Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. szeptember 15.

Pancsira László küldetésének érzi a fürjtojást

Ha úgy tetszik, egy véletlennek köszönhetően kezdett el épp fürjekkel foglalkozni a nyíregyházi Pancsira László. Egy barátjánál járt látogatóban, ott találkozott először a fürjtenyésztéssel, de akkor még azt sem tudta, miért is értékes a fürjtojás. Utánanézett, mit kell tudni róla, és azzal szembesült, hogy rengeteg pozitív élettani hatása van. Remélte, hogy saját refluxos panaszai is enyhülhetnek a fürjtojástól, ezért ezután elhozott a barátjától hatvan madarat, ketreceket és belevágott a fürjtenyésztésbe. Először még csak családi körben kezdték el fogyasztani a fürjtojást, és már egy hét eltelte után úgy érezte, több az energiája, jobb a vitalitása. A korábban fennálló, nehezen kezelhető egészségügyi problémájára pedig fél év alatt végleges megoldást jelentett a tojás.

„Azt szokták mondani, hogy ha valamiről azt állítják, hogy mindenre jó, akkor az gyanús. Pedig a fürjtojás a benne lévő tápanyagoknak köszönhetően tényleg rengeteg egészségügyi problémára megoldást jelenthet. A feleségemnek nagyon jót tett a várandósság alatt, de ismerek olyat, akinek a vércukor gondjait enyhítette. Magas vastartalma miatt vashiány esetén is jó kiegészítő. Hisztaminintolerancia kezelésére már az orvosok is ajánlják. Kozmetikai előnyei is vannak, arcpakolásként, hajpakolásként is használják” – sorolja László.

60 fürjjel kezdte, ma 6-7000-es állománya van

Arról nem is beszélve, hogy sokan egyszerűen csak azért választják a fürjtojást, mert jobban ízlik nekik a tyúktojásnál. A gasztronómiában szívesen használják, tészta is készül például belőle. Ismerősi körben is hamar híre ment, hogy Laci milyen különleges dologgal foglalkozik, egyre többen kérték, hogy vigyen nekik is a tojásból. Idővel rászánta magát, hogy megpróbálkozik a szélesebb körű értékesítéssel. Először még csak öt doboz tojást vitt egy viszonteladó partnerének a helyi piacon – hamar elfogyott, egyre nőtt az igény a fürjtojás iránt. Két év után Laci érezte, hogy fel kell adnia korábbi munkáját, hogy teljes mértékig a fürjekre koncentrálhasson. Akkor épp sikerült pályázati forrásokból megvenni a jelenlegi telephelyüket, és látszott, hogy megáll a fejlődés, ha nem tud 100%-ig a farmmal foglalkozni.

„60 fürjjel kezdtem hét évvel ezelőtt, most 6-7000 közötti a számuk – megszázszorozta magát az állomány. Most kb. 5000 tojásom van naponta. Pedig még nemrég előfordult olyan is, hogy egy láda tojás felett szörnyülködtem, hogy micsoda pocsékolás, hogy nem kelt el – most pedig már jóval nagyobb léptékben kell gondolkodnom. Amikor megmaradt több tojás, és sajnáltam volna kidobni őket, kerestem a további hasznosítási lehetőséget. Elvittem egy barátomhoz, hogy csináljunk tésztát belőle. Azóta a fürjtojásos tésztáink fő termékké léptek elő a portfóliónkban” – mondja Laci.

A fürjtojás és a tészta mellett füstölt-pácolt fürjtojás is szerepel a kínálatukban. De mivel jelenleg ezt kistermelőként állítja elő, nem nagyüzemi gyártásra van berendezkedve, ezáltal korlátozottabb az is, hogy ennek a terméknek az esetében kik lehetnek az értékesítő partnerei. Utóbbiakat eleinte maga válogatta ki gondosan, eljárt piacokra, figyelte, melyik standnál van nagyobb érdeklődés, hol milyen az árusítás. Most már őt keresik, hetente egy-két bolt is bejelentkezik, hogy hallottak a termékről, szeretnének ők is viszonteladók lenni.

Laci és a FürjPiac lehetne a fürjtojás legfőbb népszerűsítője

„A vállalkozásom első öt-hat éve arról szólt, hogy nincs elég tojás, nincs elég tészta – gyakran előfordult, hogy nem tudtam kiszolgálni a vevői igényeket. Most értem el azt a pontot, hogy nőtt a kapacitásom, tehát most már gondolkodhatok új vevők megszólításában, marketingben. Ezért is van épp folyamatban egy márkanév-váltás, és ezért is jött jól, hogy szakértő tanácsokat kaphattam a Telekom csapatától” – foglalja össze Laci, hol tart most a vállalkozása.

Még az indulás után létrehoztak egy Facebook oldalt, amit leginkább Laci felesége kezel és tölt meg tartalommal. Itt osztják meg az információkat a célközönségükkel, és az egyik legfontosabb visszajelzésük, hogy információhiány van a fürjtojással kapcsolatosan.

„Lacinak néhány éven belül a fürjtojás apostolává kell válnia, az lesz a feladata, hogy népszerűsítse a fürjtojást” – ez Wolf Gábor meglátása, aki a Marketing Commando alapítójaként számos kisvállalkozónak segített már abban, hogy sikeresebbé váljon. – „Ehhez piacnevelés kell, piacépítés, igényteremtés – és ennek legjobb eszköze a videózás.”

Gábor egyszerű és szemléletes példát hoz, miért kell először az edukációra koncentrálni: „Ha emlékszünk még arra az időre, amikor Magyarországon is megjelentek a mobiltelefonok, akkor talán azt is fel tudjuk idézni, milyen reklámok társultak hozzájuk. Egyik szolgáltató sem azt mondta, hogy nálam vegyél mobilt, hanem inkább arról beszéltek, hogy a mobiltelefon miért jobb, mint a vezetékes. Hiszen akkoriban ez még nem volt egyértelmű. A fürjtojással pont ugyanez a helyzet. Lacinak is azt kell elmesélnie újra és újra, hogy miért jobb a fürjtojás, mint a tyúktojás.”

Különösebb technikai felszerelés nélkül is belevághatunk az élő videós bejelentkezésekbe

A szakértő azt tanácsolta Lacinak, hogy bátran használjon videókat, akár facebookos élő bejelentkezéseket. Ma már nem kell ehhez bonyolult technika, nincs szükség közvetítőkocsira és extra stábra, elég egy mobiltelefon és egy stabil mobilinternet. Gábor arra hívta fel a figyelmet, hogy a mobilnet vagy a wifi minősége jelentheti a szűk keresztmetszetet a Facebookra feltöltött, vagy ott indított élő videók esetében, mert a minőség alapján dönti el a Facebook, hogy HD videóként vagy gyengébb felbontású tartalomként teszi közzé. De a felszerelést tekintve valóban elég egy mobiltelefon, aminek jó a kamerája, és már indulhat is az élő bejelentkezés. Amire figyeljünk, hogy a nézők rendszerint két dologra panaszkodnak: túl sötét a kép, vagy nem elég jó a hang. Mindkettőt lehet orvosolni kiegészítő eszközökkel, ha a körülmények egyébként nem optimálisak. Beszerezhetünk egy reflektort, vagy soft boxot a megfelelő megvilágításhoz, az ideális hanghoz pedig külső mikrofon is bevethető. Ha hosszabb ideig szándékozunk élőzni, segítség lehet, ha van egy állvány – akkor nem kell kézzel tartani a telefont.

A technikai felszereltségét tekintve a FürjPiac most mindenképpen erősítést kapott: egy tárgyalót, ami korábban inkább emlékeztetett egy raktárra, némileg átalakított a Telekom csapata, és most már akár videóstúdióként is tekinthetünk rá. „Kaptam egy tabletet, hogy fel tudjam venni az élő közvetítést, egy mobil routert a stabil hálózatért, megfelelő világítást, új bútorokat és egy roll-upot is, ami nemcsak az élő bejelentkezéseknél lehet megfelelő háttér, hanem kitelepüléseknél, rendezvényeken is” – összegzi Laci a legfőbb változásokat.

Ahogy Laci meséli, azzal nincs gondja, hogy emberek előtt szerepeljen, egyetemista évei alatt szerzett ebben rutint, de azért egy kamerába beszélni és a közösségi médiában megjelenni egészen más – kicsit tart tőle, hogy mennyire érzi majd testhezállónak a feladatot. Ezért elsőként egy olyan élő bejelentkezést tervez szeptemberre, ahol nem egyedül rá irányulna a figyelem: egy orvos ismerősével beszélgetnek majd a fürjtojás pozitív élettani hatásairól.

Gábor átérzi, hogy mindazokban, aki még eddig nem próbálták az élő videózást, van némi félsz: Milyen lesz a hangjuk? Hogyan hatnak majd a videóban? Nem fognak-e bakizni? Az ő tanácsa az, hogy legyünk minél természetesebbek, ha úgy állunk a kamera előtt, mintha valakihez beszélnénk, aki fontos nekünk – például odaképzeljük egyik kedvenc ügyfelünket –, akkor biztosan sokkal jobban sikerül a felvétel. . Ilyen szempontból az élő bejelentkezés még praktikusabb is a rutintalanok számára, mert élő videóknál a közönség sokkal elnézőbb a hibákkal szemben, míg egy felvételről leadott videónál már felmerülhet, hogy miért nem lehetett bizonyos dolgokat utómunkával kiküszöbölni.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk