Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. június 30.

Mit gondolj végig, ha TikTok Marketingre adnád a fejed?

Az egyre többet emlegetett rövid formátumú videómegosztó platform, amely 2021 szeptemberében elérte az egymilliárd aktív havi felhasználót, nem csak a Z generáció közösségi média csatornája már, hanem a vírustrendek kiindulási helye, és a szépségről, divatról, ételekről, oktatásról, zenéről és egyebekről szóló tartalmak melegágya. Megkerülhetetlen platformmá nőtte ki magát, tavaly már a Google-t is megelőzte Amerikában a legtöbbet látogatott oldalak listáján. Vállalkozóként és cégként sem fordíthatjuk el a tekintetünket, mondván, hogy múló trend csak. Inkább gondoljuk végig, hogy érdekes lehet-e számunkra marketing szempontból a platform.

A TikTok deklarált küldetése, hogy „kreativitásra ösztönözzön és örömet szerezzen” mind a tartalom gyártó, mind a közösség számára. Érthető tehát, hogy azok a tartalmak teljesítenek jól, amelyek viccesek, vizuálisan érdekesek, informatívak, vagy újat adnak. Ahelyett, hogy ide csak a korábban gyártott reklám-anyagainkat pakolnánk fel másképp szerkesztve, vagy olyan videókat osztanánk meg amelyek az Instagramra vagy a Facebookra készültek, a TikTokon inkább az organikusan gyártott, eredeti tartalmak működnek. Így elsődlegesen akkor érdemes belevágni ennek a csatornának a használatába, ha készen állunk folyamatosan figyelve/ tanulva megújulni, és kísérletezve újabb és újabb anyagokat gyártani.

Kinek érdemes üzleti profilt létrehoznia?

A TikTokon nem bonyolultabb létrehozni vállalkozásunk profilját, mint bármelyik másik közösségi média oldalon. Érdemes itt is elsődlegesen a mobil applikációt használni, de például a hirdetések kapcsán a böngészőből praktikusabb tevékenykedni. Egy sima profil regisztráció után a Profil szerkesztés alatt válthatunk át Üzleti formára, pont, mint az Instagram esetén, és kiválaszthatjuk, hogy milyen iparágban tevékenykedünk. A platformon megjelenés tehát nem bonyolult feladat, és alapvetően bárki, akinek van célcsoportnak szóló mondanivalója – akár B2B témában is – nyugodtan megjelenhet az oldalon.

Azt szoktam javasolni, hogy érdemes előre egy kis kutatómunkát végezni: vannak-e a mienkhez hasonló témában profilok az oldalon? Akár magyar, akár külföldi példák után kutatva gyűjthetünk inspirációt és irányokat is: mennyire aktívak, sikeresek vagy érdekesek ezek a profilok? Keresni nemcsak a „fő” hírfolyamban tudunk, hanem a „Felfedező” gomb alatt, sőt érdemes a „For You” – azaz számunkra tett ajánlásokat is megnézni, sokszor az algoritmus hamarabb „megtalálja”, amit igazán keresünk.

Amennyiben úgy látjuk, hogy van létjogosultsága az üzletünknek, jöhet a következő komoly kérdés: lesz-e idő és kapacitás tartalmat gyártanunk a platformra? Kihasználjuk-e már maximálisan a Facebook és Instagram adta kereteket, és kell az új löket? Vagy éppen itt vannak többen a célcsoportunkból? (A platformon a felhasználók 9 százaléka 18 év alatti, 47 százaléka 18-24 év közötti, 25 százaléka pedig a 25-35 éves korosztályba tartozik. Sőt már a 45 év feletti korosztály is 25 százalékban reprezentálja magát.) Ha ezzel tudunk addicionális elérést, vagy újabb ügyfeleket találni magunknak, úgy, hogy energiánk is van még rá, akkor mindent bele, indítsuk a rakétákat!

Hogyan érdemes használnunk a TikTokot?

A TikTokon az a zseniális, hogy úgy is tudunk magas organikus elérést generálni, hogy még alig van követője a profilunknak. Minden eredmény a videók mennyiségétől és minőségétől függ. Azaz inkább a mennyiségétől. A posztolás gyakorisága, még akkor is, ha ez a videó minőség rovására megy, kifejezetten fontos az oldalon. Ide nem lesz elég a heti 1-2 poszt, inkább a heti 3-4, bár induló időszakban az is érdemes, hogy naponta több videóval készültök, és idővel majd lassulhat a tempó. Elég frusztráló, de az alkalmazásnak nincs kiismerhető siker-képlete, így a Tesztelj & Tanulj metódust kell alkalmazni.  A fókusz a gyors, alacsony költségvetésű, kreatív és időszerű ötleteken alapuló tartalmakon legyen, amelyekre folyamatosan figyeljük a reakciókat és eredményeket.

Amit tehetünk: kövessük a nagy márkák és sikeres influenszerek profiljait, akik már hosszabb ideje „tanulják” a TikTok lehetőségeit, és csatlakozzunk bele a felkapott témákba és hashtag (#) kihívásokba, vagy kísérletezzünk a TikTok élő közvetítésekkel. Emellett a vicces/ szórakoztató tartalmak biztosan nagyobb elérést hoznak, így érdemes lehet játszani a szerkesztőeszközökkel és a felkapott effektekkel, és hangokkal. A zenének biztosan nagyon nagy szerepe van egy-egy poszt sikerességében is. Megpróbálkozhatunk például egy termékünk érdekes felhasználását, működését rövid, humoros videóban bemutatni, vagy videót készíthetünk a termék elkészültéről, rendelés csomagolásáról, stb.

Ami fontos, mint minden oldal esetén, hogy tudjuk kik a célcsoportunk, ők milyen tartalom típusokat szeretnek, és igyekezzük minél inkább az ő igényeiket kiszolgálni. Ha már tudjuk, hogy kiknek, milyen típusú videókat fogunk gyártani (akár „másolva” is a jól működőket), akkor érdemes itt is célokat meghatároznunk, ha ugyanis nem érjük azokat el, egy bizonyos időn belül, akkor nem biztos, hogy van értelme sok időt elhasználnunk a platformon. Tehát tegyük fel a kérdést magunknak: miben segítheti a TikTok az üzletünket? Ismertség növelésben? Új célcsoport elérésében? Vásárlás ösztönzésben? Elkötelezésben? A választ pedig igyekezzünk minél jobban számszerűsíteni, vagyis: milyen időtávon belül mennyi követőt/ like-ot/ weboldal látogatót/ vásárlást/ stb. várunk erről a platformról?

Lehetséges, hogy számunkra elég csak a hirdetési funkciót kihasználni – ehhez is kell persze egy alap szinten kiépített profil – hiszen itt is a poszt promóció az, ami igazán jól működik. (Van egy foglalható hirdetési forma is, de azt csak partner cégen keresztül, elég drágán lehet elérni, inkább a nagy cégek kiváltsága). A klasszikus poszt hirdetés azonban itt is „aukciós” alapon működik, és mivel még nem sokan használják, így elég jó az ár/érték aránya. Ha érdekel a megoldás, érdemes szakértőt keresni az ügyben, erre az Evolut ügynökséget jó szívvel tudom ajánlani!

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashat!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk