Virizlai Richard egyéni vállalkozóként tevékenykedett a kezdetekben, méghozzá személyiségfejlesztő trénerként. Észrevett egy nagy hiányosságot az ezoterikus piacon: sok embernek igénye lett volna a spirituális, ezoterikus és vallási eszközökre, termékekre és kiegészítőkre, de a legtöbb piaci termék alapvetően hamisítvány volt, és a vásárlók olcsón legyártott tömegtermékeket kaptak kézhez – mindezt prémium kategóriás áruként hirdetve, magas árakon. Ricsi azt tapasztalta, hogy ezek a termékek nem adták azt az élményt az embereknek, amitől jobban érezték volna magukat, mert rossz minőségűek voltak.
Garázsüzlet minimális tőkével, később webshoppal
„Elkezdtem különböző spirituális témájú minőségi termékeket kicsiben rendelni az embereknek, majd annyira nagy lett rá az igény, hogy nyitottam egy kicsi üzletet.” – meséli Ricsi, hogy lett pár termékből üzletnyitás. Ricsi tudta, hogy apró lépésekben kell haladnia a márkaépítés és a vállalkozás terén. Egy garázs üzlettel indított, minimális tőkével, ahol valódi minőséget nyújtott, egyéni kiszolgálással. Azt szerette volna, ha mindenki érzi, hogy törődnek vele és egyéni igényeinek megfelelő termékhez jut.
„Egy év után költözni is kellett egy nagyobb helyre, mert szűk volt a bolt a sok áru miatt. 2017-ben webáruházat nyitottunk. Itt már váltanom kellett és főállásomat otthagyva csak vállalkozóként kezdtem el működtetni az egészet.” – mondja. Ricsi webáruháza működtetésére Shoprentert alkalmaz, melynek kezelését már megtanulta és saját maga működteti. Azt mondja, azért a kezdetekben némi fejtörést okozott a webshop, hiszen webdizájneri képesítéssel nem rendelkezik. Ennek ellenére nem akart szakértőt vagy üzemeltetőt bevonni, hanem saját maga akarta megjeleníteni, amit szívvel-lélekkel képviselt. Némi szépérzékkel azért rendelkezik, hiszen középiskolai szinten művészeti végzettsége van, erre már csak rá kellett szabni a webshop alapsablonját, egy-két modullal kiegészíteni, de összességében kb. 4 hét alatt ki is alakította az alap webáruházukat.
Ügyfélélmény a közvetlen kapcsolat útján
Ricsiék a Hsziennél nagyon fontosnak tartják, hogy mindenben segítsék az ügyfeleiket, és ne csak száraz információt kapjanak, illetve azért jöjjenek be, hogy egy-egy terméket se szó-se beszéd megvegyenek, hanem tényleges segítséghez is juthassanak. Éppen ezért tanácsadásokkal fokozzák az ügyfélélményt és rendkívül fontosnak véli, hogy bizalmat építsen az emberekben – és így tartsa meg a vevőkörét. Az ügyfélélményt közvetlen kapcsolat útján próbálják növelni. „Az emberek direkt kapcsolatot igényelnek. Ha valaki felhív, elmondom neki, mi mire jó. Csomagját ezután együtt össze tudjuk állítani, mellé pedig még ajándékokat is be szoktam tenni, amiről tudom, még hasznos lehet a vásárlónak.” – ismerteti a cégtulajdonos, hogyan épít bizalmat vevőiben.
Ricsi mindig csak a következő pontokban gondolkodik, és apró lépésekkel tuningolja vállalkozását. A bolttulajdonos úgy véli, ha be tudja tartani, amit ígér, és meg tudja valósítani, amit eltervez, azzal lesz nyert ügye, mert így tud biztos pontot adni azoknak, akikkel kapcsolatot ápol. Például fontosnak tartja, hogy azok, akik rendelnek tőle, akikkel partneri munkakapcsolatban van vagy az alkalmazottainak biztos talajt adjon. Ezt pedig úgy tudja megvalósítani, hogyha kis lépéseket tesz előre. Véleménye szerint egy vállalkozás életében nagyon fontos ügyelni arra, hogy a kitűzött célt mindig elérjük, de ha ezt úgy tudjuk megvalósítani, hogy step by step, kisebb lépésekben építkezünk, tegyük meg úgy, mert a teljesíthetetlen nagy törekvések csak tévútra visznek és kudarcba fulladhatnak.
„Nem katasztrófaként, hanem esélyként éltük meg a Covidot”
Növekedésük és sikereik eredményeképpen, pár hónappal a Covid előtt a Hszien Kft-vé vált, ám a világjárvány Ricsiék üzletére is rányomta a bélyegét. Ekkor gondolkodásmódját tuningolva a boltvezető átértékelte a dolgokat. „A covid alatt be kellett zárjunk, de nem katasztrófaként éltük meg, hanem esélyt láttunk arra, hogy máshova helyezzük a fókuszt. Megvizsgáltuk, mi az, amit még nem aknáztunk ki, így a webshopra koncentráltunk. Az első lépés egy nagy design váltás volt. Kampányokat építettünk, fejlesztettük a kommunikációs csatornáinkat, hogy ugyanazt az élményt biztosítsuk, mint a boltban, csak a webshopon keresztül.” – meséli.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk