Blogírással sokkal több potenciális ügyfelet érhetünk el!
„A Google egyik felmérése szerint 67 százalékkal több „lead”-et, azaz érdeklődőt tudnak generálni azok, akik blogot írnak, szemben azokkal, akik nem foglalkoznak ezzel az online marketing eszközzel. Ebből is látszik, miért fontos a blogírás.” – kezdi előadását ezzel a meggyőző adattal és érvvel Matykó Noémi. Rövid összegzésünkből kiderül, hogy a blogkészítéshez nem elég írni. A folyamat okos tervezést, kitartást, és számos praktikus fortélyt igényel.
Alapszabályok
• Határozd meg a célcsoportodat! Nézd meg, hogy kikhez akarsz szólni, kik azok, akiknek érdekeset tudsz adni írásaiddal!
„Nézd meg, hogy az üzleti céljaidat melyik szolgálja leginkább: írhatod a blogot kifejezetten kezdőknek, vagy azoknak, akiknek van valamennyi tudása. De az is lehet, hogy úgy döntesz: egy teljesen szakértői blogot készítesz azok számára, akik már nagyon „pro”-k az alapokban.” – hívja fel a figyelmet az első lépésre a marketing szakértő.
• Ha megvan a célcsoportod, határozd meg a fő témádat! Mindenképp olyat keress, amiben tudsz újat, érdekeset mondani, illetve amivel tudod a vásárlóidat, érdeklődőidet segíteni. Fő témád köré tudod majd csoportosítani később a blogbejegyzéseket. Gondold át, mi lehet az a téma, amelyben nem született többezer másik blog!
• Ha megvan a fő témád, akkor készíts tartalomtervet!
Nézd meg egy fél évre, vagy egy évre előre, hogy mely témákra, eseményekre tudsz csatlakozni, és melyek azok a témapontok, amelyekről szívesen írnál. Ha egy idő után lankad a motivációd, akkor nagyon jól fog jönni ez a terv.
„Karácsony előtt érdemes a karácsonyról írni, februárban lehet a Valentin napról, ősszel az iskolába való visszatérésről, nyáron a nyári témákról, tavasszal az újrakezdésről. Januárban-februárban mindig van egy nagyon erős önfejlesztési igénye az embereknek, egy fogadalomtételi időszak, amit érdemes meglovagolni.”– ajánlja Matykó Noémi.
• Ha megvan a tartalomterved, döntsd el, milyen felületen fogsz blogolni!
A felület lehet egy külső szolgáltató „blogmotorja”, vagy saját weboldaladhoz kapcsolódó blog. Az online marketing szakértő az utóbbit ajánlja: „Saját oldaladat a saját elképzeléseid szerint tudod formázni, és bizony, a keresőoptimalizálási szempontok sem utolsók, hiszen nagyon sok érdeklődőt tudsz a saját weboldaladra terelni, ha egy jó blogot használsz.”
• Törekedj a rendszerességre!
Sokan esnek abba a hibába, hogy hatalmas lelkesedéssel hetente blogolni kezdenek, majd egy-két hónap múlva, amikor lankad a motiváció, akkor csökken a blogok száma is. Ha tudod vállalni időben és érdekességben is, hogy kéthetente egyszer, vagy havonta egyszer készítesz egy anyagot, akkor az általad kitűzött rendszerességgel el is kell készítened a bejegyzéseidet!
• Ne erőltess túl sokat a témába! Ha úgy érzed, hogy nem tudsz újat mondani, akkor inkább ritkábban, de jobb minőségben blogolj!
Miért fontos a hatásos cím, a jó bekezdés? Mire figyeljünk a törzsszöveg írásakor?
Ha kialakítottad a felületet a weboldaladon, akkor nincs más hátra, mint megírni a konkrét blogbejegyzéseket. Ehhez fontos tudni néhány szerkesztési szabályt!
• Kezdd írásodat egy nagyon jó címmel, ami lefedi a tartalmadat! Legyen rövid, lényegretörő, figyelemfelkeltő! Hass az érzelmekre vele, így sokkal többen fognak rákattintani! De figyelj arra, hogy a cím ne legyen „kattintásvadász”, „szenzációhajhász”, ha ugyanis a cikk utána valami másról szól, az nagyon feldühíti az olvasókat!
„Amikor blogbejegyzést írok, akkor általában először megírom a fő szöveget, utána írom meg a „lead”-et, azaz a bevezetést, és csak a legvégén találom ki a címet, hiszen jó címet írni rendkívül nehéz.” – hívja fel a figyelmet az írás folyamatának fontosságára Matykó Noémi.
A cím azt szolgálja, hogy megnyissák a blogbejegyzésedet, a „lead” pedig arra szolgál, hogy kedvet csináljon az egész cikk elolvasásához. A bevezetés két-három, maximum négy mondatból álljon, foglalja össze a mondanivalódat, és vessen fel olyan kérdéseket, amelyekre a blogbejegyzésben kapunk választ!
• A törzsszövegben törekedj arra, hogy mindenki számára érthető, felfogható legyen, amit írsz! Ne használj túl sok szakszót, kivéve, ha az a célod, hogy egy nagyon erős, szűk rétegnek szóló blogot írsz! Próbálj meg a felhasználók fejével gondolkodni, arról írj, ami a vásárlóidnak, a felhasználóidnak érdekes lehet!
„Ha valamiről azt gondolod, hogy számodra nem annyira érdekes, vagy szakmai munkád során többezerszer beszéltél ugyanarról a kérdésről, az még nem jelenti azt, hogy írásod másnak nem újdonság! Mert lehet, hogy a blogoddal először találkozik az, aki a témában keres.” – figyelmeztet arra a szakértő, hogy teljesen más lehet a mi szemszögünk.
• Nagyon jó technika a „storytelling”, azaz a történetmesélés. Ha egy történetbe ágyazod a mondanivalódat, akkor az olvasók jobban fognak rá emlékezni, könnyebben idézik fel, közvetlenebbnek, szerethetőbbnek tartják. Mindegy, hogy egy nagyon erős szakmai témáról van szó, vagy egy esettanulmányt dolgozol fel, némi gyakorlással könnyebben fogsz tudni mindent történetbe ágyazni.
• Szövegeidben szerepeljenek a kulcsszavaid, amelyeket esetleg egy Google hirdetésben is felhasználsz. Ez a Google szempontjából lesz fontos számodra, mert a „keresési listán” előrébb tudsz kerülni a megadott kulcsszavakra, a megadott tartalmakra.
• A törzsszövegben ne legyenek túl hosszúak a bekezdések. Ne legyen túl sűrű a sorköz, használj félkövér vagy dőlt kiemeléseket! Használj több linket, irányítsd az olvasókat a bejegyzéseid között, linkeld be a témában releváns cikkeidet!
„Válassz mozgalmasabb, színesebb, jobb minőségű fotókat! Én például ezt a két oldalt nagyon szeretem, ingyenesen is találsz ezeken képeket: https://www.freepik.com/ és https://unsplash.com/. Végül egy fontos elem: ügyelj a helyesírásra, elütésekre, mert egy hibákkal teli szöveg nagyon bizalomromboló lehet!”– hívja fel a figyelmet Matykó Noémi azokra a fontos plusz információkra, amelyeket az összefoglaló videó egyik hálás kommentelőjének adott, de a további tippek is nagyon fontosak!
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashat!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk