Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. december 15.

Hogyan épít új üzletet az ismert SEO szakértő?

Az ismert online marketing szakértő és előadó, Papp Gábor a közelmúltban sok év SEO* szakértés, üzleti tanácsadás után a ’Shipstore’ és a ’Lazy Jack’ cégek révén vadonatúj vizekre evezett és belevágott üzlettársaival a hajós-vitorlás bizniszbe. – Vele beszélgettünk a motivációról, lehetőségekről, buktatókról és arról miért tartja elsődlegesen fontosnak az üzlettársak személyét.

Hogy keveredtél a vitorlás biznisz közelébe? Ennyire nagy rajongója vagy? 

Nincs egyáltalán tapasztalatom ezen a területen. Ötször, ha vitorláztam életemben, azt is az elmúlt két évben. Ellenben az üzlettársam, Sepsey Barna imádja ezt a sportot. Ő az elmúlt 8-10 évben a standard üzleti partnerem, akivel abszolút kiegészítjük egymást és az összes vállalkozásunkat közösen csináljuk.  Ez a vitorlás biznisz is úgy indult, hogy a Covid első hullámakor Barna rengeteg időt töltött a Balatonon, a saját vitorlásán, mert a lezárások alatt ez volt egyfajta kikapcsolódási lehetőség és menedék is számára. Amikor nem sokkal előtte megcsinálta a vitorlás jogosítványát, azt még egy klasszikus oktatáson tette: beült a tanterembe, egy szakállas kapitány elmondta neki az elméletet, ő pedig kockás füzetbe jegyzetelt. Pontosan, ahogy a ’80-as években tette volna. Csakhogy a világ elhaladt már emellett. És innen jött Barna ötlete, hogy rakjunk össze egy weboldalt vitorlás és motorcsónak elméleti oktatás tartalommal. Csak mellékesen jegyzem meg, ha ezt bárki más veti fel ötletként, akkor biztosan nemet mondok rá! Mert az, hogy elindítasz valamit, az már önmagában nehéz, de azt jól összerakni, üzemeltetni, fejleszteni, csak úgy lehet, ha megvan hozzá a megfelelő erőforrás és tudás is.  

Mi volt a weboldallal a célotok? 

Eredetileg egy „komolyan vett hobbi projektnek” indult. Nem volt akkor még se oktatónk, se hajónk, csak az volt a cél, hogy kerüljön fel a Google-ben a  weboldal organikusan a top találatok közé, és a bejövő érdeklődőket (lead-eket) értékesítsük tovább a vitorlás iskoláknak. Egészen addig, amíg nem tudunk mi is gyakorlatban oktatni és vizsgáztatni. Ez egy klasszikus „low-touch modell” volt, aminek a SEO adta az alapját. A lényeg az volt, hogyha egyszer összerakjuk, akkor utána relatív keveset kelljen vele napi szinten foglalkozni. Később viszont megismerkedtünk Fekete Andrással, aki egy budaörsi vitorlás boltnak a résztulajdonosa volt. A bolt mellett régóta dolgozott oktatóként is, nagy szakmai tapasztalattal, emellett szerteágazó kapcsolatrendszerrel is rendelkezik. Így kitaláltuk, hogy vele közösen fogjuk megcsinálni a Lazy Jack vitorlás iskolát.

Közben egészen „véletlenül” vettetek egy boltot is… 

Igen, de ez egyáltalán nem volt betervezve! Menet közben András egyszer megemlítette, hogy az ő vitorlás boltjának is jól jönne a mi marketingtudásunk. Ebből végül az lett, hogy sok-sok hónap egyeztetés után kivásároltuk András két alapítótársát a hajósboltból, és innentől kezdve hárman csináljuk a Shipstore budaörsi boltot is, amelynek természetesen van webshopja is. András a cégekben a szakmai, vitorlás vonalat viszi, Barna a jogot, pénzügyi dolgokat, nálam pedig a marketing és a SEO jelentős része van. 

Mi volt a személyes motivációd, hogy a The Pitch mellett ebbe is belevágj? 

Én igazából a webes, SEO-s kihívás részét láttam meg 2020-ban. Érdekelt, hogy meg tudom-e azt csinálni, hogy egy-két éven belül a vitorlás oktatás, a motorcsónak, jogosítvány és hasonló kifejezésekre mi leszünk az elsők. Aztán ahogy kiderült, hogy a saját iskola és a bolt miatt elhagyjuk a „low-touch” modellt, akkor a motiváció is átalakult. Ma már legalább annyira szükség van arra, hogy az üzleti részét is hozzátegyem az egészhez az elmúlt évek tapasztalataiból. 

Az ismertség előny vagy hátrány új üzlet felépítésében?

Szerintem több előnye van, mint hátránya. Egyértelmű előnye, hogyha az ember beszél róla, akkor sokkal több helyre eljut az információ. Az elmúlt időszakban csak konferenciákon előadások között 10-15 ismerőssel is beszéltem, akiről kiderült, hogy elég régóta vitorláznak. A hátránya nyilván, hogyha az ember elég sokat beszél arról, hogy milyen stratégiát folytat, akkor jöhet más, aki ezt megpróbálja lemásolni. De ettől nem igazán tartunk, mert a kulcs a megvalósításon van.  Az a lényeg. Teríteni a kártyákat, az mindig egy klasszikus veszély. De ugyanazt csináljuk most is, mint a The Pitch esetében is, hogy ezek vagyunk mi, ehhez értünk, mi ezt így csináljuk. Akinek ez a fajta szemlélet bejön, megkeres minket, akár oktatás, megvalósítás, tanácsadás, bármi keretében. A SEO ügynökségnél is pont ezzel a mentalitással kezdtük el közel 10 éve a munkát Barnával, és sokan furcsállták is, hogy mennyi információt megosztunk publikusan cikkekben, előadásokon, amit mások jellemzően megtartanak maguknak. De az idő azt igazolta, hogy jó volt az eredeti stratégiánk. 

Nem figyelik sokan, hogy na, mit tud Papp Gábor élesben produkálni pl. SEO vonalon? 

Biztosan lesznek, akik figyelemmel követik. A The Pitchet is aktívan figyelik és többen másolják is a stratégiánk egy részét, vagy épp a tartalmainkat. Ez viszont része a piaci versenynek és ha publikusan vállaljuk, hogy mit, hogyan és miért csinálunk, akkor ezzel számolni kell. És számolunk is. Ami a hajós piacot illeti, 5-10 éves hátrányt nem lehet egy év alatt ledolgozni a többi bolttal szemben. Tudom, hogy az a munka, amit most csinálunk, az jövőre vagy inkább másfél év múlva fog beérni. Hiába ez a szakmám, nem fog a weboldal ettől még az első 1-2-3 pozícióban lenni hetek alatt. De tudjuk, hogy hova tartunk hosszú távon és 3-4 év múlva ott leszünk a többi nagy szereplő mellett! 

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk