Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2022. április 04.

Marketing Diamond: A Chiro Marketing Kft.-t kérdeztük

Rövid interjúnkban bemutatkozik a kilencszeres marketing gyémánt díjas Chiro Marketing Kft. Matykó Noémit, a cég ügyvezetőjét kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.

Az elmúlt 2 év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?

A többi szektorhoz képest mi szerencsések voltunk. Soha nem látott ütemben kezdtek a cégek onlineosításba, így egy kezdeti 2 hónapos "pánik" időszak után mi rohamos fejlődésnek indultunk. Átgondoltuk a szolgáltatásainkat, és a pandémiához igazítottuk: minden ügyfelünkkel konzultáltunk, hogy mire van leginkább szüksége, hogyan tudunk a legjobban segíteni, és ennek megfelelően változtattunk a régieken, és alakítottunk ki új szolgáltatásokat. Megerősítettük a partnereink online jelenlétét, frissítettük a weboldalakat, modernizáltuk a közösségi média tartalmaikat, és ahol lehetett, magasabb fokozatba kapcsoltuk a hirdetési gépezetet.

A megbeszéléseink jelentősét részét azóta is online formában tartjuk, ami jelentős időmegtakarítással jár, de szerencsére azért mára már kezd visszatérni az offline találkozások száma is.

Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?

A COVID kezdetben pánikot hozott: a legtöbben leállították vagy minimálisra csökkentették az online marketing tevékenységüket, de szerencsére nagyjából 2 hónap után a legtöbben felismerték, hogy az online marketingnek most nagyobb szerepe van, mint valaha. Először ez volt a legnagyobb kihívás. Mára ez már teljesen megfordult, annyi megkeresésünk van, hogy nem is tudunk már kiszolgálni minden céget, aki szeretne velünk dolgozni, így az a legnagyobb kihívásunk most, hogy megtaláljuk a legjobb szakembereket a piacon. A partnereinknél is azt tapasztalom, hogy a megfelelő munkaerő megtalálása és megtartása most nagy kihívás, így az employer brandingre nagyobb szükség van, mint valaha.

Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?

Komplex ügynökségként szerintem a legnagyobb erőnk abban van, hogy nem egy megoldással operálunk, hanem az online marketing minden eszközét gyorsan hadirendbe tudjuk állítani. Így ügyféltől, piactól, célcsoporttól függően más és más megoldással tudjuk segíteni az ügyfeleink céljait.

Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?

A fentiek miatt az employer brandingnek a korábbinál is nagyobb szerepe lesz a marketingben, és nem csak a multik, nagyvállalatok esetében, hanem már a kkv-k számára is. Ma már nem elég feladni egy közepesen érdekes álláshirdetést: meg kell győzni a leendő munkavállalókat arról, hogy miért érdemes hozzánk jelentkezni, és javítani kell a jelöltek élményén a kiválasztási folyamat során is. Utána pedig nagy kihívás a kollégák motiválása és megtartása is, amit különböző külső,- belső kommunikációs eszközökkel tudunk javítani. Ezek kívül a podcastek előretörése miatt én nagy lehetőséget és fantáziát látok ebben a csatornában: a Facebookon és Instagrammon ma már mindenki fent van, de ha valaki egyedi és úttörő akar lenni, akkor érdemes podcastben is gondolkodnia.

Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?

Fontos számunkra, hogy nem csak az ügyfeleink, de a szakmai is elismeri a munkánkat. Visszajelzés ez a jelenlegi ügyfelink számra, hogy jó kezekben vannak, és a leendő ügyfelek számára is megerősítés: nem mi állítjuk magunkról, hogy hatékony kampányokat készítünk, hanem egy fontos szakmai szervezet. És persze nagy büszkeség a kollégáinknak is, akiknek köszönhetőek ezek a profi kampányok, hogy Marketing Diamond díjat kapnak a munkájukért.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk