Rövid interjúnkban bemutatkozik a marketing gyémánt díjas Bock Borászat Kft. Bock-Szőke Nellit, a cégcsoport kommunikációs menedzserét kérdeztük az elmúlt két év szakmai kihívásairól és a jövő trendjeiről.
Az elmúlt két év jelentős kihívások elé állította a vállalatokat. Mennyire és milyen módon változtatta meg a pandémia a cégetek és az „ügyfeleitek” működését?
A borágazatot is jelentősen érintette a pandémia időszaka, majd az azt követő év is kifejezetten nehézségekkel teli volt. Jelentős mértékben növekedett az online értékesítés, a webshopunk forgalmán abszolút mérhető volt a felfelé ívelő változás, melyre szükség is volt az adott helyzetben. Mivel mi vendéglátással is foglalkozunk, éttermünk és 4 csillagos hotelünk is hónapokig zárt ajtó mögül várta a nyitást, így fontos volt számunkra, hogy a webes felületeinket erősítsük. Igyekeztünk energiánkat átcsoportosítani az online térben történő egyre aktívabb részvételre. Blog és Vlog sorozatot indítottunk, mely a megtekintések számából ítélve sikeresen teljesített. Különböző mikrokampányokat is indítottunk webshopunkban, melyek ugyancsak megnyerő számokat hoztak cégünknek.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, amivel szembesülnötök kellett?
A legnagyobb üzleti kihívás egyértelműen a piaci helyzetünk megtartása volt. Küzdöttünk azért, hogy ne legyen több éven át tartó hatása a károknak, melyeket a pandémia okozott. Minden erőnkkel azon dolgoztunk, hogy megőrizzük a pozíciónkat. Mivel a HoReCa szektor is hónapokon keresztül működésképtelen volt, igyekeztünk az áruházakban található kínálatunkat bővíteni, illetve az online értékesítésre fektettünk igen nagy hangsúlyt.
Melyik az a marketingmegoldásotok, amire a legbüszkébbek vagytok az elmúlt időszakban?
Amire talán a legbüszkébbek vagyunk, az a Bock Vlogsorozatunk, mely ez idáig 6 részből áll, és saját ötlet alapján, saját megvalósítás mellett készült. 2022-ben terveink szerint bővülni fog további 4 résszel a sorozat. A Vlog részei megtekinthetőek a social felületeinken: a YouTube csatornánkon (Bock Birtok), valamint a Facebook oldalunkon (@bockbor). A másik nagyobb projektünk egy új termék bevezetése volt. Bock József 40. jubileumi szüretére készült borunk debütálása Budapesten, szakmai körben történt, és közel 40 organikus megjelenéssel járt online és nyomtatott szakmai sajtófelületeken. A Bock 40 Cuvée kereskedelmi oldalról is sikeresnek bizonyult, ugyanis az egyik legjobban teljesítő borunk volt a webshopunkban.
Milyen marketing trendeket láttok a jövőben?
Egyre inkább felértékelődnek a különböző social felületeken megjelenő olyan típusú tartalmak, melyek újdonságnak számítanak, és egyedi ötlet alapján valósulnak meg. Akár szórakoztató jellegűek, akár teljesen szakmai oldalról közelítik meg a témaköröket, mindenképpen a hiánypótló megoldásokra kell helyezni a hangsúlyt. Merjünk belevágni új és formabontó projektekbe!
Mit jelent számotokra a Marketing-gyémánt elismerés?
Természetesen minden elismerésnek nagyon örülünk, de ha releváns, szakmai megmérettetésen kapunk díjat, az mindenképpen olyan visszacsatolás számunkra, hogy megérte a sok befektetett energia és költség, mert amellett, hogy az adott projekt sikeresnek bizonyult, még díjjal is jutalmazták a munkánkat.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk