Ha tartani akarjuk a lépést a piaccal, ha kreatív, előremutató feladatainkra szeretnénk koncentrálni, ha a versenyképesség a cél, itt az ideje, hogy megvizsgáljuk, hol, mivel és hogyan tudjuk automatizálni a munkafolyamatainkat. De hogyan induljunk el ezen az úton?
A témában segítségünkre lesz szakértőnk, Filó Angéla Katalin marketing mentor, aki startup-oknak, cégtulajdonosoknak segít, kiemelten foglalkozik a személyes márkaépítéssel, valamint elkötelezett támogatója az online oktatásnak, a mesterséges intelligenciának és rendszeresen ad elő ezekben a témákban szakmai konferenciákon és egyetemeken.
Sokak számára már nem kérdés, hogy érdemes kihasználni és bevetni a digitalizációban és a különböző szoftverekben rejlő lehetőségeket, mégis közel 300 ezer olyan kis és középvállalat van Magyarországon szakértőnk szerint, ahol még mindig csak az Excel-táblánál tartanak. Számukra gyűjtöttük össze azokat az előnyöket, amiért érdemes belevágni az automatizációba:
- Nőhet a cégünk hatékonysága: Az ismétlődő feladatok automatizálásával csökkenhet a munkaidő és nő a termelékenység.
- Költségeket takaríthatunk meg: Hosszú távon csökkenhet pl. a munkaerőköltség.
- Sokkal kevesebb a hibázás: Csökkenheti a figyelmetlenségből vagy fáradtságból eredő hibákat.
- Nőhet a versenyképességünk: Segíthet javítani az ügyfélélményt és segít lépést tartani a piaccal.
Hogyan fogjunk neki?
1. Elemzés és Tervezés: Az első lépés az automatizációs folyamatok bevezetéséhez az, hogy felmérjük a jelenlegi munkafolyamatokat és azonosítsuk azokat a területeket, ahol az automatizáció a legnagyobb hatást gyakorolhatja a vállalkozásunkban.
2. Megfelelő Eszközök Kiválasztása: Fontos, hogy olyan automatizációs eszközöket válasszunk, amelyek illeszkednek a vállalkozás profiljához, méretéhez és igényeihez.
3. Oktatás és Támogatás: Az alkalmazottak képzése kulcsfontosságú az automatizáció sikeres bevezetéséhez. Biztosítani kell, hogy mindenki képes legyen használni az új rendszereket.
4. Folyamatos Felügyelet és Fejlesztés: Az automatizált rendszerek bevezetése után folyamatosan kövessük nyomon a teljesítményt és szükség esetén finomhangoljuk a folyamatokat.
Az egyik fontos szempont általában a kisebb cégeknél, hogy az alkalmazások megfizethetőek vagy akár ingyenesek legyenek. Filó Angéla szerint érdemes elsőként olyan platformokat kipróbálni, mint a Hubspot, vagy a Pipedrive, mivel mindkettő olyan, amit el lehet kezdeni akár kicsiben is. A Hubspot szakértőnk szerint most sokaknál a kedvenc, mivel lehet vele marketing automatizációs folyamatokat létrehozni, ügyfeleket szerezni, vagy akár kampányokat is beállítani. „Az automatizálás, tulajdonképen az adminisztrálás kiváltása! Minden ami repetitív, szabályszerű, azt meg kell tudnia csinálnia egy alkalmazásnak, egy szoftvernek. A felszabadított időt, amit ezzel töltöttünk fordíthatjuk kreatív és innovatív megoldásokra!” – magyarázza Angéla, aki maga is motivált volt, hogy ezeket a szoftvereket kipróbálja kicsiben, amikor a vállalkozásában a saját működésében volt rá szüksége. Úgy véli az értékesítés és az ügyfélkapcsolat számára hasznos alkalmazást (Hubspot vagy a Pipedrive-t) követően a következőlépés lehet egy kollaboratív szoftver – például a Monday vagy a Slack – alkalmazása, amelyek esetén szintén van ingyenes hozzáférés. Ettől függetlenül nagyon hasznos és motiváló lehet őket alkalmazni: „Dolgoztam olyan cégnél, ahol azt mondta a főnök, hogy hú, de jó, hogy itt van ez a Monday! Mostantól kezdve mindenkit el tudok számoltatni a munkaidejével!” – avat be az app egyik előnyébe a szakértőnk.
Egy másik fontos terület a social média, ahol szerinte nem szabad elfeledkezni arról, hogy az automatizmusok fő célja végsősoron a konverzió: „Persze lehet szép posztokat kitenni tortákról, sütikről, vagy más termékről, de a lényeg, hogy mi az a tartalom, amire rákattintanak a potenciális ügyfelek és miből lesz elérés és vásárlás!” – részletezi Angéla, aki szerint nagyon fontos azt is eldönteni, hogy mire költünk: „Ismerek olyan bútoros céget, aki tízmillió forintot költött el konyhakiállításra, design vásárra, de mégsem volt vásárló. Nekik mondtam, hogy már az elején automatizálásra költöttetek volna 10 millió forintot, akkor belefért volna a teljes PPC kampány, a social média már automatizált lenne, az e-mail kiküldő rendszer is működne és felpörgött volna az értékesítés!” – mesél egy konkrét esetet a szakértőnk, ahol az automatizáció választása mérföldekkel előrébb lendítette volna a vállalkozást. Ahogy az is hasonlóan fontos, hogy pl. egy cukrászda esetében, nem a márkaismertségre kell költeni! Sokkal eredményre vezetőbb, ha beszereznek egy email küldő applikációt és beállítják az e-mail marketinget arra, hogy minden regisztrált tortarendelőjüknek automatikusan hírlevelet küldjenek ki. Ehhez jó választás pl. a Mailchimp. Ha ezt alkalmazzák, akkor innentől kezdve tudnak foglalkozni az ügyfél lojalitással is, ugyanis, ha rendelt valaki szülinapi tortát, akkor egy év múlva is fog. A cukrászda az appon keresztül be tudja állítani az éves emlékeztetőt az adott ügyfél számára, aki konkrét kedvezményt is kaphat az esemény előtt.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk