Szinte a digitális ügynökségeket megszégyenítő módon gondolkodik az online jelenlétről és a digitalizációról egy kis cég, a tokaji Hímesudvar Pincészet. meglátta az internet adta lehetőségeket, és azóta is a folyamatos fejlesztés híve. Beszélt nekünk az első lépésekről, a gyors változások lekövethetőségéről és arról is, hogy miképpen lehet igazán válságálló egy vállalkozás.
A digitalizáció és az online tér adta lehetőségeket megfelelő módon kihasználó vállalkozások válságálló képessége szinte összehasonlíthatatlanul nagyobb azoknál, akik bármilyen ok miatt is, de nem tartják a lépést ezeken a területeken – ez az egyik legfontosabb megállapítása a kézműves boraival immár negyven éve a piacon lévő öt fős tokaji Hímesudvar pincészet tulajdonosának. Várhelyi Péter szerint érdemes a digitális fejlesztések útjára lépni, mert az ilyen alapokra épített vállalkozások kitettsége és bizonytalanságérzete jelentősen csökkent, ami különösen a válságos időszakokban fontos tényező. „Sok évet és sok energiát tettünk abba, hogy a digitális térben is látszódjunk, aminek eredményei jól látszanak békeidőkben is, ám az igazi értéke a jelenlegi időszakhoz hasonló krízisek során mutatkozik meg igazán” – tette hozzá a borszász-vállalkozó.
Korán ébredtek, most szüretelnek
A tokaji pincészet azon kevesek egyike, akik már a „digitalizáció hajnalán” is a fejlődési lehetőségét keresték. Ennek persze megvoltak a jól megfontolt üzleti okai is, ugyanis a Hímesudvar a borait nem a kereskedelmi hálózatokon keresztül juttatja el a vásárlóinak, hanem a saját – minden nap nyitva tartó – borkereskedésében értékesít (boraik tíz százalékát viszont online vásárolják, vevőik ötven százaléka pedig külföldi). Viszont „hiába vagyunk itt Tokaj belvárosi részén, az üzlethelyiség nem látszik az utcafrontról, ezért sokat kellett dolgoznunk azért, hogy a vásárlók megtaláljanak bennünket és betérjenek az üzletünkbe.”
Az online világba való első lépést már 2000-ben megtették, ami, ha megnézzük, hogy napjainkban még mindig mennyi cég nem rendelkezik ezzel az alapvető felülettel sem, valóban egy magas szintű innovációnak számított. „Ekkoriban még olyannyira az elején járt az egész online világ, hogy alig-alig akadt néhány webfejlesztő cég, így a mi weboldalunkat is az egyik ismerősünk rakta össze” – emlékezett vissza Várhelyi Péter. A borász egyik alapelve a folyamatos fejlődés minden területen, így 2015-ben a jelenlegi weboldalukat elindítva újra szintet léptek. „Sok minden megváltozott addigra és azt láttuk, hogy egy automatizáltabb honlapra van szükségünk, ami jobban kezeli az online rendeléseket és a hírlevélküldő rendszerünket is” – tette hozzá Várhelyi Péter. Ugyanakkor a jelenlegi honlap már egy saját fejlesztés eredménye, ugyanis a váltás előtt a borász-vállalkozó nagyon alaposan körbejárta a weboldal készítés és a webshop motorok kínálta lehetőségeket és végül egy előfizetéses rendszer mellett döntött. Ennek ugyan megvannak a maga korlátai is, viszont bármikor megvan a lehetősége a gyors változtatásokra és beavatkozásokra, amire egy elfoglalt webmesterrel való együttműködés során nem mindig van lehetőség.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk