Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. január 11.

KKV-m van, nekem való a TikTok?

Az elmúlt években hatalmas teret hódított magának a TikTok Magyarországon is. Ez nem csak a felhasználók, de a platformon jelenlévő vállalkozások számában is meglátszik. Felmerül a kérdés, hogy neked KKV-ként érdemes-e jelen lenned a TikTokon. Alkalmas erre a te terméked vagy szolgáltatásod? – Ebben a cikkben ilyen, és ehhez hasonló kérdéseken vezetünk végig, hogy eldönthesd, érdemes-e belevágnod.

Nem csak a húszéveseké a világ?

Sokan úgy gondolják ezen a platformon csak a fiatalokat lehet elérni és a fizetőképes keresletet kevésbé. Ez koránt sincs így! 2023-ban már több mint 2,5 millió magyar felhasználó pörgeti az appot nap, mint nap, és ebből közel 1,5 millióan a 25 év feletti korosztályt erősítik.

Kinek való a TikTokozás?

Először is nagyon fontos, hogy a cég struktúrája és szervezete rendkívül rugalmas legyen a kommunikációban. Sokszor egy trend vagy tartalom néhány napig aktuális csak, éppen ezért ütköznek akadályokba a marketingesek a nagy és kevésbé rugalmas szervezettel rendelkező cégeknél.

Videós tartalommal gyakorlatilag bármilyen terméket vagy szolgáltatást be lehet mutatni, csak kreativitás szükséges – persze vannak olyan iparágak  ahol jóval könnyebb az érvényesülés.  Olyan cégeknél, ahol vizuálisan jól megjeleníthető termékekre vagy szolgáltatásokra építesz, sokkal könnyebb dolgod lesz.

Néhány példa:

  • Webshopok: Nincs is meggyőzőbb, mint videón látni egy terméket, főleg ha van benne kreativitás is. Ki ne látott volna már About You vagy Shein haul videót?
  • Egyedi szolgáltatások, kézműves termékek: Biztos te is láttál már olyan terméket a TikTokon, amire egyből azt mondtad, hogy na ez igazán ötletes és már landolt is a kosaradban. Pont ilyen a 100 moments is. A kaparós poszterek és könyvek első verziói pároknak készültek, de most már meglepheted akár a barátaid, a testvéred vagy az édesanyád is vele.
  • Éttermek, gasztro vállalkozások: Manapság már Budapesten is olyan tematikus éttermek és bárok jönnek létre, ahol az ételek mellett a vizualitás is szerepet kap.

Ilyen például a The Magic ahol a varázslók világába csöppenhetünk, füstölgő bájitalok és varázslatos ételek várnak.

Ha olyan KKV tulajdonos vagy akire a fentiek igazak és a célcsoportod túlnyomó részét nem az 50 év felettiek teszik ki, akkor biztosan van helyed a TikTokon!

KKV-ként hogyan lépjek a TikTokra?

Mint mindenhol az életben, itt is több úton indulhatsz el. Elsőként azonban azt érdemes megjegyezni, hogy mi az amit ne csinálj. Ne lőcsöld rá ezt a feladatot a már ígyis túlterhelt marketingesedre vagy egy teljesen más területen lévő kollegára, akinek egyáltalán nem ez a dolga. Rengeteg cégnél találkoztam azzal, hogy a TikTok csatorna építést egy kipipálandó feladatnak vették és olyanra bízták, akinek a teendői már így is jócskán kitöltötték a munkaidejét.

Ez nem egy napi félórás bohóckodós feladat, hanem komoly energiabefektetés. Piaci rálátás szükséges hozzá, illetve rengeteg időt és energiát emészt fel. Egy átlagos magyar KKV-nél akár egy marketinges teljes munkaidejének felét is. Több óra, kitalálni, leforgatni, utómunkázni 1-1 videót, még a rutinos tartalomgyártóknak is.

Íme néhány út, ahogy elindulhatsz a TikTokon:

Te magad csinálod:

Ez jellemzően mikrovállalkozásoknál tud jól működni. Hiszen te tudsz a legjobban mindent a cégedről, a termékeidről, a szolgáltatásaidról és arról, hogyan szeretnél kommunikálni. A jó  hír, hogy ez “ingyen van” hiszen “csak” az idődet teszed bele. A rossz, hogy így benne van a pakliban, hogy sokkal több idő mire beindul a csatornád.

Belsős munkatárs:

Ha egy belsős munkatársnak delegálod a feladatot, adj neki elég időt (napi szinten), határozzatok meg célokat és használjatok tartalomnaptárt ugyanúgy, mint más social média felületeknél. A belsős munkatárs előnye, hogy már ismeri a cég működését, a kommunikáció stílusát és akár naponta ott tud lenni fizikailag, hogy nyersanyagot készítsen. Ugyanakkor nincs olyan piaci rálátása, mint egy szabadúszónak vagy egy ügynökségnek, hiszen csak a ti iparágatokat ismeri.  Ezen kívül híján lehet a precízen kialakított folyamatoknak is, hiszen nem vállalkozóként van jelen a cégben.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!  

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk