Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. május 06.

„Kell egy vízió, amiért érdemes felkelni nap, mint nap"

Mind szeretünk a hétköznapok során ízlésesen kinézni, ennek érdekében pedig mindent megteszünk, hogy a lehető legjobb formánkat hozzuk. Külső megjelenésünk nemcsak az öltözékünkön múlik, hanem nagyon sokat számítanak a kiegészítők is. Ha pedig ezek a kiegészítők különlegesek és egyedileg készülnek, külön jó pont. Ezt a lehetőséget ragadta meg Kóródi Dorottya, aki egyedi stílusvilágával az ékszerkészítés iparágában korszakalkotót hozott létre.

Konkrét elképzelések – még a Covid időszaka alatt is

Kóródi Dorottya, a Doreeenka Ékszer megalapítója sokszor indult neki annak a nehézségekkel kikövezett útnak, mely vállalkozásához vezetett, hiszen nem mindig úgy alakultak a dolgok számára, ahogyan ő azt eltervezte. Ahogy ő mondja, sokszor fenékre ült, mert az a mentalitás és habitus, mellyel ő rendelkezik, nem mindig vitte őt előre a sikerhez vezető úton. Dóri problémája általában az volt, hogy bár ambíciói megvoltak egy új vállalkozás indítására, és pontosan tudta mit akar, arról azonban nem volt fogalma, hogyan is kezdhetne neki. „Nagyon nem vagyok jó csapatjátékos, sem alkalmazott típus, állandóan lázadtam és uralkodni akartam. Amióta ékszerekkel foglalkozom tudom, hogy valami mást és izgalmasabbat szeretnék csinálni, mint egy egyszerű ékszerbolt, csak nem tudtam hogyan kell.” – meséli Dóri.

A Doreeenka márka teljes mértékben Dóri fejéből pattant ki, aki korábban teljesen mással kezdett el foglalkozni, ugyanis újságíró akart lenni. Amikor elvégezte a középiskolát, érettségi után nem az agyát, hanem a kreativitását fejlesztette és ötvös lett. Ezt több évnyi ékszerboltos tapasztalat követte az életében. Elmondása szerint akkor lett valódi szerelem az ékszerkészítés számára, amikor a szakmát a sok-sok történet köré tudta építeni, hiszen olyan egyedülállót kezdett el alkotni, melyek személyes történeteken keresztül testesítik meg az ékszerkészítés iparágát. Ekkor körvonalazódott benne, hogy ténylegesen mit is szeretne elérni. „Ott már kikristályozódott, hogy mi a célom: egy ékszermárka, ami picit én is vagyok, ami érzelmes, és valami többletet ad a csicsán túl. Mindezt vegyítve az írástudásommal is. Tehát olyat szerettem volna létrehozni, amibe bele tudom szőni korábbi tapasztalataimat.” – meséli Dóri konkrét elképzeléseit.

Mint ahogy a legtöbb vállalkozásnál, úgy Dóri cégének életében, a Doreeenka kapcsán is felmerültek a korábbiak során olyan nehézségek, melyekre vállalkozás szinten okosan kellett reagáljanak. Kóródi Dorottya azt mondja, mindig közbejöhetnek gondok, melyeket meg kell tanulni kezelni. „Őszinte leszek, mindig vannak nehézségek, de megtanultam maximum pár napig legálisan pánikolni, utána pedig arrébb menni, vagy átugrani a buckán és a bucka tetejére fityiszt biggyeszteni.” – mondja.

Nem csinált túlzott gondot a Covidból sem, hanem higgadtan és tisztán átgondolta a helyzetet, mi az, amit tehet a koronavírusos időszakban, hogy biztosítsa vállalkozásának stabilitását. Amikor berobbant a világjárvány hazánkba, fogta az egész alkotó műhelyét és kiköltözött egy erdei házikóba, ahol minden nap liciteken át árulta az aznap elkészült ékszereit. DIY (do it yourself – csináld magad) csomagokat készített és rakott össze, hogy a bezárás alatt mások se unatkozzanak. Úgy véli, minden helyzetre és problémára, mely egy vállalkozás életében előfordulhat, van megoldás, csak foglalkoznunk kell azzal, és időt áldozni a probléma megoldására, nem utolsó sorban pedig nem árt, ha némileg kreatív is az ember.

„Nagyon mókás, hogy konkrét küzdelem van az ékszereinkért”

A Doreeenka nagyon nagy figyelmet fordít a közösségi média használatára, mert ezeken az oldalakon képek segítségével hitelesen be tudják mutatni tevékenységüket és azt, amit igazán képviselnek. „A Facebook és Instagram hirdetéseket egy marketing csapat állítja be nekünk, és a Pinteresten is fent vagyunk, itt is van kapcsolatunk, aki segít a tartalmainkat kezelni.” – mutatja be Dóri, milyen social media csatornákat használnak. Legnagyobb követő táboruk azonban a Facebook-on van. Ezen a felületen rengeteg képpel, vevőcsalogató szövegekkel és szórakoztató tartalmakkal tartják fent a célközönség érdeklődését. Külön öröm számukra, hogy létrehoztak egy licit csoportot, ahova különleges termékeket tesznek fel. „Izgalmas licit csoportunkba lányok és asszonyok térnek be esténként, hogy egymás orra elől elcsenhessék az ékszereket. Nagyon mókás, mert néha tényleg konkrét küzdelem van az ékszerekért, és mi is próbáljuk mindig izgalmasabbá, pörgősebbé tenni a liciteket.” – ismerteti Dóri, hogyan próbálják vásárlásra ösztönözni vevőiket – mindezt mókás stílusban. Úgy gondolja, ez egy nagyon jó és hatékony megoldás, hiszen ők ékszereket adnak el a célszegmensnek, vevőik pedig jókedvűen, szórakozva szerzik meg kiszemelt és kiválasztott darabokat. A TikTok-ot egyelőre még nem használják, mint közlési csatornát, de a tartalommegosztást ott is fontolgatják, mert sok ötlettel rendelkeznek.

A licitcsoport ötlete nem újdonság, és Dóri úgy gondolja, bár nem ő találta fel a licitálós vásárlás ötletét, mégis máig nagyon örül, hogy megvalósította mindezt Facebook közösségük életében. A kezdetekben több külföldi és hazai órás licites csoportból tájékozódott a dolgok menetét illetően, majd az ottani tapasztalatokat és ellesett technikákat építette be saját vállalkozásába. „Az ötlet tehát innen ered, csak átvariáltam az egészet sokkal nőiesebbre, csajosabbra, mindezt az ékszeres stílussal megfűszerezve.” – teszi hozzá.

Dóriék, hogy kedvezzenek az édesanyáknak, próbálták az ő időbeosztásuknak megfelelően kialakítani a liciteket, hogy mindenki részt tudjon venni rajta. „Azt az időszakot szeretnénk kihasználni, amikor az anyukák, lányok, asszonyok már nem altatnak, etetnek, és nem kell a munkára fókuszálniuk, így a licitek késő délutántól este tízig vagy éjfélig működnek. Én szoktam úgy hívni az egészet, mint a „virtuális forgórúgás”, amivel megszerezzük, amit akarunk. Egymás hajába kapunk egy kincsért, aztán kibékülünk. Nem kell ezt komolyan venni, nyilván viccelek, de jó érzés megküzdeni valamiért, ami tetszik.” – ismerteti a csoport valódi értékét és lényegét.

A licit közösségben szinte csak nők vannak, akiktől az egész értékesítésről eddig csak pozitív visszajelzéseket kaptak. „A résztvevők este akár a kádból nyomkodnak az ékszerekre, már alig bírnak fent maradni, de kivárják, hogy az övék legyen. Ez egy izgalmas és teljesen új formája az értékesítésnek. Az ékszereket a legtöbbért licitáló viszi el.” – mondja Dóri.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk