Konverzió: a webshop számára értékes cselekvés, amit a felhasználó végrehajt. Ez lehet kattintás, hírlevélfeliratkozás, kosárba tevés, stb., vagy az egyik leghasznosabb, a vásárlás. A következőkben konverzióként a vásárlást tekintem.
Webshopként 3 módon tudod növelni a bevételeidet, ezek közül ebben a cikkben az első lehetőséget vesézzük ki:
- Több vásárlót szerzel
- Növeled a kosárértéket
- Növeled az újravásárlások számát.
Így szerezz több vásárlót
A legkézenfekvőbb módja a bevételnövelésnek az, ha több vásárlót szerzel. Ennek 2 módja van:
a, növeled a látogatók számát (100 látogatóból 2 vásárlód lesz, 200 vásárlóból 4 db, 500-ból 10 db, és így tovább). Ennek megvannak a pénzügyi korlátai, hiszen a látogatószerzés is erőforrásigényes folyamat (pénz, szaktudás és idő).
b, növeled a látogatókból vásárlókká konvertálók számát. Ez szintén erőforrásigényes folyamat, de hogy meggyőzzelek ennek fontosságáról, vizsgáld meg az alábbi táblázatot.
A táblázatban a látogatószám mellett feltüntettem egy átlagos 2%-os, egy kicsit jobb 2,5%-os, és egy 3%-os konverziót. Csak fél ill 1% eltérés van, mégis nézd meg, hogy ugyanazzal a látogatószámmal mennyivel magasabb bevételt érhetsz el (10.000 látogató esetén ez 1 millió ft is lehet!). Az egyszerűség kedvéért kosárétéknek egy átlagos 10.000 Ft-tal számoltam.
2%-os konverziós ráta |
2,5%-os konverziós ráta |
3%-os konverziós ráta |
|
100 látogató | 20 000 Ft | 25 000 Ft | 30 000 Ft |
500 látogató | 100 000 Ft | 125 000 Ft | 150 000 Ft |
1000 látogató | 200 000 Ft | 250 000 Ft | 300 000 Ft |
10000 látogató | 2 000 000 Ft | 2 500 000 Ft | 3 000 000 Ft |
És hogy hogyan tudsz javítani ezen az értéken? Csökkentsd a kosárelhagyást! Ha valaki a kosarába tette a terméket, akkor már erősen érik benne a vásárlói döntés. Ne zökkentsd ki, ne nehezítsd meg a dolgát. Íme a tippek a kosárelhagyás csökkentésére:
- Kommunikáld egyértelműen a szállítási feltételeket
Csak 30 napra szállítasz? Ha nekem a hétvégére kell a születésnapi ajándék, azonnal kilépek a kosár oldalról. Ugyanez a helyzet a szállítási költséggel: már az elején legyen egyértelmű, hogy mikor kapom meg a terméket, és hogy mennyi lesz a szállítási költségem. Sokan azért hagyják el a kosár oldalt, mert csak akkor derül ki, hogy egy 500 Ft-os kulcstartónak még 1500 Ft-os szállítási költsége lenne. Azonnali ügyfélvesztés. - Ne kérj be túl sok adatot
Szorítkozz a legszükségesebbekre: senki sem szeret irreálisan sok időt tölteni fölösleges adatok megadásával. Ha egy kisregénnyi szöveget gépeltetsz be a felhasználóiddal, szinte biztos, hogy idő előtt elveszítik a türelmüket. Csak azokra az adatokra fókuszálj, amikre feltétlenül szükséged van a megrendelés teljesítéséhez. Tipikusan ilyen, amikor Magyarországon külön rákérdeznek a megyére: fölösleges, hiszen irányítószám és település alapján megye nélkül is tökéletesen beazonosítható a cím.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashat!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk