Jó időben, jó helyen, jó ötlettel indítottak gasztronómiai vállalkozást Susánszky Ádám és Csanda Eszter, a Zing Burger & Co. alapítói. Ráéreztek arra, hogyan lehet egy csavart vinni a hamburgerkészítésbe, mitől lesz egyedi és emlékezetes az ő saját burgerük. Hogy az egyik legnépszerűbb pesti hamburger receptje mellett a siker receptjére is rátaláltak, azt az is igazolja, hogy milyen dinamikus növekedést tudhatott magáénak a cég az indulás óta eltelt kilenc évben. Ádámot és Esztert a Zing Burger sikersztorijáról kérdeztük.
Volt idő, amikor még csak a pesti bulinegyedben szórakozók ismerték közelebbről a Zing Burgert, de az is lehet, hogy akkoriban még csak arra emlékeztek, hogy ettek egy jó hamburgert, amit a Gozsdu udvarban parkoló food truckon árultak. Ez a 9 évvel ezelőtti időszak már egészen régmúltnak tűnik, ha megnézzük, hol tart most a Zing Burger & Co.: 2019-ben már 1 milliónál több hamburgert adtak el egy évben, a food truckok helyett már éttermekben árulják saját specialitásaikat, és már nem is csak Budapesten. A 15 étteremből kettőt vidéken találunk, Székesfehérváron és Debrecenben.
Épp egy gazdasági válság után próbálta helyét keresni a Zing-alapító Susánszky Ádám, amikor arra gondolt, miért ne pályázhatna a legmenőbb budapesti hamburgerező címére. Akkor még egy Andrássy úti éttermet vitt, ami egy korábbi Index blogban, az Egy nap a városban oldalán megjelent ajánlónak köszönhetően gyorsan népszerűvé vált. A menőnek számító hamburger miatt meghívást kaptak a Csanda Eszter által szervezett Streetfood Show-ra, innen jött az ötlet, hogy miért ne lehetne mobil eszközökön tovább vinni az boltot, közösen.
Hamburger szívvel-lélekkel, food truckból és étteremből
„Az első food truck a Gozsdu udvarban állt, 2013 júniusában települtünk oda. Másfél évvel később pedig gondoltunk egy merészet és megnyitottuk első éttermünket a Király utcában, a bulinegyed közepén” – emlékszik vissza a kezdetekre Eszter. A cél azóta sem változott: prémium hamburgereket szeretnének kínálni a nagyközönségnek, minőségi alapanyagokból, szívvel-lélekkel készítve.
„A Zing Burgernél abban hiszünk, hogy a vendégeink az alapanyagok minősége miatt járnak vissza hozzánk. Ezért már a kezdetek kezdetén azt az utat választottuk, hogy magunk keverjük a szószokat, sütjük a zsemléket, vagy daráljuk a hamburgerhúst. Csak így biztosíthatjuk hosszútávon a termékek frissességét és az állandó magas minőséget” – állítja Ádám. Hozzáteszi, hogy nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy hazai termelőktől szerezzék be a zöldségeket és az angus marhahúst. Ez a minőség iránti elkötelezettség az egyik fontos faktora a sikerüknek.
„Újítók voltunk abban, hogy elhoztuk Magyarországra a ’fast casual’ éttermi irányzatot. Ez azt jelenti, hogy a mi éttermünkben ugyan önkiszolgálás működik, de az alapanyagok minősége és a termékek elkészítésének módja a hagyományos ’dining’ típusú éttermek minőségi folyamataira épül. Így egyszerre lehetünk gyorsak és hatékonyak, megőrizve az ételeink magas minőségi színvonalát” – avatnak be minket a részletekbe a Zing-alapítók.
Láthatóvá tenni a márkát – offline és online egyaránt
Susánszky Ádám úgy gondolja, hogy onnantól vált észlelhetővé a Zing márka, amikor lett egységes arculatuk, és ez megjelent a truck-designban, a munkaruhában, a csomagolásban egyaránt: „Gyakorlatilag már az első food truckunknál megvalósítottuk egyetlen kis kocsiban egy nagy multicéghez hasonlóan az egységes designt. Emellett később sokat lendítettek a márka ismertségén az egyes marketingelemek, mint a közösségi média posztok, hirdetések, a folyamatos fotózások az éttermekben, a videós anyagok, na és a megfelelő éttermi promóciók.”
Az online marketing most is fontos lába a Zing kommunikációjának: minden felületen igyekeznek jelen lenni, legyen szó Facebookról, Instagramról vagy TikTokról, úgy érzik, hogy folyamatosan lépést kell tartani a változó trendekkel, és saját tartalmakkal reagálni az újdonságokra. Folyamatosan futnak Zing-hirdetések egységes látványvilággal, grafikával, amelyekkel a már kialakult közönségüket és új vásárlókat egyaránt szeretnének megszólítani.
A Zing évről évre nőtte ki magát a food truckból árusító hamburgeres pozíciójából a meghatározó hazai étteremlánc szerepköréig – gyakorlatilag a hamburgerre specializálódott láncok között csak a két nagy külföldi márka, a McDonald’s és a Burger King előzi őket. Igaz, azok pedig nem ’fast casual’ éttermekre építenek. Az impozáns növekedést a 2020-ban érkező covid-járvány torpantotta meg. Kihívást jelentett a Zingnek ez az időszak, de nem roggyantak meg.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk