Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. június 19.

Hogyan tudod erősíteni a márkádat könyvírással?

Borsos Bencét a Booxpert tulajdonosát a könyvek iránt érzett szeretete, a szakértői piac mélyreható ismerete és egy neves könyvkiadóban szerzett sokrétű tapasztalata vitte arra az útra, hogy ma már vállalkozóként segíti azokat, akik profi minőségű könyvvel szeretnék teljessé tenni szakmai pályafutásukat és átadni a megszerzett tudást.

Bence kezdetben bloggerként és előadóként, később az egyik legnagyobb önfejlesztő könyvkiadó vezetőjeként és főszerkesztőjeként tevékenykedett. Mára már több, mint 70 szakkönyv életre hívásában vett részt. „Még a gimnázium alatt fedeztem fel, hogy vannak olyan könyvek, amelyekben nagyon sok hasznos tudás van. Elkezdtem falni ezeket és egy új világ nyílt ki számomra.” – emlékszik vissza az első meghatározó találkozásra az önfejlesztő és szakmai könyvekkel. Az volt számára az igazán lenyűgöző, hogy akár több évtizedes személyes vagy szakmai tapasztalatokhoz férhetett hozzá egy viszonylag csekély összegért. Rájött, hogy lehet tanulni szórakoztató módon is. Ez vezette oda, hogy az egyetem alatt egy barátjával, önismereti blogot kezdtek el csinálni, meginterjúvoltak számukra izgalmas embereket mindenféle témában. Később egy újonnan induló könyvkiadónál helyezkedett el, a MotiBooks-nál, amit – Magyarország egyik legsikeresebb motivációs előadója – Szabó Péter alapított. „A kiadó szakmai és operatív vezetését láttam el 4-5 éven keresztül. A hobbimnak, a szenvedélyemnek élhettem, jobbnál jobb könyveket hoztunk be Magyarországra, és számtalan magyar szerzővel dolgoztunk együtt.” – meséli Bence, akinél egy pár év után eljött mégis az a pont, hogy szeretett volna önállósodni. Szerencsés volt az indulás, mert addigra viszonylag széles kapcsolati hálóval rendelkezett. Vállalkozói körökben tudták, hogy ő a ’könyves srác’, így sokan keresték meg azzal, hogy szeretnének saját könyvet – vagy lefordíttatni és kiadni egy külföldön népszerű könyvet Magyarországon –, és segítsen nekik elérni ezt a céljukat. Azt vette észre, hogy a szolgáltatási palettája lényegében automatikusan alakult ki ezekből az igényekből. Felismerte azt is, hogy sok vállalkozónak üzletileg is hasznos, ha a tudását átadhatja egy könyv formájában, hiszen így könnyebben építhetnek ki bizalmat a célközönségükkel.

Az elmélet mindig az, hogy ó, hát én egy hónap alatt megírom. De a gyakorlatban ritkán történik így!

A Booxpert tulajdonosa sosem tudta magát hosszú távon elképzelni egy nyolc órás állásban, de nem érzi magát klasszikus vállalkozónak sem. Sokkal inkább megvalósító típusú menedzsernek tartja magát, aki jelenleg egyedül végzi a tevékenységét, persze úgy, hogy közben egy komoly alvállalkozói csapat feladatait is koordinálja. A könyvkiadás nagy és komplex projekt, kis túlzással olyan, mintha egy építkezésbe akarnánk belevágni. Meg lehet persze akár egyedül is valósítani, de sokkal hatékonyabb olyanra bízni, aki már számtalanszor csinált ilyet.”– részletezi Bence. Egy könyv „beérése” és megszületése rendkívül sok idő. Jelenleg is számos olyan emberrel tárgyal, akik szeretnék megírni a könyvüket, de még nem vágtak bele. „Az elmélet mindig az, hogy ó, hát én egy hónap alatt megírom. De ez a gyakorlatban ritkán történik így!” – teszi hozzá a szakember, aki ezért is szereti, ha valakivel a kezdetektől, az ötlet szintjétől együtt tud dolgozni, mert így segíteni tud abban, hogy hogyan lesz hatékony az írás.

Az első találkozásokon általában elmeséli az ügyfeleinek, hogy fontos különbség van a hagyományos, kiadói megjelentetés és a magánkiadás modellje között. Ez utóbbi esetében nem kell átadni a kiadási jogokat, viszont nem áll az író mögött egy nagy vállalati gépezet sem, ami mindent megcsinál helyette. Magánkiadás esetén bárki lehet könyvkiadó a saját cégével egy új tevékenységi kör felvétele után, ha hajlandó rengeteg időt és utánajárást beletenni. „És van a harmadik út, mint például a Booxpert. Profi kiadói szolgáltatást nyújtok, de nem vagyok kiadó, tehát nem én birtoklom a kiadás jogait, nem kérek semmilyen jutalékot, a munkámnak csak egy egyszeri szolgáltatási díja van.” – magyarázza Bence.

Ha egy könyvet hirdetsz, senki nem gondolja, hogy nyomulsz, vagy rá akarod tukmálni…”

Ami komoly kihívás a munkájában, az az, hogy annyira komplex és sok időt igénylő projektekről van szó, hogy számos helyen el tudnak csúszni az egyes fázisok. Ha az elején az egyik tolódik egy hetet, az a véghatáridőben akár több hónapos csúszást is jelenthet az egymásra épülő folyamatok miatt. Ehhez az is hozzájárul, hogy az elsőkönyves szerzők sokszor nem tudják pontosan felmérni, mennyi idő és energia megírni egy könyvet, és túlbecsülik a saját kapacitásukat és határaikat. Az együttműködésnek így az is része, hogy az írási folyamat során megfelelő hátteret, érzelmi támogatást nyújt a Booxpert, hogy a szerző ki tudja hozni magából a legtöbbet az adott időtartam és életkörülmények mellett, miközben tisztán kommunikálja, melyik határidő elmulasztása mit vonhat maga után a végcéllal kapcsolatban. Azok számára is van megoldása egyébként Bencének, akik egyáltalán nem akarnak a könyvírással foglalkozni, de értékes tudás és tapasztalat birtokában vannak: interjút készítenek az illetővel, rendszerezik a tudását, és megírják helyette a könyvet. Ez az úgynevezett „szellemírás”.

A tapasztalatai azt mutatják, hogy az elkészült könyv valójában több célú marketing eszköz, és képes fellendíteni a szerző teljes értékesítési folyamatát is, így új ügyfeleket is tud szerezni. „Egy jól megírt és helyesen pozicionált könyv szinte egy önmagát eladó történet. Ha egy könyvet hirdetsz, senki nem gondolja, hogy nyomulsz, vagy rá akarod tukmálni, hanem azt érzi, hogy értéket adsz veleEz egy módja annak, hogy anélkül adj el, hogy az valójában eladásnak érződne.” – véli a szakember. A Booxpert a könyv elkészülését követően segítséget nyújt az értékesítési stratégiában és abban is, hogy hogyan érdemes a könyvet beilleszteni a szerző meglévő termékei közé.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk