Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
PR cikk | 2024. augusztus 23.

Fenntartható szokások a pénzügyi innovációk fókuszában

Egy idei kutatás eredményei azt mutatják, hogy a hazai banki ügyfelek szerint a klímaváltozás valódi probléma és ez ellen kell leginkább tenni napjainkban. A többség pedig a bankjától is komoly támogatást vár ennek érdekében.

Maga a környezetvédelem mindig is egy olyan téma volt, aminek fontosságáról már egészen kis gyerekkorunktól sokat hallunk, de cselekvésre keveseket sarkalt. A pandémia viszont gyökeres változást hozott ebben a kérdésben is. A kutatásban megkérdezettek 97%-a szerint a klímaváltozás valódi probléma, 70%-uk szerint nagyon fontos, hogy ezzel a problémával foglalkozzunk. Alapvető elvárás lett a fogyasztók részéről a nagyvállalatok felé, hogy az általuk biztosított termékek és szolgáltatások fenntarthatóvá tételén túl a saját működésüket is zöldítsék.

Az eredmények is azt mutatják, hogy elindult egy zöldítő folyamat a hétköznapokban: a megkérdezettek közel 40%-a váltott valamilyen környezetbarát termékre az elmúlt fél évben, emellett több mint harmaduk volt hajlandó többet fizetni fenntartható termékért vagy szolgáltatásért. De az emberek keresik azokat a további lehetőségeket is, ahol akár kis erőfeszítéssel, de nagy változást érhetnek el. Itt érkezünk el a pénzügyekhez, ahol erre többféle lehetőségük is van: ezekről azonban sokan nem tudnak, vagy többet szeretnének tudni. Nagy segítséget jelentene a fogyasztók számára, ha segítenék őket eligazodni abban, hogy a hétköznapjaik során mivel tesznek jót vagy éppen mivel ártanak a környezetüknek.

Ma már az emberek számára a zöld bankolás nem csak a papírmentességet jelenti. A magyarok 54%-a szeretné, ha a bankja kedvezményt adna a környezettudatos vásárlások után, 50% szeretne több környezetbarát banki terméket és szolgáltatást, 24% pedig szeretne személyre szabott környezettudatos tanácsokat a költései alapján. Sőt, ha bankkártyákról van szó, az ügyfelek fele (51%) azt a megoldást választaná, hogy elsősorban a mobilbankjába érkező digitális kártyát kapjon, amely mellé a plasztik kártya csak opcionálisan választható.

A magyar pénzügyi szférát tekintve jól látható, hogy komoly munka folyik a bankoknál annak érdekében, hogy minél fenntarthatóbban működjenek és a zöld gondolkodás a termékpalettájukon is megjelenjen. Elmondhatjuk, hogy már magyar bank is tagja a Mastercard globális Priceless Planet Koalíciójának, melynek célja, hogy partnereivel összefogva 5 év alatt 100 millió fát ültessen el. Már számos magyar ügyfél használja a Doconomyval közösen fejlesztett Mastercard Carbon Calculatort is, amely a banki mobilapplikációba építve segít nyomon követni költéseik karbon lábnyomát és ugyanitt pár másodperc alatt faültetések támogatásával semlegesíthetik is azt. Ez utóbbira azoknak is lehetősége van, akiknél a szolgáltatás még nem elérhető, hiszen a mastercard.hu/ppc oldalon néhány másodperc alatt lehetőség van adományozásra és a Priceless Planet Koalíció projektjeinek megismerésére.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk