Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. szeptember 13.

Hogyan alakítsd ki ESG stratégiádat, hogy a multik beszállítójává válhass?

Napjainkban a vállalatok működésében kiemelt figyelmet kap az ESG, azaz a Környezeti, a Társadalmi és az Irányítási szempontoknak való megfelelés. Ez az a három tényező, ami alapján egy vállalat fenntartható és felelős működését mérik. Hogyha nagyvállalatok beszállítójává szeretnél válni, vagy ha továbbra is az akarsz maradni, eleget kell tenned az ESG követelményeknek. Milyen ESG szempontokat kell érvényesítened a működésedben, hogy továbbra is versenyben maradhass és mit kell tenned, hogy megfelelj a nagyvállalati kritériumoknak? Cikkünkben összegyűjtöttük, milyen adatokat kell összeszedned és mit kell megvalósítanod a felelős működés érdekében. Az ESG témáját Sass Ildikóval, a Telekom Beszerzési és logisztikai vezetőjével és Kövesházi Dániellel, a Mito Creative vezérigazgatójával jártuk körül.

Az ESG keretrendszernek megfelelően meghatározott intézkedéseket kell tenned és beépítened vállalkozásod alapműködésébe, üzleti sikereidért és annak érdekében is, hogy továbbra is beszállítója lehess a nagyvállalati szektornak. A különböző multik ugyanis beszállítóikat egyre inkább ESG teljesítményük alapján is megválogatják, hiszen a felelős beszerzés is meghatározó eleme adott vállalat ESG teljesítményének.

Alakítsd vállalati céljaidat az ESG követelményekkel összhangban, és olvass tovább, hogy megtudd, milyen – környezeti, társadalmi és irányítási elvekkel összhangban álló – lépéseket kell megtegyél, ha a továbbra is a piac felelős beszerzője szeretnél maradni vagy azzá akarsz válni.

Milyen feltételeknek kell megfelelned vállalkozásként a fenntarthatóság szempontjából?

Érződik, hogy ez a terület folyamatosan kap egyre nagyobb szerepet a beszerzés és az esetünkben releváns marketing területén is. Explicit, konkrét elvárásokkal ritkán találkozunk – de az, hogy le van fektetve az ESG-stratégiánk alapja, sokat nyom a latban bizonyos esetekben.” – mondja Kövesházi Dániel. Tény, hogy minden nagyvállalat mást priorizál ESG szempontból, de azért az alapok általában mindenhol megegyeznek.

Sass Ildikó, a Telekom beszerzési és logisztikai vezetője elmondta, hogy a magyar piac egyelőre még nem áll készen rá, hogy a megfelelő szinten jelentsen ESG szempontból, de az új szabályozási környezet, azaz az ESG törvény bevezetése és annak alkalmazása biztosan elő fogja segíteni a jelentések létrejöttét. Egyes vállalatok nem csupán saját ESG adataikért felelősek, hanem partnereikéért is. „Nálunk nagyon fontos, hogy mi partnereink ESG- mutatóiért is felelünk, például igyekszünk a filmprodukciós munkákat a lehető legkisebb lábnyommal megvalósítani.” – teszi hozzá Kövesházi Dániel.

  • Első körben gondold végig, milyen egészségügyi és biztonsági előírásokkal és eljárásokkal rendelkezik a vállalkozásod és hogyan biztosítod a biztonságos munkavégzéshez szükséges feltételeket? Szedd sorrendbe ezeket a tényezőket és vezess róla listát, hogy például milyen védőruhát biztosítasz a dolgozóknak vagy mikor milyen biztonsági oktatáson vettek részt a kollégáid.
  • Rendszerezd, hogy tevékenységed milyen hatással van a természeti környezetedre! Kiemelt figyelmet fordítasz a környezetkárosítás elkerülésére? Elemezd ki ezen a területen milyen erőfeszítéseket teszel annak érdekében, hogy proaktívan hozzájárulhass környezeted védelméhez.

Az ESG mutatók és adatok felmutatása egyre inkább felértékelődik

Ha felelős beszállítójává szeretnél válni a különböző nagyvállalatoknak, ESG mutatókat és adatokat kell felmutass számukra.

  • Alakítsd az ESG követelményeknek megfelelően jövőbeli vállalati céljaidat és folyamatosan kövesd nyomon és dokumentáld ezek teljesülését
  • Vállalati filozófiádat és működési struktúrádat hozd összhangba a különböző környezeti, társadalmi és irányítási elvekkel, melyeket az ESG megkíván
  • ESG stratégiádon belül készíts megvalósítási tervet is

Hogyan tudsz kisvállalkozóként „zöldebben működni”?

A szakértők számos példát felsoroltak, melyet vállalkozásod során meg tudsz valósítani, annak érdekében, hogy cégedet a „zöldebb” működés elve jellemezze.

  • Figyelj oda arra, hogy vállalkozásod mennyi energiát használ fel, és ha tudsz, takarékoskodj vele. Jellemezze ugyanez az anyaghasználatodat is, és azokon a területeken, ahol tudsz takarékoskodni, tedd meg. Gondold újra, mely folyamataid igényelnek nagyobb mennyiségű papírfelhasználást, és amit tudsz, digitalizálj! Biztasd partnereidet és megbízóidat, hogy éljenek az elektronikus aláírás lehetőségével, hiszen ezzel rengeteg papírt meg tudsz spórolni.
  • Lehet, hogy elcsépeltnek tűnik, de a hulladékcsökkentéssel és szelektív hulladékgyűjtéssel ugyanúgy hozzá tudsz járulni a zöldebb működéshez. Ha vannak olyan területek, melyeknél a hulladékot újra tudod hasznosítani, élj a lehetőséggel, és járulj hozzá a körforgásos gazdasághoz.
  • Ha a feltételek biztosítottak, de még nem éltél a home office lehetőséggel, gondold át újra, hiszen ez nem csupán azért lehet praktikus, mert munkatársaidnak időt spórolsz meg a bejárással, hanem a CO2 kibocsátás csökkentésével hozzájárulhatsz környezeted védelméhez.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk