Rövid interjúnkban bemutatkozik a marketing gyémánt díjas Maximum Business. Pethő Dánielt, a cég project managerét kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?
Már a járványhelyzet üstökösszerű becsapódása előtt is abban segítettük az ügyfeleinket, hogy minél magasabb profitot termeljenek online. A pandémia inkább eszkalálta a dolgot, így sok partneri együttműködésben kellett magasabb fokozatra váltanunk.
Bizonyos szempontból könnyebbé is vált a munka, hiszen már nem kellett az online jelenlét fontosságát hangsúlyoznunk. Persze a személyes kommunikáció és kooperáció hiányát mi is megéreztük. Egyik napról a másikra kellett megtanulnunk home officeból is hatékonyan dolgozni.
Komoly kihívásnak bizonyult mind csapaton belül, mind a partnereinkkel. De hát minket pont az ilyen kihívások éltetnek.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
Miután boldog-boldogtalan az online térben kezdett el kommunikálni a saját portékájáról, brutálisan megnőtt a reklámzaj. Vagyis még nehezebb feladattá vált a figyelem megszerzése, pláne a megtartása.
A tucatszerű, futottak még típusú marketing kommunikációk egyre inkább hasztalanabbak. Többszörös munkát igényel egyrészt a figyelem elnyerése, majd pedig a bizalom kiérdemlése, mielőtt egyáltalán tranzakcióról beszélhetünk.
Nem beszélve arról, hányféle marketing eszköz áll rendelkezésre manapság. Lézerfókuszra van szükség, hogy a célokat valóban támogató stratégia megvalósítására törekedjünk.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
360°-os online marketingnek hívjuk. Egy-egy eszköz vagy módszer helyett rendszerszintű megközelítésen alapul, és úgy termeli a bevételt a megbízóinknak, mint egy gyártószalag svájcióra pontossággal dolgozó gépe.
Annyira bízunk benne, hogy 1 hónapos tesztidőszakot biztosítunk hozzá. Kipróbálsz minket, a marketingtudásunkat és szabadon dönthetsz, hogy dolgozzunk-e együtt hosszútávon. Mivel pénzt termelünk, ezért rendszerint maradnak is nálunk.
Milyen marketingtrendeket láttok a jövőben?
Szerintem ezt a kérdést leginkább vásárlói szemszögből érdemes megközelíteni. Tucatszám kapjuk Te is, én is a marketingüzeneteket nap, mint nap. Azok a vállalkozások maradhatnak versenyben hosszútávon, akik képesek máshogy, másról, másfajta megközelítésből kommunikálni.
Egyre inkább megmutatkozik például a személyre szabott váráslói útvonalak hozzáadott értéke. Akkor, azon a platformon és azzal az üzenettel kommunikálva, ami A vagy B potenciális vevő számára pont betalál.
A perszonalizált marketing mellett a fogyasztó által generált tartalmakban is komoly potenciál rejlik. Illetve érdekes átrendeződés zajlik most a közösségi média platformok szintjén is, egyre inkább a rövid, célzott, de mindenekelőtt érdekes tartalmak irányába.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Sport hasonlattal élve olyan ez, mintha szezon végén különdíjat érdemelnénk ki. Mondjuk a legszebb gólt szerző, vagy a legértékesebbnek választott játékos díját. Persze az igazi győzelem számunkra az, ha minden ügyfelünket a tabella élére repíthetjük úgymond a saját iparágában.
A Marketing-gyémánt elismerés egyfajta hab a tortán, hiszen a szakma részéről kiérdemelt elismerésről van szó. Ami extra motivációs lökettel érhet fel a csapaton belül mindenki számára.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk