A menyasszonyi- és a kapcsolódó alkalmi ruhák tervezésével foglalkozó RAMI Wedding Dress is szerepelt az RTL klubbon futó Cápák között című üzleti showműsorában, ahol két Cápa is befektetést ajánlott fel számukra. Korábban a Hello Biznisz oldalán is írtunk róluk és a Telekom Digitálisan Tettrekész Díját is elnyerték. Mindez jól mutatja, hogy a divat és a digitalizáció igenis jól megfér egymás mellett. Sőt, a mai modern világban sok jel mutat arra, hogy a kettő egyre közelebb kerül egymáshoz.
A cég mögött álló Adorján Ramóna elmondta, az adás után számos megkeresés érkezett hozzájuk. „Azért azt be kell vallanom, hogy az első néhány hét embert próbáló volt. Folyamatosan jöttek hozzánk az érdeklődők, ezért sokszor késő estig bent voltunk konzultációkon, illetve ruhapróbákon. Én pedig szerettem volna, ha minden menyasszony ugyanazt a ’valódi’, első próba élményt éli át nálunk – napszaktól, fáradtságtól vagy ’stressz-szinttől’ függetlenül” – meséli.
Sok olyan menyasszony is megfordult náluk, akinek a vőlegénye, barátnője vagy éppen az anyukája látta Ramiékat a műsorban és ennek hatására kereste fel őket. „Több megrendelésünk is közvetlenül a Cápák közöttnek köszönhető. Ugyanakkor akadt olyan is, aki régóta figyelemmel kíséri a munkánkat, az adás pedig megerősítette az elhatározásában.”
„Ugyan még nincs vége az idei szezonnak, de azért már közeledünk hozzá, így látjuk a közel végleges számainkat. Nem titok, hogy ebben az idényben annyi megrendelésünk volt, mint amennyire a következőben, azaz 2023-ra számítottunk. A bevételünk több mint duplájára nőtt” – meséli Rami.
Ugyanakkor a fiatal vállalkozó úgy véli, az idei év minden cég életében sok nehézséggel járt. „Mi kétségtelenül az alkalmazkodásban és a problémamegoldásban fejlődtünk a legtöbbet. Az elkövetkezendő időszakban pedig szerintem még több rugalmasságra lesz szükség. Bevallom, nekünk például a megváltozott gazdasági körülmények miatt a korábban bombabiztosnak tartott üzleti tervükön is változtatnunk kell.”
A Cápák – azaz a műsor befektetőinek – kapcsán pedig Rami azt meséli, hogy továbbra is számíthatnak rájuk. „Úgy érzem, mindenben segítenek, amiben kikérjük a véleményüket. Ugyanakkor nem árulnak zsákbamacskát, azt is szokták hangsúlyozni, hogy ők ugyan megosztják a saját álláspontjukat velünk, de ne feledjük, hogy a végleges döntés minden esetben a miénk. Összefoglalva azt mondhatom, hogy a műsor számos élményt, vásárlót, lehetőséget és nem utolsó sorban két Cápát is adott nekünk. Azt hiszem, bátran kijelenthetem, hogy többet kaptunk, mint amire számítottunk.”
A Digitálisan Tettrekész Díj kapcsán Rami elárulja, nyereményüket elsősorban arra használják fel, hogy minél gördülékenyebbé tegyék az online kapcsolattartást- és teremtést a megrendelőikkel. Ugyanakkor a nemzetközi terjeszkedésre is fordítanak a kapott összegből. De egyébként is igyekeznek digitális eszközöket használni. Zajkás Benedekkel, Rami üzlettársával együtt folyamatosan követik a vezető techcégek megoldásait és törekednek is azok alkalmazására. „Bedivel igyekszünk minden területen könnyen megismételhető és skálázható folyamatokat létrehozni. Ezek általában egy kapcsolódó digitális, szoftveres megoldással egészülnek ki.” – meséli.
„A legtöbb vásárlónk a közösségi médián és a weboldalunkon keresztül talál ránk. Úgy gondolom, ez korántsem véletlen, hiszen a menyasszonyok alapvetően a social media használatával inspirálódnak, ezeken a felületeken gyűjtik össze a menyasszonyi ruhához és az esküvőhöz kapcsolódó ötleteket. Az egyik legjobb érzés, amikor a mi fotóink, posztjaink vannak ott a vásárlók oldalán. Így az egyik fő fókuszunk, hogy az összes platformon minőségi és értékes tartalmat tudjunk ’gyártani’ a követőinknek és leendő vásárlóinknak. Igyekszünk komoly figyelmet fordítani ezekre a csatornákra. Úgy vélem, ez a mai világban különösen fontos a célközönség elérése szempontjából” – hangsúlyozza Rami.
A Bedi által létrehozott CRM rendszerüket pedig mindig az aktuális üzleti modellüknek megfelelően alakítják. Ez azt jelenti, hogy az alapvető struktúra megmarad, ugyanakkor folyamatosan kisebb változtatásokat és bővítéseket eszközölnek. Az egyik példa erre, amikor egy új pipeline-t hoztak létre, hogy adminisztrálni tudják a nemzetközi szalonokkal kapcsolatos értékesítési folyamatot – avat be Bedi. (A pipeline voltaképpen egy olyan, ismétlődő parancssorozat, ami az értékesítést támogatja, segíti – a szerk.)
De további terveik is vannak. Ugyanis – ahogy Rami korábban is említette – egy-egy ruhánál a kézzel készült részletek előkészítését is lehetne bizonyos mértékig digitalizálni. Habár erre az elmúlt félévben a sok munka miatt nem volt lehetőségük, de most, hogy nemsokára vége az esküvői szezonnak, több kapacitásuk lesz az ilyen típusú „kutatások” elvégzésére és a kapcsolódó előkészületekre is.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk