A Healing Communications, egy közhasznú társadalmi vállalkozás, amelyet Németh Franciska alapított 2010-ben, s amely kifejezetten az egészségügyi szektor szereplőire, magán és állami intézményekre specializálódott. A fiatal egészségügyi szakember és vállalkozó nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy innovatív piaci megoldásokat, marketing és kommunikációs stratégiákat vezessen be az állami egészségügy kommunikációjába, elősegítve ezzel a dolgozók és a betegek jólétét.
Németh Franciska amellett, hogy sok órát dolgozott a munkahelyén, a János Kórházban, mint ápoló, folyton újításokon törte a fejét a vállalkozásában. Számtalan projektet, és applikációt hozott már tető alá, amelyek közül jó pár hatalmas siker lett. Ilyen két projekt például a surgossegi.info és a Healers, amelyre rendkívül büszke nemcsak ő, de férje Kocsis Péter is, aki a reklám és a kommunikáció világából érkezett, és a megismerkedésüket követően szállt be felesége mellé a vállalkozásba. „Kézenfekvő volt, hogy ha már egy pár vagyunk, dolgozhatunk is együtt”. –magyarázza a szakember, aki az első évben nagyon szisztematikusan rendbe tette a cég folyamatait. „A legjobbkor csatlakozott be Péter! Akkoriban a teljes állásom mellett a cégben csak a sürgős munkákra, tűzoltásra volt időm és energiám, valódi fejlesztésekre nem. Ha ő nem jön, akkor elvesztettem volna a fonalat!” – vallja be őszintén Franciska, akinek az eddigi karrier útja minden csak nem szokványos és nem egyenes ívű volt.
Alapvetően baleseti sebész akart lenni, de nagyon sok minden történt addig vele, amíg korábbi munkahelyén, a János Kórház gyermektraumatológiáján végül kikötött. 14 éves korában elkezdett például modellkedni, és ennek kapcsán jutott el az RTL televízió akkori legnépszerűbb sorozatába a Barátok közt-be is. Amikor itt lejárt az egyéves szerződése úgy érezte, nem szeretné tovább folytatni, mivel sosem voltak igazán színészi ambíciói. A reflektorfényt segédápolói állásra cserélte és a Svábhegyi Állami Gyermekgyógyintézetben kezdett el dolgozni, majd felvételizett az orvosi egyetemre is. „Sajnos a kórházat bezárták, engem pedig nem vettek föl akkor még az egyetemre, úgyhogy abban az időben visszakanyarodtam megint a média világába: műsorvezető lettem a magyar Music Television nál, és párhuzamosan ezzel a munkával megcsináltam a saját kommunikációs cégemet is. „ – meséli Franciska. Ekkor a cég neve és a profilja még egészen más volt, mint most, alapvetően a szépségipart célozta meg. Amikor azonban másodszor is tudatosult benne, hogy a média világa nem az ő terepe, és a szíve folyamatosan az egészségügy felé húz, újra elkezdett kórházban dolgozni, és azzal a lendülettel a vállalkozásában is átváltott az egészségügyi profilra. Hogy meglegyen a vállalkozás mögött a szakmai háttér elkezdte az ápolóképzést is. A cég neve ekkor változott Healing Communicationsre és ekkor kezdtek el non-profit alapon működni.
„Elképesztő Franciska tenni és segíteni akarása…”
Elmesélték, hogy alapvetően ketten viszik a vállalkozást, de van egy 15-20 fős alvállalkozói csapatuk. Az alap működésük a cégben általában úgy néz ki, hogy Franciska megálmodik valamilyen – az egészségügyet érintő – ötletet, a férje pedig kitalálja, hogy hogyan lehetne azt a gyakorlatban megvalósítani. A kommunikáció, a márkaépítés területén ezt követően együtt ötletelnek, és együtt valósítják meg az aktuális projekteket. „Amikor elkezdtünk együtt dolgozni, láttam, hogy Franciska tele van rengeteg ötlettel, nagyon kreatív, viszont nem tudja becsatornázni ezeket. Ezért azt mondtam, hogy jó, most üljünk le, fogjunk egy papírt és kezdjük el összeírni a projekteket, hogy mivel mi történik, melyikben kikkel működünk együtt, van-e finanszírozó, kiket érünk el stb. „- magyarázza Péter és hozzáteszi: „Elképesztő Franciska tenni és segíteni akarása, a vasárnapi ebéd közben is képes megválaszolni a surgossegi.info-ra beérkezett kérdéseket, és ha kell teljesen ismeretlen embereknek is segít.”
„Be kellett látni, hogy ha nagyban csináljuk az üzletet, akkor nyilván valamiből kenyeret is kellene venni.”
Franciskát annyira a jó ügy vezérli és motiválja, hogy előfordult olyan is, hogy támogatást kaptak a surgossegi.info-ra, amit mind egy szálig, forintra pontosan belerakott a projektbe. „Nulla, azaz nulla forint volt beírva arra, hogy a Healing Communications kitalálja a koncepciót, megkeresi a szakmai partnereket, megvalósítja a projektet, szupervizionálja, és működteti. „ – meséli mosolyogva Péter. – „Be kellett látni, hogy ha nagyban akarjuk csinálni az üzletet, akkor nyilván valamiből kenyeret is kellene venni.”
Jelenleg vannak olyan forprofit tanácsadói projektjeik, amelyekből van annyi bevételük, hogy a céget működtessék, így be tudnak vállalni sokkal kevesebbért állami egészségügyi projekteket is, ahol kamatoztatják Péter ügynökségi tapasztalatait, használják a social media management és a márkaépítés eszközeit, és meg tudják valósítani Franciska számtalan ötletét. Úgy látják, hogy ha nem is 100%-osan, de ez az út most járható számukra.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk