Bizonyos csapatméret felett az e-mailezés már inkább káoszteremtést, mint feladatkiosztást jelent. A fiatalabb generációnak kifejezetten unalmas és korlátozott, a mindennapi kommunikációjuktól távol van. Az e-maileknek ráadásul biztonsági korlátjuk is lehet, ha külső partnerek is rajta vannak a címzettek listáján. Mit ajánl a Katona Tamás, a Hello Biznisz digitális szakértője, ha hatékonyabbak szeretnénk lenni a csapatmunkában? Mit használnak Tomán Szabina cégeinél? Miért szeretik a Four Bites Cateringnél a Slacket? Bemutatjuk a legkönnyebben elérhető belső kommunikációs appokat – előnyökkel és árazással együtt.
Microsoft Teams
A Microsoft 365 üzleti alkalmazáscsomagjában is megtalálható Teams a koronavírus-járvány alatt vált széles körben ismertté. Az alkalmazásban cseveghetünk, fájlokat oszthatunk meg egymással, illetve feladatokhoz illeszkedő csoportokat alakítva hatékonyabban szervezhetjük meg a feladatainkat. De ugyanitt videokonferencia alapú meetinget is (akár 250 fő részvételével is!) összehívhatunk, ami alatt szintén lehet üzeneteket váltani, dokumentumokat közösen szerkeszteni. A csoportokba rendeződéshez érdemes kreatívan hozzáállni: lehet egy közös, amiben az összes munkatárs benne van, és lehetnek kisebbek projekt, terület (sales, hr, marketing stb.) vagy ügyfelek szerint is. Sőt, akár az ügyfelet is bevonhatjuk egy csoportba, lehet ez a vele való kapcsolattartás állandó csatornája.
A Teams jellemzői:
- A Teamsen belül a jogosultság kezelése részletesen szabályozható. Így nem kell aggódnunk amiatt, hogy partner rá nem vonatkozó dokumentumba lát bele, vagy a kolléga harmadik féllel osztja meg a fájlt. A jogosultságok vissza is vonhatóak.
- Ha valaki később csatlakozik egy csoportba, akkor nincs szükség egyesével elküldeni neki a korábbi infókat, fájlokat, mert azokat automatikusan már ő is látja. Ezzel rengeteg időt spórolhatunk, és kevesebb lesz a félreértés.
- A Microsoft nagyvállalati szintű biztonsági, megfelelőségi és felügyeleti funkcióira támaszkodhatunk az adataink védelmének biztosításához.
- Telefonos applikációban is remekül funkcionál.
Árazás
Vállalkozásoknak az M365 Vállalati Alapverziót ajánljuk. Természetesen kevesebb funkcióval mind üzleti, mind otthoni használatra ingyenesen is elérhető a szoftver.
Slack
A Slack hasonlóan a Teamshez mindenféle vállalati kommunikációra alkalmas. Chatelhetünk, konferenciabeszélgetéseket, videóhívásokat bonyolíthatunk különböző felállásban. Izgalmas adalék, hogy a platformot tavaly 28 millárd dollárért vásárolta fel a Salesforce. Itt is szuper, hogy a régebben elhangzott infókra kereshetünk.
A Slack jellemzői:
- Az alkalmazáson belül a Google-applikációinkat, Asana, Trello-fiókunkat, de a Dropboxunkat is kezelhetjük. Illetve további több 100 alkalmazást integrálhatunk ezeken felül!
- Beállíthatjuk, hogy mikor vagyunk elérhetők, így biztosan nem fog bezavarni a szabadidőnkbe egy céges üzenet.
- Elsősorban belső kommunikációra ajánlott, ügyfélkapcsolatra nem.
Árazás:
A Slack freemium megoldást használ, azaz bizonyos limitációval ingyenesen is használható. Például, ha beéred azzal, hogy “csak” az utóbbi 10 ezer üzenetet látod a fiókodban.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk