A PanMedia Médiaügynökség 1995 óta van jelen a hazai piacon. Az ügynökség arra törekszik, hogy hatékonyan és gyorsan oldja meg az ügyfelei napi problémáit. Társügynökségeikkel együtt 2001-ben megalapították a Magna Global Hungary Kft-t, amely azóta is Magyarország meghatározó beszerzési társulása a médiavásárlás terén. A Magyar Marketing Szövetséghez való csatlakozásuk kapcsán a PanMedia offline és online média igazgatójával, Ritter Ádámmal és Tatár Istvánnal beszélgettünk.
Mit jelent számodra a marketing és mely szerepeit tartod a legfontosabbaknak?
RÁ: Nagyon szeretem a marketinget, mert lehetőségünk van teremteni – bármilyen furcsán is hangzik ez. Mert nem mi hozzuk ugyan létre a fizikai terméket vagy a szolgáltatást, de nekünk kell elérni, hogy megismerjék, megvegyék, és aztán beépüljön az emberek életébe. Ami egész gyakran kreatív gondolkodást, megcsavart ötleteket igényel, és aztán precíz kivitelezést. Ez pedig, akárhonnan is nézzük, maga az alkotás.
TI: Számomra az új feladatok a legizgalmasabbak. Megismerni, megérteni egy márkát, a fogyasztóit és a kihívásokat, amivel a márka szembesül. Sokszor nem egyértelmű, hogy mi is az a probléma, amivel egy brand küzd. Ennek megtalálása az igazi kaland számomra.
Mi a legnagyobb marketinges és üzleti kihívás, ami most a leginkább foglalkoztat?
RÁ: Az AI félelmetesen tematizálja a szakmai beszélgetéseket, gyakorlatilag mindenre rá kell aggatni ezt a „címkét”, máskülönben lemaradsz, nem vesznek komolyan. Azt gondolom, hogy ennek kapcsán az a legnagyobb kihívás, hogy megtaláljuk az AI helyét a médiaügynökségi munkában, és hogy az ne csak AI-washing (a green-washing mintájára) legyen, hanem valódi értéket teremthessen, és plusz erőforrásokat adjon számunkra.
TI: Jelenleg új szolgáltatásokat, kutatásokat fejlesztünk, melyek segítenek jobban megérteni a fogyasztókat, az egyre gyorsabban változó világot, és ez nyilván sok energiát igényel.
Mi az az eredmény, amellyel elégedett lennél az idei év vonatkozásában?
RÁ: Az idei év számunkra a megújulás jegyében zajlik, mely extra erőforrásokat igényel a csapattól és a tulajdonosoktól is. Ha az üzleti eredményünk a tavalyi közelében alakul, azt hiszem tökéletesen elégedett leszek.
TI: Az üzleti eredményeken túl számomra az a cél, hogy ügyfeleink elégedettségét növeljük új szolgáltatásaink révén. Ne csak beszéljünk a megújulásról, hanem valósítsuk is meg őket.
Mire vagy a legbüszkébb eddigi szakmai pályafutásod során?
RÁ: A szakmai pályafutásom során nyert Effie díjak mellett leginkább arra vagyok büszke, hogy egy olyan csapatot építünk, mely nem csak szakmailag, de emberileg is igazi közösség, melyet a frissen belépők igazolnak vissza számunkra.
TI: Nehéz egy dolgot kiemelni, de talán az olyan pillanatok, amikor egy-egy sikeres tender során visszajeleznek számunkra, hogy a mi megközelítésünk, stratégiánk volt a legjobb. Ilyenkor mindig megerősítenek benne, hogy jó az irány, amit kitűztünk magunknak.
Milyen célból léptetek be a Magyar Marketing Szövetségbe? És milyen értéket képvisel számotokra a tagság?
RÁ: Régóta nyomon követjük a szövetség szakmai munkáját, melyet igen értékesnek tartunk. Értékeljük azt az ügyfelközpontú gondolkodást, mely jellemző rá, melyet mi is magunkénak vallunk, s mely miatt ügyfeleink is szívesen csatlakoznak. Úgy éreztük, talán nem csak számunkra adhat többlet energiát a csoporthoz csatlakozás, de mi is tudunk extra tudást és tapasztalatot hozni a szövetség életébe.
TI: Szeretnénk kicsit többet megmutatni magunkból, és több részt vállalni a szakmai közösségi munkából, és úgy látjuk az MMSZ aktív tagságában nagy erre a nyitottság. Úgy gondolom mi is tudunk értéket teremteni, és fejlődni a közös együttműködés során.
Ha egy szóval kellene jellemezni a PanMedia-t mi lenne az?
RÁ: Sok minden eszembe jut, de ha egyet kell választani, az a Partnerség. Mi egyenrangú partnerként kezeljük szakmai kapcsolatainkat és ügyfeleinket. És az működik a legjobban, amikor az ügyfeleink is partnerként tekintenek ránk, akikben megbíznak.
TI: Végre egy könnyű kérdés: Problémamegoldás. Lehet, hogy sokan mondják ezt magukról, illetve aggatnak nagyon trendy jelzőket, szlogeneket magukra, mi viszont abban hiszünk, hogy mindenkinek van egy problémája, amiben segítségre szorul. Legyen az üzleti, vagy kommunikációs probléma, kicsi vagy nagy, úgy gondoljuk, hogy mi abban vagyunk jók, hogy segítünk ennek feltárásában, megértésében, és aztán segítünk megoldani azt.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk