Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. június 20.

MI induló cégeknek a piacra lépéshez? Miért is ne!

Ha egy céget szeretnénk alapítani, rengeteg dolog van, amire oda kell figyeljünk és amit mindenképpen mérlegelnünk kell. Ugyanakkor számos olyan tényező is rendelkezésünkre áll, amivel segíthetünk saját magunkon, és megkönnyíthetjük vállalkozásunk elindítását és rugalmasabbá tehetjük a további ügymenetet. Az egyik ilyen eszköz, a napjainkban oly nagy népszerűségnek örvendő mesterséges intelligencia, melyet számos folyamatunkba bevonhatunk, ezáltal csökkenthetjük a munkára fordított időt, hatékonyabban végezhetünk el egyes feladatokat, hozzásegíthetjük magunkat az olcsóbb fenntartási költségekhez, és az ügyfélélményt is magasabb szintre emelhetjük vele. De hogyan tudjuk pontosan kihasználni egy induló vállalkozásnál az AI-t? Cikkünkben erre kerestük a választ.

Ahhoz, hogy kiaknázzuk a különböző lehetőségeket a vállalkozásunk piacra lépésével és az AI pozitív hatásaival kapcsolatban, először is fontos leszögezzük, hogy a mesterséges intelligencia az utóbbi időszakban hatalmas változásokon és fejlesztéseken ment keresztül. Ennek tükrében pedig a korábbi szövegíró- és képalkotó, illetve chat funkciót ellátó programok, mondhatni új dimenzióba emelkedtek, segítve ezzel a mai vállalkozások életét. A korszakalkotó változásokat és a cég menedzseléssel összefüggő AI módszereket Gergely Zsófiával, a Telekom szakértőjével és Tóth Ágnessel, a Prohuman Zrt. vezérigazgatójával elemeztük ki.

Menedzsment szempontból a kezdeti üzleti tevékenységekhez és piaci felméréshez alkalmazhatjuk

„Az AI mint technológia már régóta jelen van az életünkben. A 2022 november vége óta publikusan elérhető ChatGPT indította el egy új korszak, a generatív AI térnyerését” – kezdi az ismertetést Zsófi, aki úgy gondolja, hogy az AI-t nyugodtan lehet használni egy cég indításakor a gyorsabb piacra lepéshez, hiszen az üzleti stratégia kidolgozása során meg lehet vele gyorsítani a piac megismerését a segítségével létrehozott elemzésekkel és trendekkel, illetve egyes arculati elemek és a lényegesebb kommunikációs tartalmak létrehozásában is könnyedén segítségül hívhatjuk. Ugyanakkor a szakértő óva int, hiszen véleménye szerint a mesterséges intelligencia bár egy nagyon hasznos eszköz, mégis továbbra sem helyettesíti száz százalékosan a megfelelő emberi munkaerőt és a szakemberek bevonását a céges folyamatokba. Dr. Tóth Ágnes, a Prohuman vezérigazgatója is hasonlóképpen vélekedik.

„Ha az alap megoldás megfogalmazása nem az üzleti folyamatainkon alapul, a koncepció nem a cégünkre szabott, akkor olyan általános megoldás születik, ami nem ad hozzá igazán értéket.” – mondja. Ágnes úgy véli, mindig át kell gondoljuk a folyamatot és felrajzolni mindent lépésről lépésre, hiszen ez egy nem megúszható emberi feladat.

Az AI hatékony eszköze lehet annak, hogy felmérjük vele saját piacunkat. Készíthetünk vele például versenytársi elemzést és fogyasztói viselkedési trendeket is elemezhetünk, prediktív analízisekkel előrejelzéseket csinálhatunk a jövőbeli piaci trendekre vonatkozóan és a várható keresletre is. Látható, hogy egy újonnan megalakult vállalatnál a mesterséges intelligencia tökéletes módszer lehet arra, hogy tájékozódjunk célszegmensünket és a piacon képviselt szokásokat illetően. „Elemzéseket készíthetünk vele audio-és/vagy vizuális, írott tartalmakról is, így arról is következtetéseket vonhatunk le, hogy egy márka/kampány/termék miért működik vagy nem működik a fogyasztók körében. Mindezen analízisek és predikciók azonban csak eszközök, mint ahogy az AI sem oldja meg problémáinkat vagy végzi el helyettünk a munkát. Persze egy hatékony eszköz, de amit jelen esetben elvégzünk vele piaci felmérést, abból nekünk kell levonni a következtetéseket, beépíteni a piacra lépési stratégiánkba és persze megtenni azt a gyakorlatban is” – mondja Zsófi. Bebizonyosodott tehát, hogy még hogyha egyes piacelemző tevékenységekre jó is az AI, mindenképpen ismernünk kell saját vállalkozásunkat és megfelelő szakmai alapokkal kell rendelkezzünk cégünket és képviselt iparágunkat illetően, mert minden esetben saját felelősségünk, hogy az AI segítségével kielemzett információkat milyen módon használjuk fel, majd építjük be vállalkozásunk további stratégiájába és működésébe. Tóth Ágnes azt tanácsolja, ha AI app-al indulnánk el cégünkkel, kezdjük a ChatGPT-vel, és ha áttanulmányoztuk, utána könnyedén fel lehet fedezni, mit tudunk még rá felfűzni. „Versenytárselemzésre akkor alkalmas az AI, ha elérhető neten vagy más adatbázisból számunkra a versenytársakról. A legjobb, ha van az iparágról adathalmaz mondjuk egy excelben, mert akkor ezt ki tudjuk elemezni. Használjunk ChatGPT-t, mert segít ebben is, és behívja a szükséges kiegészítő appokat.” – mondja.

Ha a jobb ügyfélélmény, a hatékonyságnövelés és a célcsoport könnyebb elérése a célunk

A mesterséges intelligencia nagyon sokrétűen tudja támogatni a jobb ügyfélélményt. Zsófi példának a Telekom telefonos virtuális asszisztensét, Vandát hozta fel, akinek köszönhetően nem kell perceken keresztül egy bonyolult rendszerben bolyonganunk, hanem a természetes nyelv megértése alapján képes behatárolni az ügyfelek szándékát, valamit számos folyamatot teljes egészében és hatékonyan kezel. Mindennek köszönhetően lecsökken az ügyintézési idő, hiszen általában a telefon másik végén a várakozás is kevesebb, és segítségével pillanatokon belül a megfelelő csoportnál és ügyintézőnél köt ki a telefonáló.

„A generatív AI segítségével könnyedén készíthetünk célcsoportjainkra szabott képi vagy szöveges tartalmat, így még inkább személyre szabott ügyfélélményt nyújthatunk. Az ügyfélviselkedés prediktív elemzésével (és akár a meghatározó externális hatások figyelembevételével) az is előrejelezhető, hogy adott ügyfelünk milyen ügyben fogja hívni az ügyfélszolgálatot, vagy még magasabb szintű ügyfélélmény lehet, ha a szolgáltató proaktív módon keresi vásárlóját, hogy az ismert viselkedése alapján javaslatot tegyen neki, vagy figyelmeztesse bizonyos tevékenységére.” – mondja Gergely Zsófia, a Telekom szakértője.

Induló vállalkozásunknál, hogy célcsoportunkat megfelelő eszközökkel elérjük, az AI lehetővé teszi, hogy a célszegmenseket finomabban szegmentáljuk és a nekik megfelelő marketingeszközökkel célozzuk meg őket. Ezáltal személyre szabott tartalmakat és ajánlatokat készíthetünk nekik, és chatbotokon keresztül személyre szabott üzenetekkel szólíthatjuk meg a kívánt réteget. Mindez azért nagyon hasznos, mert – ahogy Zsófi mondja – a mesterséges intelligencia képes figyelemmel kísérni és egyúttal elemezni a felhasználók online viselkedését és magatartását, és bizonyos tartalmakat ez alapján kínál fel nekik vagy jelenít meg.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk