Rövid interjúnkban bemutatkozik a kétszeres marketing gyémánt díjas Csokonai Színház. Miklós Esztert, a színház kommunikációs és marketing vezetőjét kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek" működését?
A pandémia alapjaiban rengette meg mindazt, amit a színházról mint művészeti ágról és mint kulturális intézményről gondoltunk. A Csokonai Színház (mint minden előadó-művészeti társulat) szembesült azzal a dilemmával, hogy miképp alakítsa kapcsolatát közönségével, miképp maradjon jelen. Az elmúlt két évben kiemelt figyelmet fordítottunk a nézőinkkel való kapcsolattartás megújítására, dinamizálására, ugyanakkor még személyesebbé tételére.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
Számunkra a legnagyobb kihívást az jelentette, hogy folyamatos feszültség alakult ki az előzetesen kidolgozott terveink, stratégiánk és a pandémiás helyzet megkívánta rugalmas reagálás között. Az volt a célunk ebben az időszakban, hogy a gyors egymásutánban jövő szabályozási változások mellett rugalmasan alakítsuk művészeti és marketing tevékenységünket, de közben ne veszítsük szem elől például etikai alapelveinket és stratégiai célkitűzéseinket sem.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
Minden olyan aktivitásunkra büszkék vagyunk, amelyek közelebb vitték a Csokonai Színház társulatát a közönséghez. Ezt a célt szolgálta a Marketing-gyémánt díjra jelölt „Van, aki ZOOMon szereti” projektünk is, amelyben Mészáros Ibolya színésznő beszélgetett egy kávé mellett színházi kollégáival. Legyen szó akár lakótelepi koncertekről, sétaszínházi előadásokról, vagy rendhagyó, “vitrinszínházi” előadásról − minden alkalommal arra törekedtünk, hogy a digitális megoldásokon túl szabadtéren, biztonságos környezetben adjunk lehetőséget a művészek és a nézők találkozására. A #mindenholszínház jegyében jelen voltunk Debrecen város közterein, amit „A mi városunk − A ti színházatok” imázsfotó-sorozattal örökítettünk meg.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
A Csokonai Színháznak mint vidéki nemzeti színháznak célja a széles közönség elérése, ugyanakkor egyre nagyobb tért hódítanak a digitális platformok célzott, személyre szabott ajánlatai. A személyesség mint kihívás jelenik meg, hiszen a fogyasztói adattudatosság növekedése fokozott körültekintést igényel a hirdetők részéről is.
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
A szakmai elismerés különösen fontos egy olyan területen, amelynek mérhető eredményeit elbizonytalanította a pandémiás helyzet. Fontos látnunk és láthatóvá tennünk, hogy a marketing milyen sokféle, mennyi mindenre képes, és hogyan tudja ismertté és − esetünkben − fontossá tenni a művészetet. Ez olyan cél, amelyért szívesen dolgozunk nap mint nap a csapatommal.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk