Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2022. április 11.

Marketing Diamond: A különdíjas Pentacom Online Agencyt kérdeztük

Rövid interjúnkban bemutatkozik a New Land Media különdíjasa, a hatszoros marketing gyémánt díjas Pentacom Online Agency. Schneider Ágnest, a cég sales és marketing vezetőjét kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.

Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?

A Pentacomot is megviselte a pandémia annak ellenére, hogy már a járvány előtt is mindenki önállóan dönthette el, hogy otthonról vagy az irodából dolgozik. A legnagyobb nehézséget az jelentette, amikor a járvány következtében egyszerre több kulcsemberünk is megbetegedett, kiesett a munkából. Ügyféloldalon inkább pozitív, mintsem negatív értelemben hozott változást a pandémia. Kezdetben az ügyfelek részéről sokkal óvatosabb hozzáállást tapasztaltunk, ami legtöbbször a visszafogottabb költésekben, valamint rövidebb távú célokra való fókuszálásban jelent meg. Azonban, mivel egyre több vállalkozás kényszerült az online térbe, megnőtt a szakértelmünk iránti igény úgy külföldön, mint belföldön.

Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?

Úgy tudnám jellemezni, hogy kiszámíthatatlanabb vizeken hajózunk. Nehezebben tervezhetőek az erőforrások, a határidők. A vállalatok megnövekedett online jelenléte miatt kiélesedett a verseny, például a social media felületeken nagyobb lett a „zaj”. Ugyanígy a PPC területén is nagyobb kihívás lett ugyanazokat a kiváló vagy még jobb eredményeket elérni a versenytársakkal szemben.

Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?

Az legbüszkébbek azokra az integrált projekteinkre vagyunk, amikor nemzetközi nagyvállalatok számára dolgozhatunk úgy, hogy több területért is (webfejlesztés, közösségi kommunikáció, keresőoptimalizálás) egyszerre felelhetünk. Izgalmas látni, hogy ezekhez az online területekhez milyen hatékonysággal tud kapcsolódni egy influenszer kampány (több italmárka hazai influencer kampányát és eseményét is mi bonyolíthattuk le).

Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?

Webfejlesztés terén arra számítunk, hogy még meghatározóbbá válik a weboldalak letöltési ideje. A Google várhatóan egyre nagyobb hangsúlyt fog helyezni a keresőoptimalizált tartalom mellett a honlapok technikai indikátoraira elsősorban a core web vital pontokon keresztül. Kíváncsian várjuk, hogy nagyobb szerepet kaphat-e a virtuális valóság. Több hétköznapi területen várhatóan nőni fog a mesterséges intelligencia szerepe is. Az online kommunikációt illetően nőni fog a mikro-influenszerek szerepe, tovább fog csökkeni a “hagyományos” média súlya, a vállalati kommunikációban nőni fog a környezettudatosság és a CSR, a társadalmi felelősségvállalás hangsúlyozása.

Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?

A Pentacom életében minden projekt kiemelt figyelmet kap, sajátunkként tekintünk rájuk, de sikeresek csak úgy tudunk lenni, ha a megvalósítás során szorosan együttműködünk ügyfeleinkkel. A Marketing-gyémántra az ügyfeleinkkel közös munkánk elismeréseként tekintünk.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk