Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. július 26.

Szerezz több vevőt online! Mégis hogyan?

Mindegy, hogy szolgáltatóról, kisboltról, étteremről vagy tanácsadóról beszélünk, a megfelelő vevőszerző eszközök minden kkv-nak kulcsfontosságúak. Az érdekessége a dolognak, hogy ugyanazok az eszközök és a csatornák állnak minden cég rendelkezésére, de ezeket eltérő kombinációban kell alkalmazni mindenkinek.

Olyan ez, mint egy izgalmas társasjáték, amelyikben ugyanazokkal a kártyákkal és figurákkal játszik mindenki, de különböző összeállítás kell a nyeréshez (a társasjátékoktól eltérően viszont itt minden „játékos” nyerhet.). Nézzük meg, az online marketing társasjáték mezőjén miből gazdálkodhat egy kkv, ha a vevőszerzés a cél!

A vevők döntési útja, amit követnünk kell

Amikor online marketing segítségével szeretnénk értékesíteni, fontos, hogy folyamatokban gondolkodjunk! Bárkinek szeretnénk eladni, soha nem azonnal születik meg benne a döntés. Ha ezt esetleg így érezzük, az maximum azért lehet, mert egy olyan vevővel találkoztunk, akiben megérett már a döntés. De lehet, hogy ő is hónapokig vacillált, mielőtt kapcsolatba került volna velünk. Egy vállalkozás akkor lehet sikeres, ha a potenciális vevői döntési útjának minden pontján rendelkezik valamilyen marketing eszközzel.

Ennek első lépése, ha el tud jutni azokhoz, akiknek még nincs problémája, de lehet, hogy később vásárolnának. Ebben több eszköz és csatorna segíthet.

Például egy PR kampány, amelyikben beszélünk problémákról és megoldásokról, és bemutatjuk a célcsoportunknak a lehetőséget. A cikket lehozza néhány lap, eljutunk a vevőkhöz, akiknek így el tudjuk ültetni a bogarat a fejükbe, így lehet, hogy rákeresnek a témára.

Ezen a szinten segítség lehet egy Facebook, egy Instagram, esetleg YouTube vagy Google Ads display hirdetési kampány, ahol megszólítjuk azokat, akik érdeklődésük alapján, vagy földrajzi alapon fontosak. Az elv ugyanaz: bemutatunk nekik egy új terméket, egy ötletet, segítséget adunk.

Hasonló célt érhetünk el egy partnerrel, vagy akár (mikro) influencerrel, aki a mi célcsoportunknak tudja bemutatni a szolgáltatásunkat.

Ez az első fázis az, ahol eljuttatunk az emberekhez üzeneteket, ami felkelti az érdeklődésüket, így elkezdenek kutatni a téma iránt. Ekkor jön a következő fázis, ahol lehetőségünk lesz velük kapcsolatot építeni. Adat alapú kapcsolatot.

Például azok, akiknek egy mikroinfluencer ajánlotta a termékünket eljutnak a weboldalunkra, ahol feliratkoztatjuk őket a hírlevelünkre. Esetleg rárakjuk őket a remarketing listánkra, így később is át tudunk adni nekik információkat.

Lehet, hogy ebben a fázisban egy nyereményjátékot alkalmazunk, amivel begyűjtjük a célcsoportunk elérhetőségét, de jó megoldás lehet valamilyen kalkulátor is, ha a vevőknek ilyen jellegű segítségre van szüksége.

A lényeg, hogy megszereztük a célcsoportunk tagjainak az elérhetőségét, és őket újból meg tudjuk szólítani, akár több felületen.

Azokhoz, akikhez van elérhetőségünk, rendszeresen el tudunk jutni. Minél több csatornán van hozzájuk elérhetőségünk, több lehetőségünk lesz őket megszólítani, meggyőzni, és persze rávenni őket arra, hogy vásároljanak. A folyamat gyakorlatilag mindenkinek ugyanaz: a vadidegen, a témánk iránt érdektelen emberek attitűdjeinek változását kell végigkövetnünk a marketing folyamatainkkal. Ehhez állnak rendelkezésre a különböző online marketing csatornák.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk