Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
KKV Business | 2022. június 30.

Az Instagram Bolt lépésről lépésre

A közösségi oldalon történő vásárlásnak évekre visszamenő hagyománya van, ráadásul az online platformok már pár éve kifejlesztették saját „webshop” rendszereiket is, amelyeket a lelkes pionírok már itthon is elérnek 2018 óta. Azonban úgy néz ki, hogy a COVID19-es időszak digitalizációs robbanása kellett ahhoz, hogy egyre több márka és cég felismerje a közösségi média felületek történő értékesítésben rejlő kiaknázatlan lehetőséget. Ráadásul erre a Facebook is nagyban rásegített, ugyanis olyan design módosítást hozott be, ahol az Instagrammon is előtérbe került a vásárlási funkció, azaz az applikáció főoldali navigációs menüjében megjelent egy kis bevásárló táska, amely alatt az Instagram Boltok kínálata található.

W

Jogosan merülhet fel persze a kérdés, hogyha már van webshopod és Facebook Boltod is, akkor miért „szórakozz” az Instagrammal? Azonban azt látnod kell, hogy itt egy teljesen más érdeklődési körű, és valószínűleg valamelyest eltérő korosztályt és célcsoportot tudsz elérni, akik valószínűleg nyitottabbak az online vásárlásra is.

Miért éri meg Instagram Boltot létrehozni?

Ha fizikai termékeket értékesítesz, akkor a vizuális megjelenítés amúgy is egy kulcsfontosságú szempont. Amennyiben eddig nem volt Instagram oldalad, akkor a termékek szebb és részletesebb bemutatására érdemes üzleti profilt létrehozni, amelynek lépéseit itt találod. Ha pedig már amúgy is van Instagram oldal, ahol bemutatod és kommunikálod a termékeidet, akkor hiba lenne kihagyni pont az értékesítési funkciót. A Bolt létrehozásával végre linkek is kerülhetnek posztjaidhoz, ami eddig ugye 1 darab Bio-ban elhelyezett linkre volt korlátozva a rendszer által. Azonban ezzel a funkcióval már a fényképeidre „hivatkozhatod” a termékeidet, névvel, árral, és a katalógus oldalra mutató linkkel.

Ráadásul, ahogy a Facebook is reklámozza ezen funkcióját, az online vásárlásra nyitottak 70%-a keres az Instagramon termékeket, amelyeket nagyon szívesen vásárolnak meg így, a mobilon keresztül, az Instagram rendszerén belül. Ha pedig épp mégsem vásárolnák meg, akkor lehetőségük van későbbre elmenteni maguknak egy Könyvjelzőbe és máskor visszatérni érte.

Mi kell az Instagram Bolthoz?

  1. Érdemes az Instagram App legfrissebb verzióját használni, ha kell frissíts!
  2. Szükséged lesz egy Instagram Business/ Üzleti Profilra, vagyis, ha privát profilt használsz, váltanod kell, ezen a módon.
  3. Össze kell, hogy kapcsold az Instagram oldalad a Facebookkal is – ezt az appon belül a Profil módosítása fül alatt teheted meg, további lépéseket itt találsz.
  4. Ha még nincs a Facebookon Termékkatalógusod, akkor azt is létre kell, hogy hozd, az itt leírt módon vagy akár össze is kapcsolhatod webshopod a Facebookkal és az automatikusan „elkészíti a katalógust, lásd itt.
  5. Jóváhagyást kell kérned a Facebookon, hogy a profilod jogosult az értékesítésre. Ezt vagy az Instagramon belül a Beállítások alatt a „Regisztráció vásárlás funkcióra” kezdeményezed, vagy Itt van a folyamat. (Ez természetesen időt vesz igénybe és kérhetnek még extra dokumentumokat is a folyamat során).
  6. Amint jóváhagyásra került a fiókod, amiről értesítést fogsz kapni, vagy látod a Beállítások alatt a frissen megjelenő Vásárlás/ Shopping menüpontot, akkor már csak élesítened kell a funkciót. Ezt úgy teheted meg, hogy a Beállítások alatt a Vállalkozás, majd Vásárlás menüpontokra nyomsz, kiválasztod a létrehozott Facebook Termékkatalógusod és rányomsz a kész gombra. További részleteket itt találhatsz még.

Ez már önmagában elégséges lépés, és természetesen a feladat nagyobb része, mind energia, mind idő szempontjából. Ha nem az applikáción nyomkodva szeretnéd mindezt végigkattintani, akkor természetesen a folyamat egy részét tudod a Facebook vállalkozás kezelőjében is intézni (kivéve a 2. és 6. lépéseket). Erről részletesebb útmutatót itt érhetsz el. Azonban bárhogy is, de megéri végigmenni a lépéseken egyesével tartva a sorrendet, hogy utána elindulhasson az igazi élmény: az közösségi értékesítés.

A témáról bővebben a Tovább gombra kattintva olvashat!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk