Akárhová utazom, a vállalkozói mentalitásomat és szemléletmódomat nem tudom otthonhagyni: figyelem a helyi hirdetéseket, azokat a termékeket vagy megoldásokat, amik itthon nincsenek. Nyaralás közben csekkolom az ingatlanárakat, az üzletek bérleti díját, a helyiektől az ottani cégalapítási feltételekről érdeklődöm, jár az agyam az export vagy éppen import lehetőségeken. Így jutottam el a Livia Lippihez is, egy firenzei prémium táskamárkához.
Ahogyan indult
Federicót, az olasz márka tulajdonosát egy toszkán utazás alkalmával ismertem meg, ahol körbevezetett minket Firenze legszebb részein. Sokat beszélgettünk az olasz divatról, a helyi nők utánozhatatlan stílusáról, és természetesen az olasz design és divattermékek magas minőségéről is, ami (is) világhírűvé tette őket. Eltelt 2 év, mikor e-mail érkezett Federicótól: a segítségemet kéri a Livia Lippi márkakommunikációjában és online stratégiájában. Ahogy egyre jobban elmélyedtem a termékekben, rövid úton bele is szerettem azokba. Felhívtam hát olasz partneremet, hogy mit szólna hozzá, ha nem csak az itáliai stratégiában segítenék, hanem értékesítési partnerként bevezeteném a Livia Lippit a magyar piacra is. 1 hétre rá egy repülőn ültem Pisa felé, pár órával később pedig egy 6 órás tengerparti megbeszélést követően aláírtuk a szerződést a Livia Lippi kizárólagos magyarországi forgalmazásáról.
Márkabevezetés
Egy új terméket bevezetni általában sok kihívással és bizonytalansággal jár, így természetesen egy piackutatással kezdtem a munkát.
Szekunder adatok alapján táblázatba rendeztem a lehetséges versenytársakat, és alaposan elemeztem őket:
- milyen termékeket forgalmaznak
- milyen minőséget árulnak
- hogyan alakul az árazásuk
- van-e egyértelműen definiált célcsoportjuk (azon túl, hogy divatszerető nők)
- milyen felületeken kommunikálnak
- alaposan átnéztem minden felületüket (weboldal Facebook oldal, hírlevél, Instagram oldal)
Ezt követően, még az árazás előtt egy saját kérdőívet is készítettem, ami segített definiálni a saját célcsoportomat (a Livia Lippi táskák klasszikus, elegáns stílusúak, nagyobb méretűek, így praktikusak egész napos pakoláshoz, de semmiképpen sem extravagáns), illetve meghatározni azt az árszínvonalat, amit a célcsoport még hajlandó költeni a termékre.
Az árazás sem volt könnyű, hiszen Olaszországból érkeztek a termékek, EUR-ban elszámolva, így az olykor jelentős árfolyamingadozással is számolni kellett.
A kezdeti befektetés a termékekbe netto 1 millió Ft volt, ehhez jött még egy kisebb raktár kialakításának és a weboldalnak a költsége.
A marketingstratégia kialakításakor a versenytárselemzésből és a kérdőíves piackutatásból indultam ki.
Két célcsoportot határoztam meg:
- 30-59 éves nők,akik irodában dolgoznak, így elegánsabb táskát keresnek
- 28-40 éves, minőséget és egyedi stílust kereső nőkre, akik a kisebb méretű, de magas árkategóriájú táskákat részesítik előnyben
A célcsoporthoz megírtam a fő üzeneteket, majd hozzárendeltem a kommunikációs csatornákat. Az online marketing mixünk a következőkből állt:
- weboldal, ahová minden forgalmat tereltünk
- Facebook oldal
- Facebook hirdetések
- Instagram oldal
- Instagram hirdetések
- blog havi 2 alkalommal
- hírlevél 2 hetente
- Pinterest oldal
- Influenszer együttműködések
- Offline pop up store megjelenés
- PR megjelenések szervezése
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk