Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2024. augusztus 26.

Készpénz helyett pittyegés: a SimplePay-jel könnyebb az üzlet

Megállíthatatlanul nő az elektronikus és mobilfizetési megoldások népszerűsége, ezért idén több újítást is bevezetett az OTP Mobil. SimplePay márkanév alatt egységesítette a B2B szektornak szánt termékeit, és már online is lehet igényelni, szerződést kötni valamennyi szolgáltatásukra. A fintech vállalat továbbá az elsők között csatlakozott a QR-kódos, deeplinkes és NFC-alapú azonnali fizetési megoldásokat lehetővé tevő qvikhez.

Már nemigen látni kitömött pénztárcával, több tízezer forintnyi készpénzzel közlekedő embereket az utcán. Sőt, gyakran már a pénztáraknál is csak pittyegést hallani, mivel egyre többen a bankkártyát vagy éppen a mobiltelefonjukat használják fizetéskor.

Az elektronikus fizetési megoldások, az átutalások, a kártyás vásárlások és az elfogadóhelyek száma egyaránt növekedett az elmúlt időszakban, miközben a készpénzfelvételek száma csökkent. És úgy tűnik, ez még csak a kezdet. A Magyar Nemzeti Bank 2023-as fizetési jelentése szerint 5-6 százalékponttal nőtt az elektronikus fizetések aránya egy év alatt.

Ezzel párhuzamosan a vállalkozók is egyre nyitottabbá váltak az elektronikus fizetési megoldásokra. A kkv-k körében, az OTP Bank megbízásából készített felmérés szerint a vállalkozók mindössze 3 százaléka fogad el kizárólag csak készpénzt. A legtöbben valamilyen elektronikus fizetési megoldást is használnak, mivel kényelmesebbnek gondolják: nem kell a készpénzzel visszajáróval bajlódni, váltópénzt kezelni. A válaszadók 70%-a pedig a biztonságot tartja a legfontosabb előnynek.

Az igény tehát egyre nagyobb a vállalkozók körében a modern fizetési megoldások iránt, legyen szó webshopról, vendéglátóhelyről vagy a sarki zöldségesről.

Az OTP Mobil, ahogy eddig, úgy továbbra is a partnerek hatékony kiszolgálását tartja szem előtt, így az idei évben a vállalkozóknak szóló megoldások körét egységesítettük, és egy márkanév, a SimplePay alatt tettük elérhetővé őket. Így a kereskedők, szolgáltatók POS-terminált, Telefonos POS megoldást és Online fizetést is igényelhetnek egy helyről” – mondta dr. Al-Absi Gáber Seif, a cég ügyvezető-helyettese, kereskedelmi és SimplePay üzletág vezetője. Hozzátette, hogy ezzel egyidőben minden termék esetében bevezették az online szerződéskötést.

Az OTP Mobil partnerei támogatása érdekében elsők között vezeti be az új azonnali fizetési megoldást. A QR-kódon, deeplinken és NFC-n alapúló azonnali fizetési megoldásokat lehetővé tevő qvik jó alternatíva lehet azoknak a vállalkozóknak, akik nyitottak az innovatív megoldásokra. Vásárlói szempontból pedig az új fizetési megoldás a kártyahasználat alternatívája lehet, mivel törvényileg ingyenes lesz az így fizetők számára. A rendszer felfutása hamar lendületet kaphat a gyors és zökkenőmentes fizetési élménynek köszönhetően, éppen ezért kiemelt fontosságú, melyik pénzügyi szolgáltatók állnak be korán a sorba, hiszen ők nagyobb részesedést hasíthatnak ki ebből az új piacból.

Az OTP Mobil döntése, hogy az elsők között csatlakozik az új fizetési rendszerhez erősíti a cég stratégiáját, melynek eddig is fontos eleme volt az innováció. Az eddig használt QR-kódos fizetési megoldások miatt ráadásul az OTP-nél minden szükséges tudás és tapasztalat rendelkezésre áll a qvik sikeres bevezetéséhez” – hangsúlyozta Al-Absi Gáber Seif.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk