Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. május 27.

„Ma már nem elég, hogy közösen csocsózunk a kollégákkal”

Ha már céges sörözés, akkor legyen sörkóstoló, ha csapatépítő városnézés, akkor kincskereső séta a belvárosban – egyedi csapatépítő programokkal növelhető a munkatársak lojalitása, sőt, csökkenthetők a munkahelyi konfliktusok is. A Younik kreatív szakembere szerint érdemes szakítani a régi beidegződésekkel.      

Régen elég volt egy bográcsos családi nap vagy egy közös sörözés „csapatépítés” jelszóval, ma azonban már egyre inkább izgalmas, egyedi programokkal lehet lenyűgözni – és lojálisabbá tenni – a munkavállalókat. Tudja ezt a Younik kreatív műhely csapata is, amely testreszabott csapatépítő programokat és rendezvényeket szervez, nemcsak a valós, hanem a virtuális térben is.

“Általában minden ügyfél, aki megkeres minket, úgy kezdi a beszélgetést, hogy „a múltkor is ezt csináltuk”, ez vagy az a program már bevált náluk, és nekünk kell kimozdítanunk őt a komfortzónájából…” – mondja Magyarkuti Eszter, a Younik marketing- és kreatív munkatársa. “Ez általában sikerül is, így születnek meg a teljesen testre, pontosabban cégre szabott csapatépítő programok. Népszerű például, amikor egy munkahelyi csapat újraszinkronizál egy-egy kedvenc filmjelenetet, mondjuk a Star Wars vagy a Jóbarátok egy-egy epizódjából.” A lényeg, mondja a fiatal szakember, hogy a csapatépítő programon ne csak a kollégák szórakozzanak jól, hanem a cégvezetés célkitűzéseit is segítsék.

Ilyen például, amikor egy cég új cégfilozófiát, értékeket vezet be, és ezeket szeretné kommunikálni a dolgozói felé. Lehet például ügyességi játékot szervezni, amelynek minden állomása egy-egy értéket jelenít meg játékos formában; volt, hogy a ’Rugalmasság’ állomáson egy hatalmas gumicsúzlival kellett célba találni.

Sajnos a tapasztalat szerint, amikor éppen nehézségekkel küzd egy cég, általában a csapatépítő programok az elsők, amelyeket kihúznak a büdzséből, pedig Magyarkuti Eszter szerint éppen ilyenkor van rájuk a legnagyobb szükség.

“Jó üzenet, ha a munkatársak érzik, hogy megbecsülik őket és számítanak rájuk, nem pedig éppen a  pozitív juttatásokat vágják vissza. Annál is inkább, mert bizonyított, hogy a közös programok növelik a dolgozók lojalitását, márpedig az utóbbi időben felértékelődött a munkaerő megtartása. Az is elemi érdeke egy cégvezetőnek, hogy ne legyenek feldolgozatlan konfliktusok a kollégák között, hiszen egy csapat csak így tud jól funkcionálni. Ha megvan az összhang, akkor a kisebb zökkenőket, problémákat is könnyebben átvészeli a cég, sőt, nem túlzás azt állítani, hogy ez versenyelőnyt jelent a piacon. “

A Younik szakemberei nap mint nap tapasztalják, mekkora ereje van annak, ha egy dolgozói csapat kiszabadul a munkahely falai közül. A formális keretek közül kilépve olyan oldalukat ismerik meg egymásnak a munkatársak, amelyeket az irodában sosem látnak, miközben óhatatlanul elkezdenek másként tekinteni a másikra.

Younik4

“Egy multinál nem ritka, hogy valaki éppen csak a nevét tudja a mellette dolgozó kollégájának, egy közös csapatépítő feladat, vagy éppen beszélgetős program közben azonban közelebb kerülnek egymáshoz. Azzal pedig, hogy a megszokottól eltérő helyzetben és módon kerülnek kapcsolatba egymással, a köztük lévő esetleges feszültségek is oldódhatnak” – mondja Magyarkuti Eszter.            

Hibrid programok és virtuális osztálykirándulás

Bár hosszan lehetne sorolni az izgalmas csapatépítő programokat, a Younik nem áll meg a kézzelfogható valóságnál: előszeretettel hívja segítségül a technológiát is a szórakoztatáshoz, ötvözve a valós és a virtuális feladatokat.  

“Nagyon szeretjük a hibrid csapatépítő programokat, mert bár a személyes kapcsolódást semmi nem helyettesítheti, a digitális elemek megfűszerezik a programot” – magyarázza Eszter. Közben lelkesen mutatja azt az applikációt, amelyet a World of Adventures-zel karöltve fejlesztettek ki az egyik legnagyobb ügyfelük számára. Ez a valóságban és a virtuális térben párhuzamosan kalauzolta a résztvevőket egy városnéző sétán, melynek során a több mint száz résztvevő megismerhette a Budapesten forgatott hollywoodi filmek helyszíneit. A séta közben a cég animátorainak segítségével a csapatok különböző feladatokat teljesítve szereztek pontokat, így ötvözve a városnézést a versengéssel.

Eszter szerint a pandémia alatt a cégvezetők rákényszerültek a digitális megoldásokra és nyitottabbak lettek. 

“Ma már a legtöbbször hibrid csapatépítő programokat szervezünk; legalább egy-egy online kvízt vagy feladványt beépítünk, vagy egy úgynevezett szabadulópaklit kap tőlünk az ügyfél, tele feladványokkal, ami rugalmasan felhasználható. Volt olyan csapat, amelyik útban a szlovéniai raftingtúrájukra, már a buszon elkezdett játszani vele, így eleve nagyszerű hangulatban kezdődött a csapatépítő utazás.”

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk