Egy poszttal kezdődött, s mostanra komoly vállalkozássá fejlődött a Lola’s art. A tulajdonos és megálmodó Kiss Lola Virág végzett kutató biológus, aki szerint a tudomány és a művészet megfér egymás mellett, hiszen mindkettő alkotás. Hobbiból kezdett rajzolni, műveit eleinte csak saját és követői örömére osztotta meg a közösségi médiában. A rajongótábor növekedésével párhuzamosan azonban megjelent az igény a kézzelfogható „lolás” termékek elkészítésére is. Így született meg saját márkás termékcsaládja, amely többek között ruhadarabokat, táskákat, ékszereket, lakásdíszeket tartalmaz.
Nagyjából öt éve, egy facebook oldal létrehozásával indult a Lola’s Art, innen terjeszkedtem tovább egyéb felületekre, majd a különböző termékek készítésébe is belevágtam – idézi fel a kezdeteket Lola, és hozzáteszi, hogy elsőként jegyzetfüzetet kezdett forgalmazni a grafikáival. Azóta minden, a termékeire nyomott alkotás a saját keze munkája. Vállalkozását a megbízható minőségre, a változatos termékkínálatra és sajátos alkotói stílusára építi. Ez utóbbiról így nyilatkozik: – Minden kép, ami a termékekre kerül, egy egyedi alkotó folyamat szüleménye. Sok minden inspirál, köztük a japán kultúra, a különböző stílusirányzatok – mint a cyber punk, pastel goth – vagy akár a kisfiam. Úgy is szoktam jellemezni a termékeimet, mint hordható műalkotások, amikor a művészet és a funkcionalitás találkozik – részletezi. De hogyan illik mindez egy kutató doktor életformájába? – adódik a kérdés, amelyre Lola kifejti: – A kutatói munka rendkívül kreatív, nagyon igényli a megszokottól eltérő gondolkodást. A művészet és a tudomány számomra összefonódik. Mindkettő az alkotás egy formája. Fiatalkorom óta velem együtt fejlődött az alkotói vénám, és amikor elkezdtem a doktoranduszi foglalkozást az egyetemen, mellette újra ki tudtam teljesedni a művészetben is – avat be a családjával vidéken élő egy gyermekes édesanya.
Szülőként vállalkozni: örökös munka
Lola energiái nagyrészét a szülői teendők kötik le, saját bevallása szerint óriási energiákat kell mozgósítani, hogy emellett fejlődni tudjon vállalkozása is. Nagy öröm számára, hogy mostanra már vannak segítői. Három éve vette föl az első alkalmazottját. – Nehéz több fronton helytállni, pedig az egyetemi kutató állásomba még vissza sem tértem teljes munkaidőbe. Egy saját vállalkozásban egyszemélyként kell ellátnunk több ember munkáját. Új szakmákat kell magunkévá tennünk. Pl. nekem bele kellett tanulnom a könyvelés, a pénzügyi feladatok és akár marketing folyamatok elvégzésébe is. Emellett főállású anyaként észrevettem, hogy szellemi munkát végezni a kisfiam mellett szinte kivitelezhetetlen, holott rengeteg ilyen feladatom lenne. Nehéz új mintákat alkotni, az adminisztrációs ügyeket intézni vagy akár posztolni egy képet facebookra. A gyakorlatiasabb dolgok könnyebben mennek: a termékeimmel vásárokra is járok, olyankor a kisfiunk az apukájával tölti az időt. Ettől függetlenül nem csinálnám másképp, mert szükségem van az alkotásra. Ha egy nap nem tudok a márkámmal foglalkozni, mert épp nem úgy jön ki a lépés, akkor falat festek, teraszt építek, bármit, csak kreatív folyamat legyen – mondja Lola és kiemeli: szülőként vállalkozni örökös munkát jelent, szinte sosincs megállás. De ő boldog ebben, mert a munkája egyben a hobbija is.
Motiváció: a visszatérő vásárlók öröme
A termékekkel kapcsolatban a saját készítésre törekszik a csapat, Lola szerint így garantált a minőség, ráadásul igazán egyedivé is tudják tenni a darabokat. Ilyen jellegű előképzettsége nincs, így autodidakta módon kellett elsajátítania a nyomdászati módszereket. Több általa fejlesztett technikát is alkalmaznak, amit sehol máshol nem tudnának megoldani. – Szeretem, ha széles a termékpaletta. Sőt, nekem sokszor inkább azt nehéz megoldani, hogy néha el-el engedjünk egy kevésbé praktikus terméktípust. Fontos számomra, hogy termékek kellően egyediek legyenek, és magas minőséget képviseljenek, emellett próbálunk fenntarthatóan is gondolkodni a témában. Vannak olyan termékek, amelyek egymásra épülnek. Például ruházat szabásából eredő hulladékokból párnák töltelékét készítjük el – avat be a vállalkozás ötletgazdája és hozzáteszi: – Nyitott vagyok a munkatársaim ötleteire is. Amiben látok fantáziát, azt megvalósítjuk.
A Lola’s Arttal az alkotónak egy olyan hétköznap is hordható termékpaletta létrehozása volt a célja, amely kellően egyedi és kifejező, pénztárcabarát és kényelmes is egyben. Mint mondja, jelenleg egy teljesen új irányon dolgozik, amely egy nagy meglepetés lesz a vásárlói számára. – Sokat még nem árulhatok el erről. Talán csak annyit, hogy próbálok az újdonságokkal együtt haladni és ötvözni a digitális divatot a valós élettel – nyilatkozik titokzatosan a vásárlói igényeket rendre figyelemmel kísérő Lola. Mint mondja, a márkája talán legnagyobb sikerének a visszatérő vásárlók magas arányát tekinti. – Úgy tűnik, hogy a vevők nagyrésze annyira elégedetten távozik tőlünk, hogy többször is visszatér. Van egy nagyon kedves vásárlóm, aki nemrég küldött egy képet a Lola’s art gyűjteményéről. Nem túlzok, alig fért el a képen a rengeteg termék. Csodálatos érzés ez ilyenkor, hogy ennyire kedvelik a kezem munkáját, ennyire boldoggá teszi a vásárlóimat egy-egy termékünk. Ezért éri meg igazán alkotni – hangsúlyozza.
Nemcsak a termékpaletta alakul folyamatosan, de a vállalkozás is nő. Most éppen azzal, hogy a gyártáshoz egy teljesen új épületet építenek, a fenntarthatósági szempontokat is figyelembe véve. A termékek mostanáig egy lakóház egyik szobájában, a műhelyben születtek, azonban a készülő új épületben már igazi otthona lesz a művészeti vállalkozásnak.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk