A JCDecaux Hungary évek óta tudatosan olyan megoldásokat alkalmaz, amelyekkel érdemben csökkenthető a zöld lábnyoma, legyen szó fenntartható és innovatív utcabútorokról, valamint szolgáltatásokról, természetbarát anyagok használatáról, vagy újrahasznosíthatóságról. A vállalat több éve fedezi teljes energiafogyasztását megújuló energiából, 2017 és 2020 között a csoport célkitűzést meghaladó mértékben csökkent a szén-dioxid-kibocsátása, és az újrahasznosítás terén is előrébb tart, mint azt eredetileg tervezte.
Egy buszmegállónyi környezetvédelem
A JCDecaux utcabútor-hálózata kézenfekvő lehetőséget biztosít a városi zöldfelületek bővítésére is. „Megoldásaink hatékonyan egészíthetnek ki más városi zöldítési törekvéseket, mint például a zöldtetők kialakítása, vagy a növényekkel befuttatható, függőleges tartószerkezetek telepítése. Ezek segítségével gyakorlatias módon tudjuk támogatni az önkormányzatok városi zöldítési stratégiáit” – mondta Dede László.
Az energiafogyasztás-csökkentés érdekében is célzott intézkedéseket hoztak: lerövidítették például a plazákában a digitális eszközök üzemidejét, és 2023 végére minden hazai eszköznél lecserélték a régi neoncsöveket jobb fényerejű LED-izzókra. Mindezeken túl a reklámeszközök hulladékát szortírozzák, a papírt – amelynél környezetbarát ragasztót használnak – pedig elszállíttatják újrahasznosításra, és külön gyűjtik a veszélyes hulladékokat.
A felelős kültéri reklámozás előmozdítása
„Naponta több mint 850 millió emberrel kerülünk kapcsolatba médiafelületeinken keresztül, ezért felelősséget tartozunk a legmagasabb etikai normák betartásáért a kültéri hirdetési felületeinken” – osztotta meg Dede László. A felelős és pozitív kültéri kommunikáció látványos példája, hogy 2022-ben a JCDecaux csoport mintegy 2000 térítésmentes kampányt biztosított a civil szervezetek számára. Emellett évek óta megrendezik az Álljon meg egy novellára! elnevezésű irodalmi pályázatot, amelynek nyertesei lehetőséget kapnak rá, hogy a legforgalmasabb busz- és villamosmegállókban jelenjenek meg az írásaik, ezzel népszerűsítve városszerte a kortárs irodalmat.
Az egyenlőség nem csak reklámszlogen
Az ESG-megfelelőség egyik alappillére a szervezeten belüli átláthatóság megteremtése és az egyenlő feltételek biztosítása. A JCDecaux globális célja, hogy 2027-re a vezetői pozíciók 40 százalékát nők töltsék be, de ezt Magyarországon már sikerült elérni, sőt túlteljesíteni: „A menedzsmentpozícióinkat fele-fele arányban töltik be nők és férfiak, mivel pont a vezetői csapatnak sokszínűsége garantálja azt, hogy az egyéni erősségek a leginkább ki tudjanak teljesedni” – mondta el a Dede László.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk