ők egyszerűen csak nincsenek benne és ezért nem látják.
Szerintem a jövő a Metaverzum által kínált lehetőségekben rejlik, ami sokkal többrétűbb, mint gondolnánk. Nem tartom túl távoli jövőnek azt, hogy egy Metaverzum Lidl-ben vásároljak és másnap már házhoz is szállítsák a vásárolt termékeimet.
Rengeteg eddig nem ismert lehetőség van benne, egy hatalmas technológiai ugrásban vagyunk, ami új és izgalmas kihívások elé fogja állítani a világot és ezzel együtt a szakmát is. Például teljesen új reklámozási módszereket kell kialakítani, új felhasználói szokások jelennek meg, amiket fel kell térképezni és le kell követni, és még nem is beszéltünk az új adatok tárolásáról, elemzéséről, és felhasználásáról sem, ahogyan az offline és az online teret összekötő eszközökről, vagy az offline térből online térbe becsalogató dolgokról, illetve az offline élményt összekötő online felhasználói élményről sem.
Nagyon sok ötlet és lehetőség van benne, sok olyan, amit még szerintem elképzelni sem tudunk.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Mi idén pályáztunk a cég történetében elsőnek bármilyen szakmai díjra is, ezért kiemelt jelentőséggel bír számunkra, hogy már első pályázatunkkal is nyertünk. Nagyon büszkék vagyunk az elért eredményre, mert a díj számunkra az unikális ötleteink és kivitelezésünk szakmai validálását jelenti.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk