Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Média | 2022. április 06.

Illés Fanni a GLAMOUR-napok új arca

Bár egyre több üzletbe könnyű a bejutás kerekesszékkel, sok helyen nehéz manőverezni a polcok között, és rengeteg az alulméretezett öltöző. Nincsenek könnyű helyzetben a látássérültek sem, és számos problémával kell megküzdenie a siketeknek is.

„Számomra az akadálymentesítés elsősorban nem arról, szól, hogy az üzletek vagy épületek legyenek akadálymentesítve, hanem az emberek gondolatai is. Ha valaki egy üzletet nyit, már eleve gondoljon azokra, akik kerekesszékkel közlekednek vagy éppen babakocsit tologatnak” – fejtette ki Illés Fanni paralimpikon, az érzékenyítő kampány arca. – „Általában minden az ép emberekre van tervezve, az üzletekben is minden olyan magasságban van, amit ülve elég nehéz elérni. Bár sokszor nagyon kedvesek, azt gondolom, mindannyiunknak jár egy méltóságteljes élet, amit úgy tudunk leélni, hogy nem kérünk mindenkitől segítséget, hanem saját magunk oldjuk meg a helyzetet, ezáltal is teljes embernek érezve magunkat.”

A paralimpikon úgy fogalmaz, több, a GLAMOUR magazinéhoz hasonló, nagy megmozdulásra lenne szükség. „Biztos, hogy sokkal egyszerűbb napjainkban a helyzet, mint húsz évvel ezelőtt volt, az új épületek teljesen akadálymentesek, de bőven van még mit tenni ezen a téren” – mondta el Fanni, hozzátéve, nagyon fontos, hogy ne csak beszéljünk ezekről a dolgokról, hanem tettekkel is aktívan vegyünk részt a változás elősegítésében.

Maróy Krisztina, a GLAMOUR főszerkesztője az áprilisi számban megjelenő levelét is a témának szenteli, és arra kéri az olvasókat, hogy döntéseikkel, vásárlásaikkal olyan cégeket támogassanak, amelyek inkluzívak, ökotudatosak, támogatják a nők és más hátrányos helyzetben lévő társadalmi csoportok esélyegyenlőségét. „Hidd el, minden döntésed hozzájárul egy élhetőbb világ létrejöttéhez” – hangsúlyozza a főszerkesztő.

Illés Fanni nem csak a kuponfüzet címlapján és a magazin aktuális lapszámában jelenik meg, videóinterjúban is mesél az általa is sokat tapasztalt nehézségekről. A magazin Instagram-oldalán szintén több élő bejelentkezéssel készül a szerkesztőség a hét folyamán, ahol fogyatékkal élő emberekkel is beszélgetnek, ezzel elősegítve a párbeszédet és az edukációt.

(Fotó: Zsolyomi Norbert / GLAMOUR)

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk