Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. július 08.

Hogyan konvertálj vásárlót az oldalad látogatóiból?

Konverzió: a webshop számára értékes cselekvés, amit a felhasználó végrehajt. Ez lehet kattintás, hírlevélfeliratkozás, kosárba tevés, stb., vagy az egyik leghasznosabb, a vásárlás. A következőkben konverzióként a vásárlást tekintem.

Webshopként 3 módon tudod növelni a bevételeidet, ezek közül ebben a cikkben az első lehetőséget vesézzük ki:

  1. Több vásárlót szerzel
  2. Növeled a kosárértéket
  3. Növeled az újravásárlások számát.

Így szerezz több vásárlót

A legkézenfekvőbb módja a bevételnövelésnek az, ha több vásárlót szerzel. Ennek 2 módja van:

a, növeled a látogatók számát (100 látogatóból 2 vásárlód lesz, 200 vásárlóból 4 db, 500-ból 10 db, és így tovább). Ennek megvannak a pénzügyi korlátai, hiszen a látogatószerzés is erőforrásigényes folyamat (pénz, szaktudás és idő).

b, növeled a látogatókból vásárlókká konvertálók számát. Ez szintén erőforrásigényes folyamat, de hogy meggyőzzelek ennek fontosságáról, vizsgáld meg az alábbi táblázatot.

A táblázatban a látogatószám mellett feltüntettem egy átlagos 2%-os, egy kicsit jobb 2,5%-os, és egy 3%-os konverziót. Csak fél ill 1% eltérés van, mégis nézd meg, hogy ugyanazzal a látogatószámmal mennyivel magasabb bevételt érhetsz el (10.000 látogató esetén ez 1 millió ft is lehet!). Az egyszerűség kedvéért kosárétéknek egy átlagos 10.000 Ft-tal számoltam.

  2%-os
konverziós ráta
2,5%-os
konverziós ráta
3%-os
konverziós ráta
100 látogató 20 000 Ft 25 000 Ft 30 000 Ft
500 látogató 100 000 Ft 125 000 Ft 150 000 Ft
1000 látogató 200 000 Ft 250 000 Ft 300 000 Ft
10000 látogató 2 000 000 Ft 2 500 000 Ft 3 000 000 Ft

És hogy hogyan tudsz javítani ezen az értéken? Csökkentsd a kosárelhagyást! Ha valaki a kosarába tette a terméket, akkor már erősen érik benne a vásárlói döntés. Ne zökkentsd ki, ne nehezítsd meg a dolgát. Íme a tippek a kosárelhagyás csökkentésére:

  1. Kommunikáld egyértelműen a szállítási feltételeket
    Csak 30 napra szállítasz? Ha nekem a hétvégére kell a születésnapi ajándék, azonnal kilépek a kosár oldalról. Ugyanez a helyzet a szállítási költséggel: már az elején legyen egyértelmű, hogy mikor kapom meg a terméket, és hogy mennyi lesz a szállítási költségem. Sokan azért hagyják el a kosár oldalt, mert csak akkor derül ki, hogy egy 500 Ft-os kulcstartónak még 1500 Ft-os szállítási költsége lenne. Azonnali ügyfélvesztés.
  2. Ne kérj be túl sok adatot
    Szorítkozz a legszükségesebbekre: senki sem szeret irreálisan sok időt tölteni fölösleges adatok megadásával. Ha egy kisregénnyi szöveget gépeltetsz be a felhasználóiddal, szinte biztos, hogy idő előtt elveszítik a türelmüket. Csak azokra az adatokra fókuszálj, amikre feltétlenül szükséged van a megrendelés teljesítéséhez. Tipikusan ilyen, amikor Magyarországon külön rákérdeznek a megyére: fölösleges, hiszen irányítószám és település alapján megye nélkül is tökéletesen beazonosítható a cím.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashat!

Tovább

 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk