Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. január 22.

Hogyan pályázz sikeresen vállalkozóként? Mutatjuk az alapokat!

Növekedés, fejlődés és az innováció fenntartása – ez minden vállalkozás egyik legfontosabb célkitűzése. Ugyanakkor ezen célok priorizálása időt és energiát igényelnek, illetve anyagi befektetésre is szükség lehet. Az első két tényező alapvetően idő- és projektmenedzsment kérdés, ám egy vállalkozás aktuálisan rendelkezésre álló elkölthető pénzügyi lehetőségei már jelenthetnek valódi szűk keresztmetszetet. A pályázatok erre a problémára kínálnak megoldási lehetőségeket; elérhetőbbé teszik a kitűzött célokat és könnyebbé tehetik az odáig vezető utat is. „Tehát a pályázati lehetőségek megfelelő kihasználásával azokra a problémákra tudunk megoldásokat találni, azokra a fejlesztési-, beruházási céljaink eléréséhez tudunk finanszírozást elnyerni, amelyet a cég tőke kivonásával kockázatosnak tartanánk” – fogalmazott Baka Dániel, KKV pályázati szakértő, a B&B Pénzügyi és Marketing Zrt. társalapítója. Szavai szerint a pályázatokon való sikeres részvétel sokkal jobb szolgáltatásokat, termékeket, hatékonyabb cégműködést is jelent. Nézzünk meg néhány példát!

Mire lehet pályázni?

A telephelyek – amik lehetnek kisebb irodák is – energetikai korszerűsítése, a mindennapi működéshez használatos eszközökkel kapcsolatos fejlesztések mind megoldhatók pályázati forrásokból. „Legyen szó faforgácsoló gépről, 3D-s nyomtatóról, webshop-ról, weboldalról, CRM-rendszerről, online marketingről vagy oktatásról, adottak azok a pályázati lehetőségek, amelyek előre viszik a vállalkozásokat” – hívta fel a figyelmet Baka Dániel. Emellett pedig egy bizonyos foglalkoztatottsági létszám fölött munkaerőmegtartó vagy munkahelyteremtő pályázati lehetőségek is elérhetők.

Csak a tudatos és aktív vállalkozók lehetnek eredményes pályázók

Fontos, hogy a vállalkozók tájékozottak legyenek az adott területen érvényes pályázati lehetőségekről. Baka Dániel szavaiból egyértelműen kiderült, hogy a lehetőségek nem esnek csak úgy be az ajtón, hanem a pályázati kiírásokat folyamatosan és tudatosan nyomon kell követni. A szakember a Pályázati Portált nevezte meg elsődleges információs és a pályázatokat kiíró felületként. Ezen az ingyenes platformon érhetők el az aktuális pályázatok és számos más program lehetőség is gazdasági formától, a cég méretétől, árbevételétől és a működési területtől függetlenül. „Mindenki meg tudja találni a számára legjobb lehetőséget, de ehhez tudatosságra, aktivitásra és olykor innovatív hozzáállásra van szükség” – fogalmazott a KKV pályázati szakértő. A lehetőségek palettája igencsak széles: a kormányzati támogatások, az uniós források vagy a non-profit szervezetek által kiírt pályázatok mind jó lehetőséget jelenthetnek a vállalkozások, cégek számára.

A jó pályázó stratégiai gondolkodó

Baka Dániel szerint a pályázónak – legyen az egyéni vállalkozó, vagy valamilyen más céges formában működő vállalkozás – pontosan ismernie kell az erősségeit, a gyengeségeit, a fejlesztendő területeit s hogy merre is akar haladni. „Ha ezekkel nincsen tisztában, akkor fel kell mérnie az aktuális helyzetét, mert csak ezekre az információkra lehet építeni, ad hoc módon nem lehetséges az eredményes pályázás” – hívta fel a figyelmet a szakember. „Az ügyfeleinkkel dolgozva pályázási stratégiát építünk, illetve egy előfejlesztési folyamat keretében pontosan megfogalmazzuk, hogy mit is szeretnének elérni” – tette hozzá Baka Dániel. Eszerint – folytatta egy példával a szakértő – ha megjelenik egy oktatással vagy eszközbeszerzéssel kapcsolatos kiírás, akkor a vállalkozás már egy előre megtervezett stratégia és kialakított cél mentén tudja benyújtani a pályázatát. „Most egy aktualitást figyelembe véve, mint a Black Friday, jobb esetben nem aznap próbáljuk meg kitalálni, hogy mit is szeretnénk kedvezményesen megvásárolni, hanem már korábban van erre egy elképzelésünk, amit a leértékelés napján igyekszünk is megvalósítani” – hozott egy életszerű analógiát a szakember. Vagyis a pályázatokon való sikeres részvétel egyik legfontosabb alapfeltételét a stratégiai gondolkodást és a pályázati lehetőségek az üzleti terv részeként való kezelését jelenti.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!  

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk