Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. október 18.

Hogyan éljük túl a válságot, és hogyan segítenek ebben az online hirdetések?

31 éve dolgozik vállalkozóként Paál Zsuzsanna, aki Szekszárdon a La Perla Szépségszalon tulajdonosa. Zsuzsanna kozmetikusként szeretett volna saját üzletet, mindig arra törekedett, hogy a szépségipar újításait a vendégei számára is elérhetővé tegye. Ezért az arckezelések, testkezelések mellett foglalkozik tetoválással és szempillaépítéssel, de különböző gépeket is beszerzett. Rendszeresen fejleszti magát, mindig tanul valami újat, ugyanakkor ő maga is oktató: több mint húsz éve foglalkozik kozmetikus tanulók képzésével. Büszkeség számára, hogy gyakran hallja más városból, különösen Budapestről érkező vendégektől, hogy milyen kár, hogy nem ott üzemel a szalon, mert lenne rá igény.  

„Amikor kezdtem, egyedül voltam a szalonban. Később különböző felállásokban voltak kolléganőim, de az idő előrehaladtával egyre inkább úgy éreztem, hogy jobb, ha csend és nyugalom van, nem szűrődik be egy arcmasszázs közben a hajszárító zaja. Ezért 2005-ben, mikor üzlethelyiséget váltottam, akkor már csak a kozmetikára fókuszáltan. Hét évvel ezelőtt érett meg a helyzet arra, hogy a megnövekedett vendégkör miatt meg kell osszam a feladatokat, ezért kerestem magam mellé kozmetikus kolléganőt. Ha tehetem, akkor a tanulóim közül igyekszem munkatársat találni” – meséli Zsuzsa.  

Mit tanácsol a tapasztalt vállalkozó, hogyan készüljünk fel az előttünk álló hónapokra? 12 pontban összefoglaltuk, mik Zsuzsa leghasznosabb tippjei, amelyek jórészt korábbi, saját tapasztalataira épülnek.  

1. Ne essünk pánikba! 

Zsuzsa megélt már néhány hullámvölgyet: a közelmúltban a pandémia állította kihívások elé, hiszen több hétre be is kellett zárnia az üzletet, de emlékezetes a 2008-as világgazdasági válság utáni időszak is, amikor is mindenhol visszaesés mutatkozott. Zsuzsa akkor sem gondolt arra, hogy visszavonulót kellene fújnia – és igaza lett. A covid-időszak ehhez képest más volt, de jól jöttek neki a korábbi tapasztalatok, mi is a teendő vészterhes időkben. Zsuzsa az élő példa rá, hogy a válság túlélhető – csak nem mindegy, hogyan. 

2. Tanulás, tanulás, tanulás! 

Akár még többször is elismételné, olyan fontosnak érzi ezt Zsuzsa: „A 2008-as válság idején mindenféle marketingtanfolyamot követtem, a közösségi média megjelenése előtt újsághirdetésben és rádióhirdetésben gondolkodtam. Mindent betartottam, amit a tanfolyamokon hallottam: fejlődni, nem megállni, akkor sem, ha épp válságos időket élünk. Ez a hozzáállás sokat segített.”  

A covid-időszak alatt ugyanúgy támaszkodott a tapasztalt szakemberekre, folyamatosan marketing előadásokat nézett online, szakmai tartalmakat böngészett, és mindig megtalálta azt az egy-egy mondatot, amiért érdemes volt odaülnie a számítógép elé. „Wolf Gábor régóta példaképem ezen a téren, követem mindenféle felületen, rengeteget tanultam tőle” – árulja el Zsuzsa.

3. Álljunk több lábon! 

Zsuzsa esetében ez például azt jelenti, hogy nem csupán a vendégek szépítésével foglalkozik, hanem tanulókat is képez; nemcsak felhasználja a termékeket, hanem értékesíti is őket; valamint nemcsak klasszikus értelembe vett kozmetikai szolgáltatásokra specializálódott, felvett a kínálatba több olyan dolgot is, ami Szekszárdon nehezebben elérhető, mint például a végleges szőrtelenítés.    

4. Merjünk előre gondolkodni, beruházni új eszközökbe! 

A 2008-as világgazdasági válság idején Zsuzsa ösztönösen úgy érezte, hogy az az ő útja, ha a fejlődésre szavaz, és később a különböző marketing tanfolyamokon hallottak is erről győzték meg. „Új gépeket vásároltam, amik egyben új szolgáltatásokat jelentettek, és elkezdtem krémek árusításával is foglalkozni. Ez megduplázta a forgalmamat” – meséli Zsuzsa.  

5. Legyünk jelen többféle online platformon, készítsünk oda rendszeresen tartalmat! 

Zsuzsa sokat költ marketingre, és azt érzékeli, hogy nem hiába, rendszeresen talál új klienseket a jól megszerkesztett online hirdetései segítségével. Jelen van a Facebookon, az Instagramon és Google hirdetésekkel is próbálkozik: „Régen szájhagyomány útján jöttek a vendégek, most ez nem feltétlenül működik, többet kell költeni hirdetésre – miközben az én korosztályomat, az 50 felettieket nehezebb elérni a közösségi médiában.”  

Zsuzsa a covid-időszakában ingyenes online videókat készített, hogy tippeket adhasson vendégeinek az otthoni bőrápoláshoz. Részletesen elmagyarázta, mi is lehet otthon a teendőjük addig, amíg nem tudnak tőle időpontot kérni.  

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk