Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. augusztus 09.

Maxold ki a vállalkozásod az email folyamataid automatizálásával!

Az email folyamatok automatizálása a vállalkozások egy Jolly Jokere, ugyanis a rendszer bevezetése növeli a személyes és a céges hatékonyságot, csökkenti a költségeket és a hibalehetőségeket. Az automatizálás folyamatairól és a vállalkozások számára egyszerűen elérhető lehetőségekről Damjanovich Nebojsát, a Resend Agency ügyvezetőjét kérdeztük.

Nem túlzás azt állítani, hogy a rendelkezésünkre álló idő hatékony felhasználása az egyik legfontosabb készségünk az életünk valamennyi területén. A magánéletünkben a különböző szokások és rutinok, míg a munkánkban, a vállalkozásunkban az automatizáció adta lehetőségek jelentik a megoldást az egészséges hatékonyságra és a stressz csökkentésére, illetve az üzletileg is értelmezhető sikerre.

Egy vállalkozásban számos folyamat – például a pénzügyek, a marketing és sales, az ügyfélszolgálat, a HR-feladatok és email folyamatok – automatizálható. „Minden olyan vállalkozás esetén érdemes elgondolkodni az email automatizáció bevezetéséről, ahol már működik valamilyen hírlevélküldő rendszer” – válaszolta kérdésünkre Damjanovich Nebojsa, a Resend Agency ügyvezetője. A több mint két évtizedes szakmai tapasztalattal bíró szakember szerint különösen a B2B cégek esetében jelent ez fontos lépést függetlenül attól, hogy egyszemélyes mikro- vagy több kollégát is foglalkoztató vállalkozásról van szó.

Az automatizáció, mint tuning

Az erőforrások – különösen egy kisvállalkozás, vagy KKV esetén – gyakran szűkösen állnak rendelkezésre. Az emailek és az ezekkel összefüggő feladatok automatizálása ugyanakkor egy rendkívül hatékony erőforrás-kímélő megoldást, tuningot jelent. Egy ilyen rendszer bevezetése jelentős időmegtakarítást eredményezhet, amit a cégek vezetői és a kollégák átcsatornázhatnak például a stratégiai vagy kreatív feladatokra. Az email automatizáció nem elhanyagolható előnyét jelenti a költséghatékonyság, ami sok vállalkozás számára top 3-as szempontként jelenik meg; egy jól optimalizált és karban tartott rendszer csökkenti a költséges emberi erőforrások szükségességét, ami által a cég nem csupán a kiadásait csökkenti, hanem ezzel a megoldással a munkatársak számára lehetővé teszik a más területeken való kibontakozást. Mindezek mellett a hibalehetőségek mérséklése, a következetesség, a személyre szabott kommunikáció, a pontos analitika és így a valódi adatokon való elemzés és döntéshozatal lehetőségei mind az email automatizáció mellett szólnak.

Damjanovich Nebojsa szerint nagyot kockáztatnak azok a vállalkozások, amelyek piaca nagyobb 5-10 potenciális ügyfélnél. „A vállalkozások ennél általában sokkal nagyobb ügyfélkört szolgálnak ki és aki nem fektet hangsúlyt az email automatizációra – a folyamat bevezetésére és folyamatos optimalizálásra – azzal a kockázattal kell szembenézzen, hogy nem fog tudni minden érdeklődőnek megfelelő módon válaszolni, ezért problémái lesznek többek között az ügyfélszerzés terén” – hozott egy életszerű példát a szakember.

Persze az automatizált email folyamatok felépítése – például a marketing stratégiához vagy értékesítési folyamathoz hasonlóan – is precíz tervezést igényel. Most mutatjuk a tervezés legfontosabb lépéseit:

  • Határozzuk meg a céljainkat, ami lehet például lead generálás, az értékesítés növelése vagy a meglévő ügyfelek megtartása.
  • Azonosítsuk be a célközönségünket, végezzünk szegmentációt különböző szempontok – demográfiai jellemzők, viselkedés – alapján.
  • Hozzunk létre automatizált munkafolyamatokat, amelyek részét jelenthetik az üdvözlő-, eseményemlékeztető-, születésnapi emailek vagy elhagyottkosár-értesítések.
  • Hozzunk létre a vállalkozásunk arculatához, brandjéhez és üzeneteihez illeszkedő email-sablonokat.
  • Folyamatosan teszteljük és optimalizáljuk az automatizált folyamatainkat a visszajelzések és a rendelkezésre álló rendszeranalitikai adatok alapján.
  • Folyamatosan kövessük és elemezzük az emailek teljesítményét és szükség esetén finomítsuk a stratégiánkat.

„A cégek 90 százalékban azt a rendszert automatizálják, amivel korábban elkezdték a hírlevelezést” – osztotta meg tapasztalatait Damjanovich Nebojsa. A szakember szavaiból kiderül, hogy akik az email folyamataik automatizálása révén is szeretnék hatékony tuninggal megtámogatni a vállalkozásukat, elképesztően sok rendszer közül választhatnak. A Resend Agency ügyvezetője szerint jelenleg több mint 400 marketing szoftver érhető el a vállalkozások számára. Megemlített egy olyan weboldalt is, ahol a számunkra fontos szempontok alapján beállított szűrők segítségével megtalálhatjuk az ideális email automatizációs megoldásunkat.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk