Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. március 27.

Startupokat megszégyenítő agilitás a bonyhádi családi cégnél

fontos az ember a szervezetben kijelentésre talán sokan csak könnyedén legyintenének, hogy „persze, így van”, ám a több mint 20 éve működő családi tulajdonban lévő HerGroupnál napról napra bizonyosodott be, hogy akár üzleti hitvallás is lehet. A nem éppen könnyű pályának számító építőiparban tudtak sikertörténetet építeni: az egy kis bérelt raktárból indult, nyílászáró gyártáshoz és beépítéshez szükséges alapanyagok-, valamint ajtó- és árnyékolástechnikai termékek nagykereskedelmével foglalkozó cég ma már 2 telephellyel rendelkezik, és számos prémium épület technológiai márkának a hazai képviseletét látja el. A többek között Belgiumból, Csehországból, Németországból, Olaszországból és Ausztriából is importáló vállalat számos, építőipari léptékkel nagy beruházásnak számító ingatlanfejlesztési projektben is részt vesz alvállalkozóként.

A cég fiatal vezetőjével, Schnierer Péterrel beszélgettünk arról, hogy a mi folyamatos megújulásuk titka.

A bérelt helyiségtől a több mint 2000 négyzetméteres raktárig

„Egyszerűsítés, hatékonyság, fejlődés” – foglalja össze a generációváltás folyamatában lévő vállalat második embere a HerGroup stratégiájának elemeit. Persze, ahogy ez lenni szokott egy családi cégnél, nem volt egyértelmű és nem is volt mindig így. „Annyira családi vállalkozás volt, hogy akkoriban négyen a húgommal, édesanyámmal és édesapámmal csináltunk mindent. Egy kis bérelt raktárunk volt, de állványrendszer például nem, ezért a földre voltak lepakolva sorban a különböző alkatrészek, és mi voltunk gyakorlatilag a raktárosok. De nyilván a kiszállítást is mi négyen családtagok oldottuk meg, az iskola és minden egyéb más mellett” – avat be az alapító fia a kezdetekbe.

Kezdetben a HerGroup fő profilja a nyílászáró gyártók, beépítők és a nyílászáró kereskedő cégek alkatrész-ellátása volt, azaz a gyártáshoz és beépítéshez szükséges mindenféle alkatrész és alapanyag beszerzése volt a fő feladatuk. „Minden olyan alapanyag, ami nem a nyílászárónak a profilja vagy az üvege. Tehát mindenfajta működtető vasalat, kilincs, párkányok, faipari felületkezelő anyagok, díszvasalatok és egyéb speciális alkatrészek” – hangzik a pontos meghatározás.

Péter 2006-ban, a cég alapításakor 15 éves volt, amivel együtt nőtt fel; ahogy mondja az összes szabadidejét és nyarát a cégben töltötte. Amikor 2015-ben „hivatalosan” is belépett a cégbe már 15 fő alkalmazott volt, és a garázs helyett egy közel 100 millió forintos beruházás keretében megvalósult raktárépülettel és kétszintes irodaházzal, bemutatóteremmel működött a cég Bonyhádon.

Üzletág indítás futószalagon

Péter belépése a céghez új lendületet adott a fejlődésnek. Az akkor már létező beltéri ajtó forgalmazása azon a koncepción alapult, hogy a meglévő partnerkört, ügyfélkört megszólítsák és minél több terméket adjanak el. Ez változott meg: kibővült a portfolió, kiegészült árnyékolástechnikai termékek nagykereskedelmével, amellyel elindult a nulláról az a növekedési pálya, ami megváltoztatta az addigi családi cég jelleget. Mint a cégvezető elmondta, természetesen használta a cég akkori meglévő infrastruktúráját, mint a pénzügy, könyvelés, raktár stb., de a folyamatos megújulás és újat mutatás belső kényszere meghozta a gyümölcsét. Egyre újabb és újabb termékek kerültek hozzájuk, méghozzá kizárólagos magyarországi forgalmazói jogosultsággal. A Péter által elindított üzletág ma már a cég teljes bevételének 40%-át adja, meghaladva az évi 1milliárd forintot.

Mindemellett 2020-ban elindult a projekt üzletáguk is: ennek keretében nem nyílászáró gyártókereskedő cégeknek értékesítik az ajtó és árnyékolástechnikai termékeket, hanem generálkivitelező és ingatlanfejlesztő cégeknek. „És itt már ebben az esetben nemcsak egy nagykereskedelmi tevékenységet folytatunk, hanem alvállalkozó partnerek segítségével gyakorlatilag szakági kivitelezők vagyunk, tehát be is építjük ezeket az ajtókat, illetve árnyékolástechnikai termékeket.” – mondja Péter.

2022-ben újabb üzletágat indítottak, amely a nyílászáró gyártó cégeknek értékesít beépítésre kész, tehát profilozott, méretre vágott hőszigetelő elemeket. Az idei évtől azonban egy teljesen új termékkel bővül a paletta, amit viszont már saját maguk gyártanak.

Nagyra nőttünk: digitalizáció, tudásmenedzsment, generációváltás

A HerGroup ma már 45 főt foglalkoztat. 2022-ben a bonyhádi székhelyüket újabb 1200 négyzetméteres raktárcsarnokkal bővítették. Két évvel ezelőtt fogalmazódott meg a cégvezetésben, hogy egyrészt a méret, másrészt a generációváltás miatt szükséges professzionális módon fejleszteni a cégszervezetet. „Elég sokat gondolkoztunk rajta, hogy hogyan ugorjuk meg, hogy ne legyen az, mint sok más családi vállalkozásban, hogy a generációk közti nézeteltérések tönkre teszik az egész céget, de még a családi kapcsolatokat is” – mondja erről Péter. Jelenleg kettős ügyvezetéssel működik a vállalat, ahol megtörtént egy középvezetői réteg kinevezése is. Péter most a saját üzletág kiépítése után egyre több más területet is fokozatosan át vesz – például a pénzügy és a kontrolling mellett a zászlóshajónak számító épületvasalat nagykereskedelmi üzletágat is.

Ekkor kapott újabb erőre a digitalizáció is cégen belül. ERP-rendszerük már a kezdetektől fogva van: 2006-ban még inkább egy DOS-os raktárkezelő rendszer volt, ami még számlázni is tudott; ebből lett a mostani komolyabb saját fejlesztésű ERP-rendszer is. Az ERP mellett a másik fontos szoftver az értékesítést támogató CRM-rendszer, aminek fejlesztése és bevezetése már Péter nevéhez köthető. Ugyancsak fontos szerepe van a vállalat működésében a raktártechnológia fejlesztésének: bevezették a vonalkódos rendszert – vonalkóddal történik a komissiózás is –, amit a kollégák PDA-val koordinálnak. A cégvezető úgy fogalmazott, hogy „nagyon nagy hangsúlyt fektetünk a folyamatos innovációra és újdonságokra. Azt látjuk, hogy ahhoz, hogy hatékonyak tudjunk maradni a piacon és fenntudjuk tartani ezt a fajta növekedési pályát, nemcsak termékportfólióban, telephely-infrastruktúrában, hanem a digitalizációban is élen kell járnunk”. Jelenleg a mesterséges intelligencia (MI) felhasználásának, bevezetésének lehetőségeit vizsgálják. Ám, mint a cégvezető elmondta, már az Outlook levelezőprogram egy modernebb platformmal történő felváltása is több hónap intenzív belső kommunikációt igényelt, ezért az MI még a jövő zenéje.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk