Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. szeptember 23.

Már több mint 12 ezer követő Tik Tokon

„Minél magabiztosabb egy szülő, annál stabilabban tud kezelni gyereknevelési helyzeteket. Ahogy minél több a tudása, annál több mindent tud alkalmazni a gyakorlatban” – véli Beszédes Henrietta, aki egy évvel ezelőtt indította el a Boldog Gyerek brandjét. Egyszerre több digitális platformon is jelen van, legsikeresebb – eleinte számára is meglepő módon – a Tik Tokon lett. A gyereknevelési specialista most írja a második könyvét a témában, illetve videós formátumban képzéseket is tart szülőknek. A gyors sikerhez valószínűleg hozzájárult, hogy Henriettától a kamera előtti szereplés nem idegen: júniusban műsorvezetői vizsgát tett a TV2 Akadémián, míg korábban Szegeden szerkesztő-riporteri képzést végzett. Ettől függetlenül szerinte vannak olyan nagy nézettséget szerző videós praktikák, amelyek előképzettség nélkül is könnyen elsajátíthatók. A leggyakoribb gyereknevelési kérdések mellett ezekről is mesélt nekünk. 

Mikor kezdtél el gyerekneveléssel foglalkozni? Honnan jött a Boldog gyerek brand ötlete? 

Önismeretről már közel egy évtizede tanulok aktívan, kifejezetten gyerekneveléssel öt éve, első kisfiam megszületése után kezdtem el foglalkozni. Eleinte az érdekelt, hogyan tudnék minél jobban szót érteni az emberekkel, majd szűkült a kör, és az lett a célom, hogy minél jobban tudjak kapcsolódni a gyerekeimhez. Ezért több olyan gyereknevelési tanfolyamot is elvégeztem, amelyek az elme működése alapján segítették megérteni a gyerekeket és a viselkedésüket. A környezetemben azt láttam, hogy sokan úgy vágnak bele a szülői szerepbe, hogy nagyon sok kérdéssel küzdenek, a saját mintáikkal, tapasztalataikkal viszont nem elégedettek, de nem is nagyon tudják, hogy azokat mire cseréljék le. Ebben akarok nekik segíteni a Boldog gyerekkel, és elmúlt az egy évben az látszik, hogy erre hatalmas az igény. 

Mi a leggyakoribb probléma, amivel megkeresnek a szülők? 

Generációról generációra nyúló probléma, hogy nem nagyon tudják a szülők, hogy hogyan kontrolláljanak. Nagyon sokat úgy nőttek fel, hogy őket is rosszul kontrollálták. Például tekintélyelvűen, amely csorbát ejtett a személyiségükön. A kontrollnak viszont kétféle formája van, a rossz mellett van jó kontroll is. A központi probléma minden szituációban az, hogy hogyan legyen a szülő hatással a gyerekre, hogyan tudja megóvni, hogyan tud rá vigyázni. Ha ennek a jó módszere nincs a szülő kezében, mert erre többnyire csak rossz saját mintái, rossz tapasztalatai vannak, amelyek nem is feltétlenül működnek, akkor a rossz kontrollt veti be. Kontrollra viszont szükség van, mert muszáj életben tartani a gyereket. 

Milyen a jó kontroll? 

Teljes mértékben engedi, hogy a gyerek személyisége, képessége kibontakozzon. Én azt vallom, és ezt is kommunikálom, hogy a gyerek is egy ember, ráadásul hatalmas értelemmel és képességekkel megáldva. Testileg kicsi, de sokszor ezt a méretbeli kicsiséget rávetítik az egész lényére. Hogy ő még kicsi, úgyse érti, úgyse tudja. Ha nem nyomjuk el, hanem bízunk bennük, akkor sokkal könnyebben szót tudunk velük érteni, nincs szükség arra, hogy pl. a tekintélyelvű, parancsolgatós kontrollt használjunk. A jó kontroll alapja az együttműködés, egy lazább kommunikáció és a bizalom. Itt nem a mi sérelmeinket akarjuk levezetni a gyerekünkön, hanem megengedjük, hogy kibontakozzon jellemében, képességében. Ha elég megértést adunk, hogy mi történik, ha egy adott helyzetben az a-t választja, és mi, ha a b-t, akkor ők vannak annyira értelmes lények, hogy tudják, hogy melyik az, ami számukra jó. Persze csak akkor, ha abban a közegben, amiben él, nem érzékel folyamatos elnyomást, mert akkor csak azért is, mert mindig elnyomják, a rosszat választja.  

Hogyan indult a vállalkozásod? Mi volt az első terméked? 

Először online tréningeket tartottam, amiket mindig felvettem videóra, hogy ha valaki nem tudott az időpontban bejelentkezni, akkor utólag el tudjam neki küldeni. Rájöttem, hogy ez így már egy rögzített anyag, és valószínűleg sokakat utólag is érdekelni fog az aktuális téma. Azt is láttam, hogy vannak a gyereknevelésnek, a kommunikációnak olyan alapvető szabályai, amelyeket mindenhol, mindig ugyanúgy mondanék el. Ez fejlődött oda, hogy az oktatóanyagok lettek a középpontban, és emellett adok tanácsokat egyénileg. A könyvet is az igény szülte, mert sokan kérdezték, hogy van-e könyvem. Úgy éreztem, van már bennem annyi tudás és tapasztalat, hogy megéri leírnom azokat és kiadni. A könyv magánkiadásban jelent meg, és legjobb értékesítési platformja nem a honlapom, hanem a Tik Tok. Havonta nagyjából 100 darabot vesznek meg. 

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk