A közösségi médiában való hirdetések, promóciók és bejegyzések ma már vitathatatlanul a céges kommunikáció megkerülhetetlen pillérei. Ám nem feltétlenül szükséges ezzel a feladattal külön csapatot megbízni, kis affinitással és érzékkel akár telefonról is elkészíthető a megfelelő méretű, figyelemfelkeltő és ízléses grafikai anyag, hogy bármikor tudjunk hírt adni egy-egy új akcióról, szolgáltatásról, vagy éppen csak arról, hogy éppen milyen pillanatokból tevődik össze vállalkozásunk egy-egy napja. Lajtár Judit fotós nem csak abban tud tanácsot adni, hogy milyen alkalmazásokat érdemes telepíteni, hanem abban is, hogy mire érdemes figyelni a fényképek elkészítése során, hiszen a végeredmény szempontjából mindkettő fontos. Rengeteg munkája mellett természetesen még neki sincs ideje mindent profi szoftverekkel és számítógéppel feldolgozni, de akár két megbízás között is néhány perc alatt figyelemfelkeltő, ízléses és célzott tartalmakat tud készíteni telefonja segítségével is.
Lajtár Judit maga is aktívan használja a közösségi médiát vállalkozása népszerűsítésére, ugyanakkor pedig szakmai szempontból is hasznos tanácsokat tud adni, mert lehet ugyan az alkalmazás bármennyire is ügyes és sokoldalú, az alapanyagként szolgáló fénykép elkészítéséhez sem árt némi odafigyelés és rutin. Noha egyes programok kínálnak sablonokat és hangulatfotókat is, ám saját felvételekből sokkal személyesebb és eredetibb megoldásokat tudunk készíteni. Lajtár Judit szerint legalább olyan fontos a jó alap, mint a különböző szerkesztőprogramokban való jártasság, tehát érdemes azzal is foglalkozni, hogy ne csak kutyafuttában készítsük el a fényképeinket.
Színek, fények, kompozíció
A telefonos képalkotás minősége ugyan nagyban függ a használt mobil fotós képességeitől, ám a közösségi média felületei méretben még mindig messze vannak az óriásplakátoktól, tehát egy középkategóriás okostelefon tudása is elegendő, ha jól választjuk meg a témát. A közösségi médiába szánt felvételek esetén jellemzően szöveges üzenet is kerül majd a képekre, tehát érdemes már a kezdetektől úgy komponálni, hogy legyen hely az utólagos szövegezésre is. Ha például egy terméket szeretnénk bemutatni (legyen az egy péksütemény, egy frissen termett zöldség, vagy gyümölcs, egy újonnan kaphatóvá vált apróság, vagy akár egy brosúra), akkor érdemes úgy elhelyezni ezt a fotón, hogy ne középre kerüljön, hiszen helyet kell hagyjunk a szöveg számára is. A természetes fény a legjobb barátunk, de ügyelni kell, hogy ne vessen látványos árnyékot a témára semmi, a színek kapcsán pedig érdemes a harmóniára törekedni, például egy pasztell árnyalatú tárgy, vagy termék fotózása nem szerencsés egy harsányabb háttér előtt, amely elvonhatja a figyelmet. Lajtár Judit azt mondja, hogy érdemes több képet is készíteni, hiszen az nem kerül semmibe, de a későbbi szerkesztésnél kapóra fog jönni, hogy vannak alternatíváink arra, hogy a célhoz leginkább passzoló fotót válasszuk ki.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk