Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. július 26.

Hogyan tudod jobban megismerni a célközönségedet?

Ahhoz, hogy igazán hatékony marketing folyamatokat tudj felépíteni, elengedhetetlen, hogy behatóan ismerd a célcsoportodat. Tudnod kell, hogy kinek akarsz eladni, hogy neki mik a fájdalompontjai, hogy mi az a problémája, amire te választ és megoldást tudsz nyújtani. Tudnod kell, hogy mit néz, mit hallgat, mit olvas, hogy mikor van online. Hogy mikor nyitott a vásárlói döntésekre, és mikor van olyan időszak, amikor csak idegesíted bármilyen üzenettel.

Ha mindezzel tisztában vagy, csak akkor tudsz majd hatékony szövegeket írni, hirdetéseket indítani, vagy terméket fejleszteni.

Google Analytics

Alap, hogy használsz Google Analyticset, amiből a weboldalad látogatóiról gyűjtesz (anonim) információt. Szintén alap, hogy időről időre beszélgetsz a vásárlóiddal, és visszajelzést kérsz tőlük első kézből. De ezen túlmenően a közösségi média oldalaidról is számtalan fontos infót összegyűjthetsz. Nézzük, hogyan!

Facebook Elemzések

Használd a Facebook Elemzések menüpontot.

Ha a felületre kattintottál, javaslom, hogy minden egyes menüpontot pásztázz végig, mert egy csomó izgalmas elemzést találsz, de vizsgáljuk meg most a legérdekesebbeket.

1.Személyek

Megnézheted, hogy kik azok, akik követik az oldaladat, vagy a tartalmaidat. Egyszerű grafikonokkal szemlélteti a Facebook a célközönséged összetételét, így választ kapsz arra a kérdésedre, hogy milyen a nemek eloszlása, a korosztály, vagy épp a földrajzi elhelyezkedés az esetedben. Ha pl nagyrészt nők követik az oldaladat, abból arra következtethetsz, hogy őket jobban érdekli a tartalom, amit posztolsz, és a vásárlások nagyrésze is tőlük jön. Ha elégedett vagy ezzel, akkor erősíts rá, dolgozz fel még több témát, ami őket érinti, vagy ha pont, hogy nem értesz ezzel egyet (mert kifejezetten férfias témában dolgozol), akkor ideje átgondolni, hogy miért mégis nők követik főleg az oldaladat. Lehet az ok egy elhibázott nyereményjáték (ami rossz célcsoportot vonzott be), egy rosszul beállított lájk hirdetés, vagy előfordulhat, hogy a tartalmad nem elég érdekes a férfiak számára.

Ugyanez a helyzet a korosztállyal kapcsolatban. Hiába van sok tini rajongód, ha te hallókészüléket árulsz. Törekedj arra, hogy a vásárlói célcsoportod összhangban legyen a közösségi médiás célcsoportoddal is. Ha mégsincs így, az egyrészt jelenthet hibát, másrészt felhívhatja a figyelmed néhány nagyon fontos információra! Egyszer egy szenvedélybetegeket kezelő intézmény közösségi média kampányát csináltuk, ahol kifejezetten a szenvedélybetegekre lőttünk demográfiai alapon. Az elemzéseknél azonban kiderült, hogy ebben az esetben nem a szenvedélybeteg maga lesz a “vásárló”, hanem a családtagok: azok a személyek, akik segíteni akarnak szeretteiknek a leszokásban. Egészen más célzást és üzenetet kellett alkalmaznunk így a kampányok során.

2. Elérések

Vizsgálj meg egy hosszabb időszakot. Ne az egyes számokra figyelj, inkább tendenciákat keress. Csinálj teszt időszakokat, ahol pl minden nap posztolsz. Vagy minden nap többször. Majd egy hét múlva csak két naponta. Próbálj ki új poszttípusokat, és figyeld, hogyan változnak a számaid. Vigyázz, ne téveszd össze az elérést az aktivitással (előbbi azt mutatja meg, hány ember “falára” került ki a bejegyzésed -tehát nem pontosan azt, hogy hányan látták, hiszen simán lehet, hogy a felhasználók egy része csak átgörgetett a posztod fölött, a rendszer mégis beszámítja az elérés becsült adatai közé, az aktivitás pedig azt jelenti, hogy hányan kattintottak, kommenteltek, lájkoltak osztottak meg. Tehát ez egy fontosabb mérőszám). Figyeld meg, hogy egy-egy időszakban mi változik: felfelé-lefelé mennek-e az elérések. Az alábbi példán egy nagyon erős (hirdetésekkel is megtámogatott) áprilist láthatsz, szemben egy “lusta” júliussal, amikor alig voltak posztok, hirdetések, így az elérés -és ezzel együtt a bevétel- is visszaesett. A konklúzió: ha visszaesik a marketing tevékenység, visszaesik a bevétel is.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!

Tovább 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk