Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2024. augusztus 13.

Ezért van nagy szükség az e-mail marketingre

Véghné Grynaeus Maja csalódott a közösségi médiában, ezért a hivatalos MailerLite tanfolyam keretében megtanulta a hírlevélküldő program használatát, és azóta e-mail marketing oktatással és kivitelezéssel foglalkozik. A Hello Biznisznek adott interjújában elmondta, hogy hírlevelek küldéséhez napjainkban már professzionális e-mail küldő szoftverek kellenek, továbbá szót ejtett többek között a jó hírlevél ismérveiről, a spam-mappa elkerüléséről és saját szakmai pályájáról is.

„2012-ben kezdtem el vállalkozni, nyolc éven keresztül működtettünk a férjemmel egy céges webshopot, amelynek keretében volt hírlevelünk, de még csak „amatőr” szinten – kezdte Véghné Grynaeus Maja. – Aztán üzleti mentorálással, majd közösségi médiával foglalkoztam, de ezekben kiégtem, így végül eldöntöttem, hogy az e-mail marketing irányába megyek. Az első lépés 2022-ben, a MailerLite nevű hírlevélküldő program teljes kitanulása volt – elvégeztem a hivatalos MailerLite Certificate képzést. 2024 elején pedig – az elsők között Magyarországon – megkaptam tőlük az expert, vagyis szakértő státuszt is.”

Maja számára az első kihívás az volt, hogy rájöjjön, hogyan lehet az e-mail marketinghez ügyfeleket szerezni, és hogy a gyakorlatban is olyan hírlevelet tudjon készíteni, amit a címzettek számára értéket jelent.

Egy coach lett az első ügyfelem, akivel egy webinárhoz kapcsolódó eseménysorozatot hirdettünk meg – folytatta Maja. – Többféle hírlevelet küldtünk ki, s a kampány olyan jól sikerült, hogy kicsit átalakítva egy másik webinár keretében ismét megcsináltuk. A kapcsolatépítésben aztán az az ügyfélszerzési stratégia jött be, hogy – mivel vállalkozói klubokban is benne vagyok – személyesen beszélgettem velük, és aztán referenciákat küldtem ki. (Itt jött jól az önismereti teszt, mely szerint jó a kapcsolatépítési- és tartási képességem.) Továbbá egy-egy brainstorming, vagy mastermind találkozón ismerték meg többen, hogy mivel foglalkozom. Facebook-os és közösségi médiás hirdetéseim nem voltak, de mivel oktatással szeretnék foglalkozni a jövőben, ezért ezeket a platformokat is használni fogom.”

Ma már profi e-mail küldő szoftverek kellenek a hírlevelek küldéséhez

Hírlevelek küldéséhez ma már nem elegendőek a levelezőprogramok; ehhez professzionális e-mail küldő szoftverek kellenek, amelyen segítségével folyamatosan magas színvonalú kampányokat lehet készíteni. Maya három e-mail marketing szoftvert használ jelenleg: ez a MailerLite, a SalesAutopilote és a Listamester. A lista méretétől függ a szolgáltatás ára, de van olyan, ami 1000 feliratkozóig, havi 12ezer e-mailig teljesen ingyenes!

„A kiválasztásnál fontos tudni, hogy a feliratkozók száma mellett mit várok az adott programtól? – fejtegette Maja. – Akarom-e, hogy a rendeléseket is tudja kezelni, ami által akár egy webáruházat is ki lehet váltani, plusz bankkártya elfogadó is egyben? Legalább egy hónapos e-mail stratégia kell előzetesen ahhoz, hogy tudjuk, milyen tartalmat fogunk írni. A stratégia mellett türelem kell, hiszen arra is időt kell szánni, hogy feliratkozókat gyűjtsünk. Ha van már például egy 5000-es listánk, azzal ne elégedjünk meg, bővüljünk tovább, mert mindig van olyan, aki le fog iratkozni! Tehát állandó változásban van ez a lista, ezért törekedjünk a bővülésre, a „friss vérre”. Hírleveleket pedig folyamatosan kell előállítani, sőt, a közösségi média-posztokat is fel lehet a hírlevélben használni – hiszen ugyanúgy tartalomgyártás ez is. A feliratkozásnál pedig fontos, hogy próbáljuk meg a másik fél szemszögéből nézni: neki mi lenne az értékes, amiért megadja az e-mail címét? Az űrlap legyen minél egyszerűbb és ne csak legalulra tegyük a weboldalon a feliratkozási lehetőséget, vagy ne rejtsük el egy gomb mögé! És az is, hogy hirdessük megfelelően – a közösségi médiában újra és újra emlékeztetni kell a felhasználókat. Mostanában szokás még, hogy úgynevezett felugró (pop-up) ablakok vannak a honlapokon – ezek is jó eredményeket hoznak a feliratkozás szempontjából. Végezetül az is fontos, hogy az űrlap és a hírlevél is minden eszközön élvezhető legyen, hiszen az e-mailek 80 %-át ma már mobilon nézik; ezért fontos a felhasználóbarátság. Sokan ott akadnak el, hogy nem tudnak feliratkozót gyűjteni – általános, hogy nincs is stratégiájuk a feliratkozógyűjtésre, vagy a másik döbbenetesnek tűnő hiba, hogy azért nem gyűjtenek feliratkozókat, mert még mindig az érte járó ajándék „e-book”-ot írják (ami egyébként egy általános csali, s több esetben akár 20-30 oldalas is), s nem marad idejük a valós munkára.”

Van szoftver, amely rendszerépítésre is alkalmas

Sokáig a MailChimp volt a hírlevélkiküldők csúcsa, 2000 feliratkozóig ingyenes volt, és ez kellően vonzóvá is tette – szögezte le továbbá Maja. – De már nem ajánlom senkinek, mert már csak 500 (!) feliratkozóig díjmentes. Ráadásul ebben az ingyenes fiókban nem enged hírlevelet időzíteni, sem automatizmust beállítani, tehát súlyosan limitálták a funkciókat az utóbbi időben. Ezentúl összehasonlítva más e-mail marketing szoftverekkel, sokkal drágább is és limitálják, hogy hány darab hírlevelet küldhetsz ki havonta, még a fizetős csomagokban is. Az általam fentebb ajánlottakra viszont – ha előfizetsz –, ezzel nem kell számolnod. A SalesAutopilot egy kicsit más program; azt azért tanultam ki, mert rendszerépítésre alkalmas. Lehet vele megrendeléseket kezelni, kiküldi a számlát, vagy értesítést, ha sikertelen volt a bankkártyás fizetés, és még megannyi más funkciót alakíthatunk ki vele, akár egy teljes, komplett ügyfélkezelési rendszert is. Cserébe viszont bonyolultabb használni, mint a többi hírlevélküldő programot.”

A jó hírlevél ismérvei

De tulajdonképpen milyen a jó hírlevél? Maja szerint a lényeg az, hogy értékes legyen – ehhez sok összetevő kell, de alapvetően attól válik azzá, hogy több fontos információt, „tippet” ad, ezentúl szórakoztat, vagy akár megkérdezi a címzettet valamiről.

„Alapvetően itt is ugyanazok a szabályok, mint a közösségi média-marketingnél – folytatta Maja. – A hírlevél sem csak arról szól, hogy szórakoztat, hanem természetesen az üzletről, a vásárlásról is, de nem szabad azonnal „beledugni” a felhasználók arcába a terméket! A legfontosabb, hogy 80-90 %-nyi érték legyen a hírlevélben, tehát olyan dolgokat tartalmazzon, amiért érdemes elolvasni. Akkor is értékes egy hírlevél, ha a saját vállalkozásodról írsz valami olyat, amit máshol nem lehet róla megtudni. Minél nagyobb figyelmet szerzünk egy ügyfélnél, annál inkább elköteleződik, s annál inkább gondolja azt, hogy mi vagyunk a téma szakértői! A tárgysornak van a legfontosabb szerepe, hiszen az ösztönöz arra, hogy megnyissa a felhasználó a hírlevelet, s ez az első lépés ahhoz, hogy értéket adj. Talán sokan nem gondolnák, de igazán szabadjára tudod engedni magad, hiszen a hírlevélbe bele lehet tenni sok interaktív funkciót: kvízt, GIF-eket, képet, így a remek hírlevél olyanná válik, mint egy jó blogposzt.”

A jó hírlevélnél továbbá alapvető, hogy nem tévesztjük meg a vásárlókat, nem írunk olyat, ami félreérthető – sajnos manapság mégis sok esetben tapasztalni félretájékoztatást.

„Úgy nem lehet értéket adni, hogy agyonpromózunk mindent – mondta Maja! – Sőt, úgy gondolom, hogy hosszú távon „égeti” a korábban kialakított listát ez a gyakorlat, s folyamatosan iratkoznak le az ilyen hírlevelekről. A „Bermuda-háromszög” (kupon, ingyenes szállítás és/vagy új termék akció) továbbá azért nem jó, mert sokan állandóan ezekről küldenek ki infókat, viszont az értékes tartalmat elhanyagolják, aztán csodálkoznak, hogy a megnyitási arányuk ettől egyáltalán nem nő. Pedig vállalkozóként a jó mentalitás szerintem az, hogy azért vagyok, hogy a vevőimet kiszolgáljam, s nem azért, hogy mindent lenyomjak a torkukon.”

Hírlevelekkel egyébként könnyebb bizalmat építeni, B2B és B2C piacon egyaránt.

„De nem mindig közvetlenül abból vásárolnak, pláne, ha egyedi szolgáltatásról van szó – folytatta Maja. – Így van olyan ügyfelem is, aki a hírlevelein keresztül csak a díjmentes konzultációjára ad lehetőséget (ezt is el kell adni, hiába ingyenes), és aztán azon értékesíti a magas értékű szolgáltatását. Az örökzöld hírlevélsorozatok is nagyon jól teljesítenek, azaz amikor folyamatosan, például feliratkozástól számítva kapja valaki az újabb és újabb, előre beállított tartalmakat. Ez egy olyan marketing-automatizmus, ami egész évben működik – sőt, ha megfelelően van beállítva, teljesen passzív bevételi forrásunk is lehet.”

Sose függj a közösségi médiától!

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz! 

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk