Tóth András többszöri karrierváltás után érkezett meg családi vállalkozásukba. Feleségével, Zsófival hozták létre az OWAKA kids-et, amely egy viszonylag telített, ám kevéssé szabályozott területre tudott betörni.
Öt éve már, hogy András asztalosműhelyt vezet, Zsófi pedig – mivel pedagógus a végzettsége – a szakmai tudásával támogatja. A férj jó ideje érezte, hogy szeretne kilépni a konyhák és gardróbszekrények világából, és saját fejlesztésű termékekkel előrukkolni.
Kereste a saját útját
András eredeti végzettsége közgazdász, de szinte egyáltalán nem dolgozott ezen a területen. Viszont 15 éven át fotózott; családok életének legboldogabb pillanatait örökítette meg.
„Nagyrészt esküvőket fotóztam és egy idő után úgy éreztem, hogy nem tudom már olyan lendülettel végezni a munkámat, mint korábban – kezdi a történetet András. „Ösztönből és tudatosan is elkezdtem keresni, merre tovább. Végül beiratkoztam a felnőttképzés keretein belül egy asztalos képzésre. Két-három éven át az egyik lábam itt volt, a másik ott – tanultam és közben fotóztam -, aztán megnyitottam a műhelyemet és azt csináltam, amit általában a lakosság rendelni szokott: konyhabútorokat és gardróbszekrényeket. Ugyanakkor tudtam, hogy hosszú távon nem ez lesz az utam; saját fejlesztésű tárgyakat, bútorokat szerettem volna készíteni.”
Ez nem sokkal a kislányuk születése előtt fogalmazódott meg benne, így nem meglepő, hogy a gyermekjátékok és bútorok irányába fordult.
„Zsófi az első pillanattól nagyon támogatott, nemcsak, mint a feleségem, de a szaktudásával is, hiszen pedagógus.”
„András 2023 tavaszától már nem vállalt asztalosmunkát, hanem elkezdtük a fejlesztést – veszi át a szót Zsófi. „Igazán kiérlelt termékekkel szerettünk volna a piacra lépni; fél év alatt készültek el az első prototípusok, ezeket kislányunk, Emma és az ismerős gyerekek kapták meg először kipróbálásra és nagyon pozitívak voltak a visszajelzések.”
A legszigorúbb szabályokat vették alapul
A házaspár minőségi faanyagból, gyerekbarát festékekkel és lakokkal kezelve készíti fejlesztő játékait, amelyek nemcsak több generációt is kiszolgálhatnak, de maximálisan biztonságosak is.
„A fejlesztés most igen komoly piac, ugyanakkor nagyon nagy különbségek vannak a minőség tekintetében – magyarázza Zsófi. „Azt hamar észrevettük, hogy sok esetben a „kézműves termék” meghatározás sok mindent elbír, ahogyan a „fejlesztő” feliratot is felteszik a műanyag, villogó játékokra is. A szülők viszont szerencsére egyre tudatosabbak, így igénylik a tartós, valóban minőségi anyagokból készült tárgyakat. Emellett fontos tudni, hogy irányelvek ugyan vannak a gyerek használati tárgyakkal kapcsolatban, de például, hogy mennyire kell lekerekíteni egy gyerekbútor sarkát, arra nincsenek konkrét szabályok. Mi a legszigorúbb uniós iránymutatást vettük alapelvnek és fejlesztő pedagógusok is bevizsgálták őket. A bútorokra és játékokra kerülő festékek pedig nyál- és izzadásállóak, így teljesen biztonságosak akár a legkisebbeknek is.”
Bár sok leendő vállalkozó úgy képzeli el, hogy a meglévő főállása mellett nő majd ki az új láb, Zsófi és András nem osztja ezt a véleményt.
„Tudatosan készültünk arra, hogy legalább fél év lesz, mire a piacra tudunk lépni, de ez csak akkor tud ennyi idő alatt megvalósulni, ha minden energiánkat erre fordítjuk – mondja András. „Utólag nézve, talán picit alábecsültük az időt, de októberben el tudott indulni a weboldalunk. Igyekeztünk erre az időre előre félretenni, hiszen azt is tudtuk, hogy nem lesz bevételünk, miközben fenn kell tartanunk a családunkat, fizetnünk kell a műhely bérleti díját és új eszközökre is kell beruháznunk. Mindeközben tudtuk, hogy a minőségi termékeket csak minőségi weboldalon lehet forgalomba hozni; itt segített az előző életem – a fotókat én csináltam -, viszont azt is éreztük, hogy ma már egy gyenge weboldallal nem lehet labdába rúgni.”
A közösségi oldalakon, önazonosan
A vállalkozó házaspár igen sűrű évet tudhat maga mögött. A karácsony előtti időszakban előfordult, hogy éjjel kettőkor még a műhelyben voltak. Míg András az asztalos munkát végezte, Zsófi a finom mozdulatokat igénylő festést. És ő felel a marketingért is.
A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashatsz!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk